Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:19

Ik ga maandag mijn abbo weer heractiveren. Door mijn rugbreuk mijn abbo op standby moeten zetten. Maar ik heb groen licht van de fysio als van de arts. Curves sporten is geweldig leuk. Maar de fysio wil dat ik er meer uit ga halen dus moet minimaal 1x liefst 2x krachthonk in en dan mag ik daarnaast zelf weten hoevaak ik bij curves ga sporten.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:38

Ik ga 3 keer per week naar de sportschool en sport dan op de miloncirkel. Dat houdt in dat er apparaten voor allemaal verschillende spiergroepen in een cirkel staan en deze werk je dan om de beurt af.
De krachtapparaten duren 1 minuut per apparaat, en de cardioapparaten duren 4 minuten per apparaat. Tussen elke minuut is er een halve minuut om naar het volgende apparaat te lopen. De minuut dat je het apparaat uitvoert (of de 4 minuten) probeer je zo intensief mogelijk de oefening uit te voeren, en juist daarom is het zo effectief, het is eigenlijk gewoon hoge intensiViteit training.
Eens in de zoveel tijd kijkt er een trainer mee om te kijken of de apparaten nog zwaar genoeg staan. Zoniet, dan zetten ze hem wat zwaarder.
Ik vind dit een hele fijne manier van trainen, omdat ik denk dat als je gewoon los gelaten wordt in de sportschool, je eigenlijk geen idee hebt wat je moet gaan doen. Dat is hier niet het geval, en het duurt ook nog eens niet zo lang. Als je net begint doe je meestal een rondje en dat duurt ongeveer 20 minuten. Ik ben nu al een tijdje bezig, en doe meestal twee of drie rondjes. Dat zijn dan dus 40 of 60 minuten. Zwaar is het af en toe zeker, maar ik word heel blij van het resultaat dat het aan het geven is!

Verder train ik daarnaast nog 1 keer per week met een personal trainer/fysio waar ik vanalles doe :j

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 16:51

Jeanine, wat fijn dat je weer aan de slag kunt! Wordt je nog wel onder toezicht gehouden ivm. je rug? Wat bedoel je precies met curves sporten?

Joysie, dat klinkt wel een beetje als onze sportschool. Daar zijn de apparaten ook onderverdeeld in cardio en kracht. En daarnaast is er boven nog een fitnessruimte voor de echte sportbuffels. Iedereen met een premium abonnement heeft de mogelijkheid om vrijblijvend gebruik te maken van een fitnesscoach (personal trainer kan ook maar dat kost extra en die staat ook altijd bij je) en die kijkt dan na een aantal weken of je vorderingen maakt en of de intensiteit van de oefeningen aangepast moet/kan worden.

Vanavond ga ik eindelijk weer! Het voelt echt alsof ik heel lang niet ben geweest, maar uiteindelijk mis ik dus maar 1 dag deze week. Mijn buik is nog steeds niet in orde maar ik vind het goed genoeg om wel te gaan, ik wil niet dat de slob er nu al in raakt. :=

Ik moet trouwens zeggen dat het gezond eten trouwens ook automatisch een stuk beter gaat. Zo heb ik niet de neiging om ongezonde tussendoortjes te pakken. Dat is ook een vooruitgang. :D

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:08

Ik ben net geweest. Half uurtje kracht en half uurtje rustig aan op de loopband. Heb morgen en hardloopwedstrijd en die wil ik lopen zonder spierpijn, dus vandaar niet al te fanatiek vandaag.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 22:03

Supervixen schreef:
Ik ben net geweest. Half uurtje kracht en half uurtje rustig aan op de loopband. Heb morgen en hardloopwedstrijd en die wil ik lopen zonder spierpijn, dus vandaar niet al te fanatiek vandaag.


Succes morgen! +:)+

Hij ging heerlijk, vanavond!
Half uurtje beat belly ging als een speer en het viel de instructrice ook op hoe ik vooruit ging. 3 lessen terug deden we squats op het bankje en toen trilden mijn benen gigantisch, dat deden ze nu bijna niet meer.
Voor de mensen die het niet kennen, een beat belly (zo heet het ding zelf dus) is een houten bankje dat heen en weer kan wiebelen. Doordat je de oefeningen op een beat belly doet moet je dus extra spieren aanspannen om in evenwicht te blijven.

