Stagelopen op een poloclub in Oxford

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:50

Het is bijna zover, aankomende dinsdag nacht vertrek ik naar Kirtlington (een klein plaatjes vlakbij Oxford) om daar voor 6 weken stage te gaan lopen bij Oxford Polo. Ik heb er erg veel zin in maar ben tegelijkertijd ook nog best zenuwachtig. Het is dan ook mijn eerste keer alleen in het buitenland.

Zelf heb ik helemaal geen ervaring binnen het "Polo wereldje". Mijn taken worden de marketing doen, een marketingplan schrijven en verder meehelpen met de paarden (en zoals mij verteld is mag ik ook zelf rijden *\o/* ). Iemand ervaring binnen de polo wereld? Tips of weetjes zijn altijd welkom.

In dit topic wil ik mijn verhalen bij gaan houden als jullie dat leuk lijkt. Ook ben ik van plan foto's te plaatsen.

Oh en ik ben nu bezig met mijn koffer inpakken, wat een drama, ik kan 1 grote koffer mee en 1 kleine als handbagage. Maar alleen door mijn cap en alle schoenen zit die koffer al bijna vol, ik kan daar wassen, ik woon alleen bij iemand in huis en vind het niet zo netjes om elke dag gebruik te maken van zijn wasmachine. Iemand nog tips hoe ik mijn koffer efficiënt kan inpakken en wat wel/niet mee moet/hoeft?

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:12


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:23

Leuk!
Jaren geleden zelf polo gespeeld, was 3 maanden op stage in het buitenland, en dichtstbijzijnde plek waar je paard kon rijden was een poloclub :D Erg leuke sport, daar was het ook echt een buurtsport, met onderlinge wedstrijden tussen buren, en grote gratis barbecues bij wedstrijden.

Hier in NL meerdere keren wezen kijken om het te gaan spelen, maar is het echt elite: ontzettend duur, en bij de polowedstrijden is er ook heel veel koude kak en oud geld. Leuk om te zien, geen idee hoe het is om tussen te wonen/werken. Hoe dat in Engeland is, geen idee.

Ow, als je gaat spelen, wees bedacht op heeeel veeeel spierpijn in je arm de dag erna! :=
Heel veel plezier! Ik blijf graag je topic volgen!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:03

Heel gaaf zeg! Ik had mijn cap in de handbagage mee. Ook omdat met je handbagage netter mee om wordt gegaan dan met je normaal bagage.

Anoniem

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:15

Je kleren oprollen ipv vouwen!

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:40

Sokken in je schoenen stoppen?
Kleren opgerold in je laars / holte cap stoppen?

Misschien werkt dat een beetje :)

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 16:57

Lizzyy schreef:
Heel gaaf zeg! Ik had mijn cap in de handbagage mee. Ook omdat met je handbagage netter mee om wordt gegaan dan met je normaal bagage.


Dat is inderdaad wel een goede tip, komt mijn cap in ieder geval heel over haha!

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 22:33

Ik ben inmiddels 3 dagen in Engeland.

Dag 1
-
Ik kwam aan in de middag, in mijn huis, ik woon samen met een oudere man, hij is heel lief en doet geen rare dingen haha :') Hij helpt me in ieder geval met alles dus dat is erg fijn. Ik mag zijn mountainbike gebruiken om naar mijn werk te gaan, het is 25 minuten fietsen. Het fietsen is alleen wel wat minder relaxed dan in Nederland, over allemaal kleine paadjes heuvel op heuvel af, ik ben al moe voor ik op mijn werk aan kom haha.

Dag 2
-
Mijn eerste stagedag, ik moest er om 9 uur zijn. We begonnen in de ochtend met een privé polo les aan een jongen van 16. Een privé polo les van een uur kost 110 euro, het enige wat ze deden was leren lichtrijden en hoe ze de polostok moesten vasthouden en tegen de bal aan moesten slaan _/-\o_ . Moeder kwam mee op hoge hakken en in een designer jurk.

Hierna gingen we met 14 paarden naar de Royal Militairy Academy in Sandrust, de Royal Poloclub had de paarden gehuurd voor een wedstrijd. We moesten twee uur rijden, ik had überhaupt nog nooit in zo'n grote vrachtwagen gezeten dus dat was al een heel avontuur. Daar aangekomen moesten onze paspoorten gecontroleerd worden, ik keek mijn ogen uit. Toen was het tijd om bij de 14 paarden bandage om te doen en ze op te zadelen, we waren met z'n drieën. Alles was gelukt en de polospelers waren ontzettend blij met 'onze' paarden, ze hadden ook gewonnen. Daarom willen ze aankomende zondag opnieuw deze 14 paarden huren.

