drinkfontein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 12:58

Welke drink fontein werkt goed en prettig voor zowel kat als hond ( jes )

Wij hebben nu een metalen bak en die is schoon en vullen we meerdere keren. Ook als er nog water in zit, verversen we het een aantal keren.

Vooral de kat mauwt net zolang tot je vers water pakt. Ook als het pas daarvoor gedaan is. Hij wil het zien ofzo.
Als het er al even staat, gaat hij zelf water zoeken.

Nu leek ons een water fontein wel een idee, maar er zijn er nogal veel en lees zowel goede als slechte dingen.

Het lijkt mij fijn als de hondjes er ook gewoon uit kunnen drinken, want nu drinken ze ook samen. Maar voor honden lijkt een model met een bakje fijner, dan met zo een randje.

Liefst eentje die niet veel lawaai maakt of meer dan normaal stroom verbruikt. Makkelijk schoon te houden is ook wel fijn.

Ben echt benieuwd.


Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:07


meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:19


Groetjes Monique.

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:27

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/608994

Wij hebben die, de Dogmate.
Hiervoor hadden we de Catmate, maar met twee honden en 3 katten kon ik die bak 2 soms 3x per dag vullen. Dan was ie niet helemaal leeg maar wel leeg genoeg om de pomp weer te horen. Dat was bij ongeveer 1 liter.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 13:36

arianne, die lijkt me voor honden niet fijn, maar kan aan mij liggen. Ik heb het idee dat er geen randje in moet zitten voor de honden, maar een bakje.

meniekske, die eerste is die mooi gebleven? We hadden zo een bakje zonder pomp in de tuin voor vogels en was na 1 winter kapot.

De 2e was ik tegengekomen en vind ik interessant. Goede en slechte dingen over gelezen, maar lijkt me ook zwaarder, dus minder gevoelig voor verplaatsen.

kiwitje, die vind ik ook mooi. We moeten af en toe vullen, omdat de bak (bijna ) leeg is. Maar vooral omdat de kat steeds nieuw water wil.

Ik was laatst bij Intratuin en zag een gewoon huiskamer fonteintje en vond die ook leuk. Zit geen filter in dan, maar staat wel leuk. Hoewel je het in de keuken op de grond niet echt ziet eigenlijk.

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:40

De dogmate blijft hier prima op zn plek staan.. :) De catmate ook trouwens.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 13:44

Ik snap echt niet waar ze 6 liter laten? Dat is 6 pakken melk?

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:47

superpony schreef:
Ik snap echt niet waar ze 6 liter laten? Dat is 6 pakken melk?

:') :') You just made my day :')

Heb hier twee (energieke) engelse staffords en 3 katten, maar er verdampt ook echt nog wel wat :P Bij de Catmate hadden wij dat als er 1 liter uit was dat het pompje ineens best luid hoorbaar was, dus dan zouden ze met 5 dieren 3 liter water op hebben. Dus dat valt wel mee. :P

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 13:54

Ik bedoel eigenlijk in het apparaat. Dat is toch niet groot genoeg om een reservoir van 6 liter in te bergen?

Lees inderdaad overal wel dat ze lawaai gaan maken als water op raakt. Dan zou meer water wel handiger zijn.

Ik vind die stenen ook erg mooi, ook qua model, maar dan zou 1,5 liter op 2 kleinere honden en 1 kat wel weinig zijn.

Volgens mij gaat in hun huidige bak ook iets van 1,5 liter en vullen we meerdere keren. Zijn zelf een soort drinkfonteintje. We maken die ook schoon.

Toch drinken ze ook graag van andere plekken. Zo hebben ze een badje, die we elke dag voorzien van schoon water bij mooi weer en dat wordt ook gebruikt als drinkbak.
Als ik heb gesproeid drinken ze graag uit een kuil onder de buitenkraan.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:59


kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:01

superpony schreef:
Ik bedoel eigenlijk in het apparaat. Dat is toch niet groot genoeg om een reservoir van 6 liter in te bergen?

Lees inderdaad overal wel dat ze lawaai gaan maken als water op raakt. Dan zou meer water wel handiger zijn.

Ik vind die stenen ook erg mooi, ook qua model, maar dan zou 1,5 liter op 2 kleinere honden en 1 kat wel weinig zijn.

Volgens mij gaat in hun huidige bak ook iets van 1,5 liter en vullen we meerdere keren. Zijn zelf een soort drinkfonteintje. We maken die ook schoon.

Toch drinken ze ook graag van andere plekken. Zo hebben ze een badje, die we elke dag voorzien van schoon water bij mooi weer en dat wordt ook gebruikt als drinkbak.
Als ik heb gesproeid drinken ze graag uit een kuil onder de buitenkraan.


Oh makkelijk hoor! :) En hij pompt. dus er komt een extra schaal bij. Dus in zekere zin past er iets meer dan 6 liter in,

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:03


When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 14:54

Vinden jullie die met zo een rand erin fijn? Lijkt me voor honden niet prettig en ik kan hier niet voorkomen dat ze er samen uit gaan drinken, dat doen ze nu ook.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:10


I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 15:19

Leuk die! Die hoor je wel, denk ik? Het water dus....

Ik zal wel gek zijn hoor, maar waar zit die 5 Liter water? Datr hele ding is niet groot genoeg om 5 liter in te doen, toch?

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:32

Nee is volledig stil je kunt de straal water ook zachter of harder zetten. In de bak vanachter, in het middenstuk en vanonder in de bak zitten water. Het enige dat je moet in het oog houden is dat het pompje altijd onder water blijft maar als de bak vanachter af en toe aangevuld wordt is er geen probleem met dat. 1 keer per week reinigen is ook heel gemakkelijk te reinigen.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Muga

Berichten: 2066
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:43

Ik heb met hetzelfde idee enige tijd geleden zo'n fontein aangeschaft voor mijn hond. Mevrouw drinkt alleen vers water, het liefst regenwater vers of slootwater. Water uit de kraan echt direct en met warm weer vindt zij ijsklontjes erin ook wel erg aangenaam... Ja ze heeft wat eisen...

Echter had ik bij de fontein hetzelfde probleem. Ze dronk zodra ik hem neerzette en daarna was het weer "niet goed genoeg".
Mijn probleem loste het iig niet op.
Ik heb mij er nu maar bij neergelegd en wij geven vers water voor we weggaan, als wij thuiskomen, voor we gaan slapen etc. En als zij dorst heeft vraagt ze vaak of ze de tuin in mag. Dus dat is ook een hint voor ons.

Conclusie van mijn verhaal: Kijk of je hem even kunt testen voor je een dure aanschaft.... Zet hem een weekje neer en kijk of het werkt voor jouw hond.

So much <3

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:57

@ ts, degene die ik heb staan zien er allebei nog heel goed uit.
Die schaal met bol blijft echt heel mooi, is goed schoon te maken, als je dat maar met regelmaat doet. Ik heb er 2 van die schalen met bol, en ze bevallen me super.

Groetjes Monique.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 00:03

Muga, ik geloof niet dat je het ergens kan uitproberen. Maar verwacht wel dat de honden gewoon drinken. Die zijn makkelijk. De kat is het probleem hier, maar ze drinken uit dezelfde bak.

Meniekske, Met een bol lijkt me voor honden niet fijn. Maar kan me vergissen.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: drinkfontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:06

Ik heb ook de catmate. Hier drinken de hondjes en de katten uit!

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: knockout1, Room_Soesje en 77 bezoekers