Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 12:00

Door tijdgebrek (gouwe ouwe Rena lijkt tegen alle verwachtingen in toch nog jaren als grasmaaier mee te kunnen :) ) en paardje dat beter verdient overwegen we een super fijn nieuw plekje met idem baasje voor onze lieve Quarter-merrie te zoeken.

Zeer goed terechtkomen is belangrijker dan de prijs, maar eerlijk is eerlijk: het verkoopbedrag zou ik wel in een spaarpotje willen stoppen om er eventueel over een paar jaar weer een soortgelijk paardje voor terug te kunnen kopen :)

En ik wil haar ook niet te aantrekkelijk maken voor mensen die er even snel een slaatje uit willen slaan en haar snel weer door willen verkopen, ze verdient een 5 sterren blijvend huisje. (ik snap dat je dat niet kan garanderen maar je kan het wel zo goed mogelijk proberen natuurlijk :j )

Zouden jullie alsjeblieft even mee willen denken wat voor aankoopbedrag hiervoor dan realistisch is, zowel voor koop als verkoop? :)

AQHA Merrie van 10 jaar, grote maat D-pony met leuke afstamming om eventueel een keer een veulentje mee te fokken.

Paardje heeft een zeer goede western en grondwerk basis.
Wordt vooral mee buiten gereden omdat ze dat het leukste vindt en daar ook heel braaf voor is.
Lief karakter, lief met kinderen.
Heel sociaal en zeer makkelijk met andere paarden, gaat makkelijk in een nieuwe kudde op.
Komt hard hinnikend aangalopperen als je haar roept, echt super leuk :D

Soepel/ lichtvoetig en enthousiast diertje dat graag aandacht krijgt.

Als ik het zo opschrijf ben ik bang dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan als ik haar verkoop...want zie het maar weer eens terug te vinden...maar ik vind het ook niet eerlijk tegenover haar als ze hier gaat staan verstoffen :(:)

Willen jullie even meedenken wat een realistische vraagprijs is voor zoiets?


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:01

Geen verstand van prijzen, maar is eventueel een betalende bijrijder niet mogelijk?

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 12:09

Nee eigenlijk niet echt, we hebben gewoon 1 paardje teveel nu Rena toch nog goed genoeg is, dan ga ik haar ook niet het hoekje om helpen :)

Momenteel is Chrissy uitgeleend zodat ze toch lekker in beweging blijft, en genoeg aandacht krijgt...ze staat een paar 100 meter verderop in een kleine kudde op een stal waar ze therapeutische lessen / buitenritten doen voor o.a. kinderen met een beperking :)

Maar het is niet zeker of ze hier inderdaad een jaar of 2 kan blijven, zoals de bedoeling was. Waardoor ik de beslissing even 2 jaar uit zou kunnen stellen om te zien of ik dan meer tijd zou hebben en of Rena er dan nog zou zijn.

Het risico dat ze terug komt vind ik te groot. We hebben eigenlijk geen geschikte plek voor 3 grote ponies. En nu ze daar goed onder de pannen is geweest de afgelopen maanden voelde het hier echt als een verademing :o

Ik wil haar hier dus liever niet terug hebben omdat het gewoon teveel is, ik wil geen 2 paardjes want dan voel ik me constant schuldig tegenover Chrissy dat ik niks met haar doe. En staat ze hier maar te verstoffen, dat is gewoon zonde voor zo'n lief dier dat zo graag lekker met haar mens bezig is :+:

Ze verdient gewoon een echt eigen baasje dat elke dag heel blij met haar is en haar een heerlijk, nuttig leventje geeft, lekker uren ermee het bos / hei / strand / whatever mee op gaat :)

hesterve

Berichten: 1923
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:39

pff lastige vraag... ik denk dat braaf gereden paarden en ponies die ook nog goed gezond zijnwel wat op zouden moeten brengen. Weet niets van quarters helaas. Heb je al gekeken wat snderen voor dit soort paarden vragen?

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:45

Ik zou direct denken aan zeker 4000 - 5000 , een leuk paardje is dat trouwens.
Als het papier me aanstond en het paard was voor mij braaf op buitenrit (veel waard) en een paard waar ik af en toe een clinic en een les mee zou willen volgen dan denk ik aan tot 6500.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:04

Over vraagprijzen kan ik geen advies geven behalve kijken naar soortgelijke paardjes... Het lastige ervan is dat western paarden (zeker reining) wel een bepaald soort ruiter aantrekt, om het zo maar te zeggen. Ze zijn er tuurlijk wel, de vriendelijke correcte western ruiters, maa rik hoorde van een vriendin dat het wel een crime is, als je een quarter te koop hebt staan.

Ik ben zelf rustig aan het rondkijken voor een eigen paardje, als je wil mag je me wel een berichtje sturen?