Afbeelding

Na beat belly heb ik nog een half uur cardio gedaan: 10 minuten fietsen, 10 minuten op de loopband snelwandelen, 5 minuten crosstrainer en tot slot nog 5 minuten fietsen. Dit allemaal op hoge intensiteit, dus een hartslag van 150 tot 160.
Die crosstrainer is echt een goochelding zeg, ik werkte mezelf steeds tegen waardoor ik maar niet de slag te pakken kreeg en op gang kwam. :') Op een gegeven moment lukte het maar na 5 minuten was ik bekaf.
Het is wel heel tof dat de cardio apparaten een televisiescherm hebben dus ik heb heerlijk Say yes to the dress gekeken. Een betere motivatie is er niet.
Spoiler:
Ik ben verloofd dus ik heb een extra motivatie om af te vallen
:o

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:10

Gefeliciteerd!! :D En ik snap dat het een mooie motivatie is maar tegelijkertijd weet ik zeker dat je hoe dan ook een prachtige bruid gaat zijn :*

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:29

ik sport sinds een maandje of 2, 2 keer in de week :) rustig aan ivb blessure in me arm, maar met fysio oefeningen gaat het goed.

Eerdaags eigenaar is aanspreken of er miss keer begeleiding mogelijk is met krachthok en de oefeningen die ik daar kan doen. De basic apparaten snap ik wel (door verleden ook sportschool) en wil toch graag wat meer kunnen aan losse oefeningen. Nu alleen de stap nog zetten dit te vragen door mijn verlegenheid lol

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:51

Ik kom mij hier ook melden!
Woensdag is de knop in mijn hoofd omgesprongen dus gisteren meteen naar de sportschool gegaan om mij aan te melden.
En vandaag mijn intake en uitleg gehad.
Heb een trainings schema gekregen met cardio en kracht training.
Bedoeling is om 3x per week te gaan. :j

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:40

Emmaa_ schreef:
Gefeliciteerd!! :D En ik snap dat het een mooie motivatie is maar tegelijkertijd weet ik zeker dat je hoe dan ook een prachtige bruid gaat zijn :*


Ah wat lief van je! <3

Twilight, dat zou wel heel erg fijn zijn. Het is niet gek om naar begeleiding te vragen. Het zou zonde zijn als je verkeerd te werk gaat en zo weer een blessure oploopt.

Wat goed dat je meteen aan de slag bent gegaan, Renske!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:44

Het was ook hard nodig om wat te gaan doen. :j
Ben ook echt blij dat die knop nu ineens om is gesprongen.
Heb al vaker geprobeerd om zelf maar te gaan wandelen of fietsen maar daar kan ik mij echt niet toe zetten, vind dat ook erg saai. :=
Dus hopelijk gaat dit nu goed komen, heb namelijk een lidmaatschap voor 1 jaar afgesloten. :))
Er moet toch wel een kilo of 40/50 af. :o

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:04

Jolien87 zeker :) kijk squats en lunges zonder gewicht kan weinig fout gaat als ik me houding in de gaten hou. Maar wil t straks ook met gewichten etc kunnen :) hopelijk kan ik met eetschema omgooien ook goed 40 Kilo Kwijt.

@Renske vind de juiste muziek waar je lekker op kan sporten. Dat helpt bij mij al de helft als er lekkere dance muziek opstaat :) extra push

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:09

Klopt muziek doet veel. :j
In de sportschool staat sowieso muziek aan, en bij de cardio toestellen kan je oa ook tv kijken en er zit ook internet op.
Dus wellicht ook qua muziek. :j
moet mijn oortjes maar eens in de sporttas mikken en dan eens gaan uitpluizen wat ik allemaal kan. :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:29

Gefeliciteerd jolien!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:09

Gefeliciteerd Jolien!

Ik heb ook mijn intake gehad. 1.65 cm, 65 kilo met een vetpercentage van 37,6%. (Slik)

Trainer gaf aan dat ik vooral m'n eetpatroon moet aanpassen. Hebben jullie daar tips voor gekregen?

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:13

Jolien87 schreef:
Jeanine, wat fijn dat je weer aan de slag kunt! Wordt je nog wel onder toezicht gehouden ivm. je rug? Wat bedoel je precies met curves sporten?

Joysie, dat klinkt wel een beetje als onze sportschool. Daar zijn de apparaten ook onderverdeeld in cardio en kracht. En daarnaast is er boven nog een fitnessruimte voor de echte sportbuffels. Iedereen met een premium abonnement heeft de mogelijkheid om vrijblijvend gebruik te maken van een fitnesscoach (personal trainer kan ook maar dat kost extra en die staat ook altijd bij je) en die kijkt dan na een aantal weken of je vorderingen maakt en of de intensiteit van de oefeningen aangepast moet/kan worden.

