Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Banyu
Berichten: 12454
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:29

prugelpiet schreef:
Ik heb je ook een pb'tje gestuurd, TS. Mocht iemand anders zich geroepen voelen het door te sturen Is dat ook prima hoor.

Ik ben nu ook wel heel nieuwschierig naar wie de nieuwe/oude (?) eigenaresse is die meeleest. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, dus mocht die zich geroepen voelen om zijn/haar verhaal ook neer te zetten, hou ik je niet tegen.


Hier nog geen pb gehad. Anders had ik n wel eventueel door willen sturen :)


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 19:13

Hoi allemaal,

Ik heb ruim 170 pb's ontvangen. Ik heb nooit gedacht dat er zo veel zouden zijn die om mijn verhaal zouden geven. En elke bokker was zo lief en iedereen heeft mij iets kunnen vertellen wat mij trooste. Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.

Voor degenen die hier een pb wilde en mij niks hebben gestuurd. Je kan mij nog altijd eentje sturen. Hier had ik helaas geen overzicht meer om de 'gemiste' bokkers te vinden.

De afgelopen twee dagen waren echt een emotioneleachtbaan voor mij (als de de afgelopen jaren niet meerekent dan). Ik heb nooit gedacht dat ik zo veel troost zou kunnen vinden op bokt. Ik heb er veel goeds aan overgehouden. Dankjewel allemaal!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:31

170 pbs? :wow:

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:41

Hey ik had de opmerking geplaatst over de naam bekend maken zeg maar.. vind het heel netjes dat je dit uiteindelijk ook niet gedaan hebt. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt ook al is het miss niet het antwoord wat je gehoopt hebt. Ik die je even een pb, ben nu wel benieuwd heb je topic toch nauw gevolgd

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 02:20

Ik heb ook stilletjes me gelezen, nu wel benieuwd ook naar het einde!

Ik vind dat je alles netjes hebt verwoord TS!! respect

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:18

Hoi allemaal!

Allereerst, wauw....... Wat heb ik toch de afgelopen dagen meegemaakt. En wat heb ik toch een fijn nieuws om vanavond met jullie te mogen delen!
Na meer dan 350 PB's te hebben verstuurd, ben ik toch van plan om nu alles even hier te plaatsen. Dit vanwege mijn toch wel goede einde die ik vandaag heb mogen ontvangen.

Hou je vast en geniet mee.

Voor degenen die nu pas meelezen of mij geen PB hebben gestuurd en dus de vorige update niet weten. Ik ben door dit topic te plaatsen, achter de waarheid gekomen van heel dit gebeuren met die vrouw. Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Bovendien kreeg ik van meerdere bokkers de tip om toch even bij het slachthuis te gaan controleren met het chipnummer of Lotje wel echt geslacht is. Want schijnbaar worden er wel vaker paarden daar verder verkocht. Eerst wilde ik dit niet doen maar doordat er toch veel waren met deze tip ben ik er maar achterna gegaan. Ook had ik al een paar dagen terug NRPS gemaild.

Ook kreeg ik van een hele speciale bokker een PB, deze bleek uiteindelijk de beste van ze allemaal te zijn. Want, ze herkende Lotje! Ze leek op een Lotje die ze kende! Dus na wat mailtjes heen en weer te hebben gestuurd, is deze bokker vandaag wezen kijken om te controleren of het wel echt mijn Lotje was.

EN JA HOOR!!!! LOTJE LEEFT!!!!!!!!

Na al die jaren onzekerheid, en al deze dagen te hebben gedacht dat mijn verhaal eindigde in een nachtmerrie, bleek mijn meisje al die tijd toch in leven te zijn!!!

Na het krijgen van het adres en contact te hebben gemaakt met de nieuwe eigenaar, zijn we meteen de auto ingesprongen om te gaan kijken. Het was 1 uur en 20 minuten rijden en het ging echt niet snel genoeg.