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 13:13

Ja precies Hobbyhorse, dat is dus ook mijn insteek van wat mij erg leuk zou lijken als ik weer wat meer tijd zou hebben...veel onbezorgd naar buiten en ook eens wat sportiefs kunnen doen qua training...en daar is Chrissy echt een perfect paardje voor... maar ik vind het niet eerlijk om haar zo in gijzeling te houden met geen idee wat de toekomst zal brengen voor mij....ik weet echt niet of ik als we voor haar een fijn nieuw baasje zoeken, wel weer een nieuw paardje terug koop als bij Rena echt het verhaal over is...

Swartbeessie: daar ben ik dus ook bang voor. Ik begrijp van de mensen waar ze nu staat en een paar lessen heeft gehad, dat de trainster en dus ook zij zeer verguld waren met wat ze allemaal bleek te kunnen. Het lijkt dus echt een leuk beestje te zijn om ook leuk wat mee in de sport te doen.

Maar ze rijdt gewoon veel liever buiten dus dat leventje zoek ik voor haar: lekker kilometers vreten en dan inderdaad lekker ter afwisseling eens een les of clinic ofzo, want het is ook zonde als je die potentie helemaal onbenut laat :)

Mocht je iets willen weten / meer info willen / wat willen vertellen wat je zoekt: stuur maar een berichtje hoor :)

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 13:24

Heb inderdaad ook gekeken wat er zoal qua Quarter spul te koop staat en gevraagd wordt, maar kom niet veel tegen dat echt vergelijkbaar is. Vooral veel veulens en halve Quarters momenteel. En ruinen.

Ik heb zelf ook wel het idee dat je met een 3500-4000 euro al behoorlijk mazzel hebt als je daarmee een fijn western recreatie-paardje treft.

Maarja dan heb je volgens mij vaak nog geen merrie met een leuk vol AQHA papier en dat zou ik toch ook wel terug willen kopen.

Ik vind het echt lastig om er een prijs op te zetten waarmee ik haar (en mezelf) niet tekort doe maar het ook leuk blijft voor de juiste koper die haar een super plekje kan bieden :)

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:29

Ik denk toch echt wel rond de 5500/6000 kunt vragen. Ze is een veelzijdig en braaf recreatiepaard.
Daarbij heeft ze nog papieren.
4000 vragen ze voor veulens.
5000 voor jonge paardjes.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:30

Ik denk meer aan tussen de 5 en de 6 duizend. Zeker als er leuk papier achter zit en ze goed gezond is.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:31

Ik zou als ik jou was ook richting 5000+ gaan.
Ze is niet bijzonder afgericht van wat ik begrijp, maar heeft een fijne leeftijd (post-puber, hopen we dan maar) en is makkelijk, recreatief etc.

Lastig lijkt me dat hoor!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 13:36

We hebben eigenlijk niet echt duidelijk beeld van haar africhting, omdat er de afgelopen jaren vooral buitenritten en grondwerk mee gedaan zijn. Ik heb haar uitgeleend onder de voorwaarde dat er minimaal 1 / 2 keer per maand goede westernles genomen wordt en na de eerste lessen waren ze helemaal flabbergasted "ze kan gewoon alles!" wat dat dan ook mag betekenen :P

Ik wil vragen of de trainster er eens op wil stappen en er wat over wil zeggen zodat ik ook wat concreets kan melden over welke knoppen er nou eigenlijk op zitten, en wellicht weet zij wel iemand die naar zoiets als Chrissy op zoek is....dat vind ik ook wel een fijn idee :)

En ik had de haren voor de 5 panel test nog niet verstuurd, vond dat zelf niet zo spannend en andere zaken waren belangrijker dus dat is blijven liggen.

Dus sowieso wacht ik eerst die uitslag af voordat ik haar eventueel echt te koop ga zetten.

Wel post-puber maar energiek en jolig zat hoor, beest kan echt als een leipo aan komen rennen als je haar roept, en dan een doodsprong maken over de waterbak en pas vlak voor je neus gaat het tempo er uit :P

Zijn ook bijna geen foto's van te maken want als ze je ziet staat ze al bij je :P


Afbeelding



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:41

Als het idd zo is dat 'alle knoppen erop zitten' voor wat jij graag rijd dan is het nog een ander verhaal want dan koop je ook nog een leermeester erbij in en vind ik 6000 zelfs aan de lage kant.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:42

Heb helemaal geen verstand van Quarters maar ik weet wel dat ze niet goedkoop zijn. Maar is je paard onderzocht op die nare ziektes die ze kunnen hebben en dragen? Ik denk dat als ze daar vrij van is je haar makkelijker kunt verkopen maar ook dat de prijs dan hoger kan zijn.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:43

O sorry zie net dat er een post hierover geweest is.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 13:44

Nou ik neem het maar met een korreltje zout voorlopig hoor! Ik denk dat het in de categorie zal zijn dat het voor een beginnende westernruiter heel leuk is om het op haar te leren maar iemand die echt de wedstrijden in wil dan toch beter voor een paardje kan gaan dat toch ook echt geshowd is want het is en blijft gewoon een recreatie-paardje natuurlijk....buitenrijden en tutten dat ligt haar het beste volgens ons :)

Ik heb haar hele levensverhaal kunnen achterhalen en begrijp dat ze is ingereden door een wedstrijdruiter, die haar weer vrij snel verkocht heeft omdat hij haar te braaf vond en wat meer uitdaging wilde.

