Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:47

Ik heb mijn pony ook 1,5 jaar geleden in goed vertrouwen voor een klein prijsje verkocht, voor een goed huis, recreatief gebruik, absoluut niet in de sport/fok of manege. Ik mocht altijd langs komen en ga zo maar door, 5 week later werd ik overal geblokkeerd. 3 kwart jaar later kwam ik er achter dat ze nog geen half jaar later door verkocht is voor de dubbele prijs, via via hoorde ik uiteindelijk dat ze haar in de sport wouden zetten maar ze hier niet geschikt voor was (dat had ik ze ook wel kunnen vertellen), uiteindelijk is ze door verkocht en wat denk je, juist manegepony, totaal afgebeuld, heb haar daar wel eenmalig kunnen opzoeken maar trof haar erg dun en met een ingezakte rug aan, opnieuw nog geen half jaar daarna (binnen 1,5 jaar nadat ze hier weg gegaan is, 1 november 2015) stond ze begin April opnieuw te koop, nog eens 350 euro bovenop de prijs.
Heb nu oproepjes geplaatst etc om te weten waar m'n beste vriendinnetje is, die mij ook uit m'n depressie heeft gehaald etc maar hier is niks uitgekomen.. Vanaf mij zou ze naar een forever home gaan waar ze lekker recreatief buitenritjes mocht maken en that's it. Wat er inmiddels allemaal mee gedaan/geprobeerd is wil ik niet eens weten.

Dit heeft mij zo lang pijn gedaan, en nog steeds. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat de paardenwereld ontzettend hard kan zijn, ik zou graag in de toekomst weer een eigen paard willen maar alleen als ik 10000% zeker weet dat die tot de dood bij mij kan blijven.
Hoe k*t het ook klinkt, laat het los. Wees blij dat je haar zo lang heb kunnen opzoeken, misschien liegt de mevrouw misschien ook niet, maar kan je er iets aan veranderen? Wil je jezelf na zoveel jaar nog steeds gek blijven maken en zoeken weet jij veel waar als ze inderdaad door verkocht is?
Ik snap dat je daar op wss zegt ja dat heb ik er voor over, ik ook maar soms moet je iets accepteren en een plekje geven, kijk terug op de mooie herinneringen.

En eerlijk gezegd, klinkt harder dan het bedoeld is. Je hebt meerdere keren tegen de vrouw gezegd niet in de lessen gebruiken en ze deed het toch terwijl jij als ik het goed begrijp je pony hebt weg gegeven onder lijkt mij bepaalde afspraken. Ik had de 2e keer dat ik dat aan zou treffen na 1 waarschuwing m'n pony ingeladen en was vertrokken. Ze wisten dat dat niet kon. Heel lief dat je dan zegt een meisje was depressief en ik was bang dat dat terug zou komen als de pony weg zou gaan, dat is niet jou pakkie aan, ze hadden daar met de pony om moeten gaan zoals jij had gezegd/afgesproken, zo niet was het voor mij snel klaar. Want nu zit je 3 jaar later nog in onzekerheid..

Ik hoop dat je met tips die hiervoor al genoemd zijn wat kan en dat je er zo achter komt maar zo niet laat het ajb rusten en kijk terug op alle mooie momenten.


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 10:04

Voor degenen die het einde willen weten, ik wil het best via pb met je delen. Maar ik noem sowieso geen namen oid. Ik moet wel zeggen, het is niet geëindigd hoe ik had gedacht... Bedankt nogmaals voor alle tips.

Cinnepin

Berichten: 8902
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:14

ik wil wel een pb...ben benieuwd

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:25

Cinnepin schreef:
ik wil wel een pb...ben benieuwd

Ik ook...

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:27

Ik wil wel een pb, ben nu wel benieuwd. Dit is wel de reden dat ik mijn oudere pony nooit zal verkopen...

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:28

Ik ben ook erg benieuwd. :)

Ufaz: B+12 L1+11 L2+11 M1+11

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:30

Ik ook :o

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:30

Ik zou ook wel graag een pb willen... heftig verhaal ook, lijkt me echt vreselijk...

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:31

Ik wil ook wel een pb

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:31

Ik zou ook graag een pb willen.. Ben nu wel benieuwd..

Y;( Max, Lola, Bailey, Twix, Jacky, Bros en Bounty Y;(


Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:32

Ik ben ook best wel benieuwd nu :)

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:32

zou ik ook een pb mogen?

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:34

Ik ook :o

S <3

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:35

studiemiep schreef:
heel eerlijk daarom moet je bij dit soort gevallen zelf het heft in eigen handen nemen......

de paarden wereld is niet lief en aardig....



Dat dus en daarbij zijn de eigenaren ook wel te makkelijk door te goedgelovig te zijn en dat blijkt ook in dit verhaal. Sorry, misschien hard en niet aardig van mij.

Daarom zeg ik ook altijd: geef nooit een dier weg omdat ie wat mankeert, maar hou het zelf of neem zelf je eigen verantwoording door het te laten inslapen. Daarmee bespaar je het dier een lijdensweg en of gerommel ermee.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:37

Ook ik zou wel willen weten hoe dit is afgelopen. Een vreemd verhaal en vooral heel erg vervelend hoe het allemaal is gelopen!

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:39

Ik zou ook wel een pb willen want ik ben best benieuwd wat er uiteindelijk met je paardje is gebeurd... Een vriendin van me heeft jaren terug in goed vertrouwen haar paard voor weinig verkocht, omdat ze door omstandigheden het niet meer kon betalen. Paard zou met gehandicapte kinderen lopen, vriendin wou haar paard eens opzoeken, maar smoesje op smoesje volgde... ze heeft haar paard nooit meer gezien.

Achteraf bleek haar paard op dag 1 na aankomst al doorverkocht.

Helaas is haar verhaal geen uitzondering.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:40

Ik heb stilletjes meegelezen en zou het einde graag kennen :o .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:41

Jeetje wat een vervelend verhaal. Ik ben wel benieuwd, mag ik ook een pb? Hoop dat je nu in ieder geval rust hebt!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:43

Ik ben ook benieuwd. Leeft je pony nog?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

__Suus__
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:44

Ik ben ook heel benieuwd...

Trots op mijn knappe pownies !!

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:44

Ooh ik las dit maar nu zou ik ook erg graag het einde willen weten.

Kerstmuts

_Eef

Berichten: 538
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:45

In stilte gevolgd, ben nu ook wel erg benieuwd. Hoop dat je met de afloop vrede kunt hebben en zou graag ook een pb ontvangen over de afloop. :o

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:46

Ik ben ook benieuwd, zou ik een pb mogen?

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:46

Ik wil ook graag weten hoe het is afgelopen,krijg ik ook een pb?

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:46

Stille meelezer, maar ik zou ook graag een pb willen :)

My happy place is at the barn :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza, Fly_high, JPitty, Macs, Mark0919, Mieke, Vagabondo en 39 bezoekers