Vanavond ga ik eindelijk weer! Het voelt echt alsof ik heel lang niet ben geweest, maar uiteindelijk mis ik dus maar 1 dag deze week. Mijn buik is nog steeds niet in orde maar ik vind het goed genoeg om wel te gaan, ik wil niet dat de slob er nu al in raakt. :=

Ik moet trouwens zeggen dat het gezond eten trouwens ook automatisch een stuk beter gaat. Zo heb ik niet de neiging om ongezonde tussendoortjes te pakken. Dat is ook een vooruitgang. :D



Thanks! Hou contact met de fysio. En de breuk is genezen en daar kan opzich niks meer mee gebeuren.

http://curves.nl/ Curves is een circuit training voor alleen vrouwen. Ben er sinds 2 maanden een stuk fitter door geworden alleen de fysio vind dat ik daar niet genoeg uit kan halen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:02

Wieldop schreef:
Gefeliciteerd Jolien!

Ik heb ook mijn intake gehad. 1.65 cm, 65 kilo met een vetpercentage van 37,6%. (Slik)

Trainer gaf aan dat ik vooral m'n eetpatroon moet aanpassen. Hebben jullie daar tips voor gekregen?


Qua gewicht vind ik je niet eens echt zwaar, ik ga dat nooit halen, tenzij ik geen vet meer overhoud. En ben ook maar 163. Ik eet inmiddels in de ochtend skyr, dan heb ik de hele morgen geen honger meer. En als ik in de avond honger heb, dat eet ik rauwkost, dus sla met wat erdoor. Voor de rest eet ik normale maaltijden, en let op mn tussendoortjes

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:07

Hier nog niet over voeding gehad, maar dat gaat nog wel aan de orde komen.
Morgen ga ik weer naar sportschool, heb er nu heel veel zin in, ben benieuwd hoe het gaat zijn na een dag werken. :))
Maar we gaan hoe dan ook het schema afwerken. :j

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:09

Gefeliciteerd Jolien!!

Wieldop schreef:
Ik heb ook mijn intake gehad. 1.65 cm, 65 kilo met een vetpercentage van 37,6%. (Slik)

Trainer gaf aan dat ik vooral m'n eetpatroon moet aanpassen. Hebben jullie daar tips voor gekregen?


Hier vergelijkbare situatie :o 1.65, 65 kg en een vetpercentage van 32%. Ben inmiddels door trainen (veel krachttraining en op rustdagen fietsen) gezakt naar onder de 30%. Verder zakken lukt momenteel nog niet, maar dat zit hem bij mij vooral in te weinig beweging. Ik zit qua eten namelijk altijd maar tussen de 1300 en 1500 kcal.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:05

Zo zie je maar dat gewicht echt een nummertje is en je je er niet op moet blind staren :j

Ik ben nu na 9 weken niet trainen wel wat in vetpercentage aangekomen maar dat is niet zo gek haha. Mag vanaf komende week gaan zwemmen 2X en 1X pilates. Even wat anders dan alleen krachttraining maar vind het heel leuk dat ik weer iets mag gaan doen *\o/*

Ik ben trouwens 1.80 en weeg 83 kg met een vetpercentage van nu 23% en dat vind ik prima nu. Sport ook omdat ik het leuk vind en niet om af te vallen :) toen ik intensief krachttraining deed at ik 3100 kcal en zit nu met geen sport op ongeveer 2650-2800 en dat gaat goed.

vind het trouwens super leuk om iedereens ervatjngen te lezen! Zo goed bezig allrmaal.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:08

Gefeliciteerd Jolien!

Twilight, haha ik ben ook echt een scheiterd met dingen vragen... Nu ik al wat langer bezig ben en me ook meer op mijn gemak voel gaat het gelukkig al een stuk makkelijker om dingen te vragen. Gewoon doen! :D