Lotje staat op een ongelovelijk mooie locatie. Het is een manege waarvan ik echt kan zeggen dat ze zeer goed voor hun paarden zijn. Ik heb zelf slechte ervaringen met maneges gehad dus ik ging met een vervelend gevoel heen. Maar deze gevoel is zeker weg! Lotje wordt zo goed verzorgd. Ze is tonnetje rond (ze staat naast de hooibalen dus elke keer als de staldeur open gaat dan neemt ze snel een extra hapje!). Ze gaat elke ochtend naar buiten tot in de middag 4 uur. Ze loopt wel een paar keer per week mee in de beginnerslessen. Er rijden dan meisjes tussen de 6 en 9 jaar op die het begin van paardrijden moeten leren. Zodra ze wat kunnen gaan ze meteen door naar een gevorderde pony zodat de oudjes niet hard hoeven te werken. Ze hebben 3 dagen in de week vrij en lopen meestal maar 1 uurtje mee.

Natuurlijk was het nooit de bedoeling dat Lotje in de bak weer zou moeten rijden, maar ik moet zeggen dat deze manege echt top voor Lotje zorgt en die enkele keren niet het einde van de wereld zijn. Ik heb een lesje vandaag mee mogen kijken en ze stappen het grootste gedeelte aangezien die kleintjes weinig conditie hebben om lang te draven en licht te rijden. Er reed een super lief meisje op Lotje en die was er helemaal dol op. Het was haar vaste pony.

We hebben wel aangegeven dat we Lotje natuurlijk graag weer terug zouden willen, zeker als ze Lotje niet meer zouden willen in de toekomst. We hebben de belofte gekregen dat wij de eerste keuze krijgen als Lotje bij hun niet meer in de lessen kon. Dit was erg fijn. Ze schrokken wel van ons verhaal en hadden echt met ons te doen. We hebben lang met de mensen staan praten en het waren echt aardige mensen. Ik kon met een goed gevoel weg. Zelfs met een beetje jaloezie vanwege de super mooie locatie waar ik echt wel zou willen wonen!!!

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.

Ik ben zo dankbaar voor alle bokkers die mij troost hebben gegeven. En zeker de bokkers die mij geholpen hebben met haar te vinden! Zonder jullie was dit nooit gelukt. Ook ben ik ongelovelijk dankbaar dat de nieuwe eigenaar Lotje van de slacht heeft kunnen redden.

Ik kan niet geloven dat mijn gevoel al die tijd gewoon klopte. Ik wist gewoon dat ze niet dood had kunnen zijn. Het kon gewoon niet waar zijn en dus ben ik al die tijd blijven zoeken. Dus geef het nooit op!!!

Als laatste wil ik graag wat foto's delen met mijn beste vriendinnetje. Echt waar, wat ben ik de gelukkigste persoon op deze wereld. En wat een emotionele achtbaan heb ik gehad. Maar toch een happy ending kunnen krijgen!

Afbeelding

Afbeelding

LCT
Berichten: 307
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:22

Wat een onverwacht mooi einde! Echt fijn dat je haar hebt kunnen zien, en dat je nu weet hoe het met haar gaat. Ik ben heel blij voot jullie!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:26

Super dat je haar hebt gevonden! Het klinkt als een hele fijne plek voor haar! Ik duim voor je dat de nieuwe eigenaar woord houdt en je contacteert op het moment dat ze echt op pensioen mag.

PowerPoef

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:28

Wat fijn dat ze zo'n mooi nieuw huisje heeft gekregen *\o/* ! Ik liep al te twijfelen of ik een pb moest maar aangezien alleen de berichten die hier al stonden dacht ik dat dat misschien een beetje te veel werd := . Zal een hele geruststelling zijn om te weten dat ze het goed heeft :) .

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

vayake
Berichten: 243
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:33

Fijn dat je haar levend en in super goede conditie heb gevonden!
Ik hoop dat Lotje snel terug bij jouw zal zijn, al heeft ze het daar zeker ook een gouden stalletje!

Langs de andere kant ook leuk dat de eigenaars van de manege zo enthousiast zijn.
Niet iedereen zou het zo opnemen. Ik duim ook mee dat ze hun woord houden!

Arabians are the most fabulous horses in the world!

