Welke hengst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:31

Wij hebben een zelfgefokte vijfjarige merrie uit een moeder van Wilbert van 't Lievers, de vader is een dressuurgefokte PRE. Eigenlijk is ze buitengewoon goed gelukt, fijn bewegen en heel erg goed achterbeen, beetje korte hals maar verder correct exterieur. Wat ik jammer vind is dat je eigenlijk de Haflinger nauwelijks terugziet. Ze is erg luxe. In mijn profiel staan een paar foto's, die helaas niet erg recent zijn.

Ik zit er al een tijdje aan te denken om haar door een Haflingerhengst terug te laten dekken, vooral om het robuuste wat terug te krijgen. Ik zit echter helemaal niet in de Haflingerhengsten. Een tijdje geleden heb ik wel eens wat rondgekeken op internet, maar geen hengst gezien waar ik echt enthousiast over was.
Vroeger vond ik Haron vd Milt echt een hele gave, maar voor onze merrie zou hij iets te beknopt zijn.

Welke goed bewegende hengsten zijn er, graag niet te luxe maar wel voldoende lengte in hals en de rug. Ik ben zelf 1,76, dus bij voorkeur een een redelijk groot verervende hengst. Doel is dressuur en veel lol met je knol. Ben heel benieuwd!

AmigoxCaith
Berichten: 44
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:07

Ik heb sinds deze week een jaarlingmerrie van Nordsee. vv. Nordtirol.
haar papa vind ik dan ook echt een knap ding. <3

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:30

Winser-G <3 Een grote maat hengst, topkarakter, Z2 dressuur geweest en hard op weg om met zijn nieuwe amazone ook deze kant op te gaan. Kan daarnaast ook heel goed springen. Winser-G fokt groot en zijn nakomelingen gaan het steeds beter doen in de sport, vooral in de regio Gelderland Oost.

Waltimore van de Haflingerhoeve L2
Haaijke van de Bekenpieper M2
Waldy van het Ligterink Z1
Cato van het Ligterink Z2
W-Boss van de Citadel B
Wandor L1

Zijn gewoon een paar jonge Haflingers die in mij opkomen die het goed doen in de dressuur, maar een aantal van hen ook in de springsport!

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 02:15

Ik heb een haflinger van Winser-G!

Geweldig dier, 4 jaar, grote ruime gangen en loopt als een paard ipv een pony. Hij is dan ook nu al 1.55cm. Karakter is lief, nieuwsgierig en een tikkeltje dominant. Maar het is een mooi paard!


Afbeelding


Afbeelding

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:39

Winser-G zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Op de website van het stamboek zie ik ook knappe jonge hengsten staan. Wat zou een goed evenement zijn waar je veel hengsten kan zien? Een centrale keuring?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:45

Op de centrale keuring zul je alleen maar nakomelingen van de hengsten gaan tegenkomen. De centrale hengstenkeuring is pas in januari, daar worden veel hengsten voorgesteld, maar lang niet allemaal. Beter kun je dan de hengsten gewoon thuis gaan bekijken. Nadeel van de jonge hengsten is dat je niet weet hoe ze fokken en of ze dus ook maat fokken en hoe ze het doen in de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:14

Sammyoo schreef:
Winser-G zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Op de website van het stamboek zie ik ook knappe jonge hengsten staan. Wat zou een goed evenement zijn waar je veel hengsten kan zien? Een centrale keuring?


Winser-G heeft leuke rondlopen. Kwam laatst ook een haf tegen van Arachon. Hij is zelf 1.58-1.59 en fokt ook grotere veulens. Heel veel succes!

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:21

Ik heb van dit jaar een zeer mooi, groot en luxe hengstenveulen van Warus (staat bij vd Berg).
Zeer ruim voorbeen, sterke achterbenen.
Weet eigenlijk alleen niet of hij open staat voor het fokken buiten het stamboek, maar dat zal je altijd kunnen navragen.

Afbeelding

Afbeelding

PJay
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:30

tanjaatjuhh schreef:
Alcantara , Wolkenstein , Nassau http://www.kvth.nl/nl/haflingers-hengsten



Waarom Alcantara? Iemand goede ervaringen met deze hengst?

Ik had hem zelf ook al eens bekeken voor merrie Wildfire x Acal v Schawacht (zie recent topic). Mij lijkt hij wel erg leuk.

Koen_H

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: in de achterhoek

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:15

Sammyo, voor jouw een optie om naar de Nationale Tentoonstelling te komen, een evenement van 3 dagen waar ook hengsten aanwezig zijn, 16, 17 en 18 augustus
Equestrian Centre De Peelbergen
Travers 5 (navigatiesysteem Peelstraat)
5976 PL, Kronenberg