Ik had donderdag training met mijn trainer, ik heb er nog steeds een beetje spierpijn van := haha, maar leuk was het wel. Vandaag weer 2 rondjes op de milon gedaan, alle apparaten waren zwaarder gezet, toch wel een stukje zwaarder dan ik had verwacht maar ik Moet wel zeggen dat het op de oude stand misschien een beetje te makkelijk ging allemaal.
Mijn reden om te gaan sporten was omdat ik al sinds september thuis zit met een oogaandoening (ik zie nog maar 3% ) daardoor ben ik heel erg veel kracht verloren en zat mijn hele rug vast. Dat is nu allemaal opgelost door de fysio en simpelweg het bewegen. Daarbij is het ook nog eens leuk en het is fijn dat ik Mijn energie een beetje kwijt kan waardoor ik 's nachts ook een stuk beter slaap. Ondanks dat ik bijna niks zie kan ik mijn weg in de sportschool heel erg goed vinden, en als het niet lukt kan ik altijd om hulp vragen. :)
Om af te vallen hoef ik 't zeker niet te doen. Bij mijn intake 2,5 maand terug was ik 178cm, 59 kg met een vetpercentage van 21%. Daarna hebben we nooit meer iets gemeten of gewogen, omdat afvallen het doel gewoon totaal niet is. Maar stiekem ben ik wel benieuwd hoe het nu is met mijn Vet- en spierpercentage, ik voel me toch een heel stuk sterker en strakker dan toen :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:18

Joysieee schreef:
Gefeliciteerd Jolien!

Twilight, haha ik ben ook echt een scheiterd met dingen vragen... Nu ik al wat langer bezig ben en me ook meer op mijn gemak voel gaat het gelukkig al een stuk makkelijker om dingen te vragen. Gewoon doen! :D

Ik had donderdag training met mijn trainer, ik heb er nog steeds een beetje spierpijn van := haha, maar leuk was het wel. Vandaag weer 2 rondjes op de milon gedaan, alle apparaten waren zwaarder gezet, toch wel een stukje zwaarder dan ik had verwacht maar ik Moet wel zeggen dat het op de oude stand misschien een beetje te makkelijk ging allemaal.
Mijn reden om te gaan sporten was omdat ik al sinds september thuis zit met een oogaandoening (ik zie nog maar 3% ) daardoor ben ik heel erg veel kracht verloren en zat mijn hele rug vast. Dat is nu allemaal opgelost door de fysio en simpelweg het bewegen. Daarbij is het ook nog eens leuk en het is fijn dat ik Mijn energie een beetje kwijt kan waardoor ik 's nachts ook een stuk beter slaap. Ondanks dat ik bijna niks zie kan ik mijn weg in de sportschool heel erg goed vinden, en als het niet lukt kan ik altijd om hulp vragen. :)
Om af te vallen hoef ik 't zeker niet te doen. Bij mijn intake 2,5 maand terug was ik 178cm, 59 kg met een vetpercentage van 21%. Daarna hebben we nooit meer iets gemeten of gewogen, omdat afvallen het doel gewoon totaal niet is. Maar stiekem ben ik wel benieuwd hoe het nu is met mijn Vet- en spierpercentage, ik voel me toch een heel stuk sterker en strakker dan toen :D


lekker he die spierpijn, haha :D
Wat fijn dat je je energie zo kwijt kunt in t sporten. En t is altijd leuk om resultaat te voelen en te zien vind ik! Daarom is zo een meting heel fijn. :j

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:01

ja,zit er ook aan te denken mijn abbo met 8 euro op te schroeven en dan evt de bootcamp light aangepast mee te doen. vind t wel lekker als iemand me wat pushed en krijg je gelijk meer oefeningen mee natuurlijk.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:51

@ irkoontje; Het lastige is dat ik koemelk allergie heb, dus met melkproducten moet uitkijken. Daardoor vind ik het vrij lastig om goed te eten. Je eet bijv eerder een boterham ipv yoghurt.

@ Saintelette; Ik zou volgens hun een bmr hebben van 1250 en dat vind ik erg weinig. Dus verhoog het iets maar niet te veel.

Kan het ook zijn dat het vetpercentage erfelijk belast is? Mijn vriend eet bijv veel ongezonder en meer, maar hij heeft wel een gezond vetpercentage.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:54

Ik was gisteren 39e van de 229 vrouwen met de hardloopwedstrijd. Wel tevreden, maar de volgende keer moet ik toch echt niet fitnessen de dag van tevoren..
Vandaag 35km gefietst in park de hoge veluwe en morgen weer aan de slag in de sportschool.

Wieldop: er is niks mis met boterhammen ipv yoghurt. Er zijn zat ultrarunners, freerunners, iron man atleten die volledig veganistisch eten. Dus om de eiwitten hoef je het niet te doen.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:17

Wauw netjes supervixen!

Dat is hier idem wieldop, mijn vriend kan eten wat hij wil en komt niks aan. En hij eet ook nogal wat meer dan dat ik doe. :')