Memories

Berichten: 2603
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:38

Oh wat een prachtige wending heeft dit topic ineens gekregen zeg, wat ontzettend fantastisch dat het zo heeft mogen lopen! Wat een verhaal, tranen in m'n ogen.
Dit is echt Bokt op z'n allermooist <3

Wat ontzettend fijn dat je Lotje weer hebt kunnen zien en er nu van bent verzekerd dat ze een goed leven heeft! Hopelijk mag ze de laatste jaartjes pensioen nog lekker bij jou rondlopen. Tot die tijd lijkt ze het in ieder geval ook super te hebben :j

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:38

Wauw dat maakt je dag toch wel even flink goed zo! Wat ontzettend fijn dat je haar gevonden hebt.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:40

Prachtig verhaal heel mooi! Ik ben superblij voor je!
Ik ben nu in de inspiratie gekomen om opzoek te gaan naar mn shetlander die toen "verkocht" is van de een op de andere dag en na 3 jaar elke dag haar verzorgd te hebben mocht ik niet weten naar waar. Had toen wel een foto gevonden dat ze samen met een shetlander op een mooie wei stond. Maar hier op bokt nooit reacties gehad. Door jou zin "geef nooit op!" Denk ik dat ik nogmaals een topic ga openen.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:44

Mijn god wat een aparte wending, ik kan me voorstellen dat de afgelopen dagen een rollercoaster van emoties geweest moest zijn :(:)
Wat fijn dat je je pony levend en wel gevonden hebt, en nog fijner dat ze een gouden thuis heeft! Zo zie je maar dat je onderbuikgevoel het 99% van de tijd juist heeft ;)

Why change the past, when you can own this day?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:46

SavannahNx schreef:
Prachtig verhaal heel mooi! Ik ben superblij voor je!
Ik ben nu in de inspiratie gekomen om opzoek te gaan naar mn shetlander die toen "verkocht" is van de een op de andere dag en na 3 jaar elke dag haar verzorgd te hebben mocht ik niet weten naar waar. Had toen wel een foto gevonden dat ze samen met een shetlander op een mooie wei stond. Maar hier op bokt nooit reacties gehad. Door jou zin "geef nooit op!" Denk ik dat ik nogmaals een topic ga openen.


Super lief om te horen! Heel veel succes en als je wilt mag je mij altijd op de hoogte houden!

Alle andere reacties ook bedankt! Ik kan niet wachten tot de dag dat ze weer terug mag komen. En tot die tijd ben ik blij dat ze zo veel meisjes gelukkig maakt. Dat was immers het hele plan van het begin!

LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:48

Wat een super wending!

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:54

Dit doet me een beetje aan de film Black Beauty denken, wat een mooi verhaal :o ben blij voor je en hoop dat ze op een dag weer bij je kan zijn!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:55

Super dat je haar hebt gevonden en weer in je armen mocht sluiten! Ik ben gelukkig voor je :)

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 23:56

Robin_S schreef:
Dit doet me een beetje aan de film Black Beauty denken, wat een mooi verhaal :o ben blij voor je en hoop dat ze op een dag weer bij je kan zijn!


Wat leuk! Mijn moeder en ik dachten achteraf daar ook aan! Hopelijk zal het echt erop gaan lijken als we haar ooit terug krijgen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:05

Jeetje, dus toch?!? :wow: Ik had al zo een gevoel en vermoeden.. Fijn dat er naast mij, nog meer mensen waren met hetzelfde idee en dat er zelfs iemand was, die haar herkende! En Super dat je haar al zo snel hebt kunnen opzoeken, haar kan blijven volgen én je eerste keus hebt tot kopen. Gewoon geweldig!! +:)+ Ik ben echt onwijs blij voor je, want wat een horror verhaal was het. :(:)

Op nog veel mooie jaren voor Lotje! <3

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:10

Wat geweldig!!! <3

Nikita :knuffel:

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:10

Dit maakt mijn hele week! Wat een pracht verhaal. Ik ben zo blij dat je ze toch hebt terug gevonden. <3 <3 <3

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:35

wauw!! wat een achtbaan moet het zijn geweest, met een onverwacht maar heel positief einde. De kracht van bokt <3

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Jester_

Berichten: 12251
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 01:04

Oh gos ik heb dit net vanaf begin af aan doorgelezen, en wauw wat een mooi einde voor je zeg!! Ik hoop dat lotje het daar lekker heeft en als het niet meer gaat ze lekker weer terug naar jou kan!!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 05:29

Woow wat een verhaal.
Gelukkig goed afgelopen.
Ben blij voor je dat je haar weer gevonden hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, lina1998, Meike_x_LF, Mieke, mirriejj, NinaCharlie, TurboDi en 25 bezoekers