Goed, ik klaag dus nooit meer als ik een dag moet werken van 9 tot 5. Want ik was pas half 11 terug op de Polo Club. Het was dus een hele lange, eerste werkdag.


Dag 3
-
Mijn tweede stage dag, ik werd opgehaald om 9 uur dus hoefde ik niet te fietsen
*\o/* . Ik kwam aan en in de ochtend was er weer een les, maar hier kon ik verder niet bij helpen, dus ze vroegen of ik alle 60 bandages op wilde rollen, dus dat deed ik dan maar... Hierna had ik niks meer te doen tot 15:00 uur. Dat viel dus even heel erg tegen, ze zeiden tegen me: 'just relax'. Maar ik wilde juist graag wat doen maar niemand deed wat, ze waren allemaal aan het relaxen :o? . Daarna moesten we paarden uit de wei halen voor een polowedstrijd om 17:00 uur en om 18:00 uur. Zij reden de paarden naar het veld, ik mocht met het bestelbusje met het stuur aan de rechterkant erheen rijden haha. Hier dus weer paarden op en afgezadeld en foto's gemaakt van de wedstrijd omdat ik de social media ga bijhouden. Vandaag was ik thuis om 20:30 uur, weer een lange dag dus. Morgen begin ik pas in de middag dus dat is wel even fijn. Hoop dat ik wat meer verantwoordelijkheid kan krijgen en wellicht ook wat kan rijden.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6638
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:58

Wat een super gave stage! Welke opleiding doe je?

Ik volg in ieder geval! :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:06

Hier ook een stipje! Gave stage zeg!

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:38

Super gaaf! Ik ga zeker even je topic volgen :j

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:30

Wat tof!! Leuk om die wereld ook eens te bekijken. Succes met je stage en veel plezier :) Ik volg!

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 10:39

NadjaNadja schreef:
Wat een super gave stage! Welke opleiding doe je?

Ik volg in ieder geval! :)


Ik studeer hippische bedrijfskunde. :j

JudithGigi

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:51

Gaaf zeg! Ik heb toen ik 12 was een weekje met een polostal meegelopen in Putten. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen :D

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 22:31

Dag 4
-
Vandaag had ik een heel kort dagje, van 15:00 uur tot 18:00 uur. Heb een beetje het gevoel alsof ik mijn eigen stage bepaal, ze hebben me namelijk niet echt nodig in de werkzaamheden omdat ze genoeg personeel hebben. Dus ik heb aangeboden foto's van de websites te maken, en ik heb nu een camera tot mijn beschikking gekregen die ik mijn hele stage kan gebruiken, ook krijg ik de inlogcodes voor Facebook, Instagram en snapchat zodat ik dit allemaal kan gaan bijhouden (volg @oxfordpolo).

Hieronder wat foto's die ik vandaag heb gemaakt tijdens de wedstrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mazarmalover op 08-07-17 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:35

Super gaaf dat je hier stage kan en Mag lopen en zo meer kennis kan maken met deze sport! ik volg het topic maar reageer niet altijd. De foto's van je laatste bericht doen het helaas niet.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:39

Hier ook een stipje.
Weet niet of het aan mijn mobiel ligt, maar ik kan geen foto's zien. :(

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 22:39

Osianaa schreef:
Super gaaf dat je hier stage kan en Mag lopen en zo meer kennis kan maken met deze sport! ik volg het topic maar reageer niet altijd. De foto's van je laatste bericht doen het helaas niet.


Klopt ik zag het, nu staan ze er wel! :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:06

Interessant om te lezen! Ik volg ook!

N_Quirro

Berichten: 343
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:16

Gave stage, geniet ervan!
Waarschijnlijk mag je de komende tijd wel steeds meer dingen gaan doen, je bent er nog een tijdje.

Succes iig, super ervaring! :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:44

Ik geniet van je topic. Blijf vooral je belevenissen plaatsen. :)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:14

Wat leuk, ik ga je belevenissen volgen!

Met een klein beetje weemoedig gevoel... In het verleden heb ik een half jaar als vaste groom voor een proffesionele polo-speler gewerkt. Hard werken maar een geweldige ervaring.
En oh ja... bandages rollen :roll: kon na die 6 maanden geen bandage meer zien!!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:20

Wat leuk zeg! Ik volg mee!

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:45

Wat super gaaf! ik volg ook mee, ben zelf dit jaar in Engeland geweest voor de renbaanindustrie (uitstapje met school) maar dit is weer iets heel anders!

xkuslaurie

Berichten: 77
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:03

echt super vetdat je hier stage mag lopen ik volg ook ben erg benieuwd