Ze is toen naar de Lazy7Ranch gegaan als lespaardje waar ze een poosje trouwe dienst gedaan heeft (ook als beginnerspaardje) en door de vorige eigenaresse gekocht is die jarenlang voornamelijk lekker met haar in het bos gereden en grondwerk gedaan heeft :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16985
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:45

Nog los van de prijs zou ik aanraden om zelf de zoekertjes te volgen om een geschikte koper te vinden. Ik ben destijds zo aan mijn kerel gekomen. De verkoper wilde ook vooral een goede baas die niet als een dolle de wedstrijden in zou gaan en hem over zijn grenzen zou rijden (paard loopt zich dood voor zijn baas als je het vraagt). Ze heeft me op bokt gevonden via dat zoekertje en mijn berichten geschiedenis doorgenomen, als het ware mijn 'paardencv', dat stond haar aan en toen heeft ze me gemaild. Ik heb er een wereldpaard aan, we zijn een enorm goede match dus dat had ze goed ingeschat :)

ikkedus
Berichten: 3247
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:47

Ik snap het verhaal niet helemaal. Wie staat er te koop? rena toch?
Wie is Chrissy dan? En waarom noem je een aantal keer; dat Rena NOG een aantal jaar mee kan. Ze is toch pas 10?

[o]


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 13:53

Troi: Ja dat is ook mijn insteek inderdaad :j

Ik zit niet echt te wachten op allerlei apart volk dat reageert op een Marktplaats advertentie en haar even door de bak heen wil schoppen zeg maar... vandaar dat ik ook hoop dat de lesgeefster wellicht een fijn iemand weet (die ze al een tijd kent) die op zoek is.

Of inderdaad iemand waarbij je de berichten uit kan pluizen. In ieder geval dat je op 1 of andere manier kan nagaan hoe de situatie van diegene is :j

Ikkedus: Rena (zie ook mijn gebruikersnaam) is de palomino uit mijn profiel, die heb ik al sinds 2001 en zal nu een jaar of 24 zijn. Stond op een dag ineens met voet omhoog in de wei. Dat werd zeer snel ontwikkelende ernstige artrose. Kreupel lopen door de pijnstillers heen. Ik dacht vorig jaar dat dat haar laatste zomertje zou worden en wilde vast een ander paardje erbij zodat haar weidegenootje (de Fjord) niet alleen achter zou blijven. En toen kwam Chrissy dus op ons pad :)

Maar Rena doet het dus nog steeds en nu zitten we met 3 grote ponies terwijl we er eigenlijk maar 2 goed kunnen hebben... en ik ga Rena niet het hoekje om helpen om plaats te maken voor Chrissy :(:)

Dus vandaar: ik heb geen idee hoe lang Rena nog mee gaat, en tot die tijd is Chrissy sowieso "overtollig" en ik vind dat ze beter verdient :j

Dit is ons clubje: Rena die staat te waken over het jonge spul. De Fjord die te lui is om op te staan en Chrissy die mij ziet en denkt...hee het vrouwtje!! (vreten!) :P


Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:04

Hollands welvaren :D Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ze drachtig is :D

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 14:32

Ja ik had ze even daarvoor na een paar uurtjes volgevreten van de wei af gehaald, dus ze stonden (lagen) lekker uit te buiken :D

Ach Rena kan het hebben. Die slankt zo weer af. Chrissy is nog jong en actief en verbrandt alles weer dus die blijft eigenlijk altijd strak in het pak. Vooral de Fjord wordt vierkant als je niet oppast...

Het is wel geinig hoe Chrissy tussen de Fjord en Rena in zit...het coole (niet snel ergens van onder de indruk zijn) van de Fjord maar zonder het luie, dus met de energie van Rena zeg maar :P Maar wel net zo gek op eten als de Fjord....gelukkig loopt ze dat er dan dus wel ook weer zelf vanaf :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:36

Ik neem aan dat voor Rena een ander plekje zoeken geen optie is?

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 14:37

Nee Rena is kapot, die gaat niet weg. Die kan bijna niet goed terechtkomen :(:)
En de Fjord is niet van mij.

Chrissy heeft nog een heel leven voor zich dus die heeft wèl alle kans om een fijn baasje te vinden :j

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:39

Wat een ontzettend leuk dier! Dat zou nou echt iets zijn wat ik zoek voor als Lirina het hoekje om gaat :') Lekker betrouwbaar, maar wel werklust en western opgeleid.

De bedragen die genoemd worden vanaf 5000 euro lijken me behoorlijk reëel voor zoiets.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:40

Voor mijn vader hebben wij 2 jaar geleden een super braaf leerpaard gekocht. Mijn vader begon met rijden op zijn 50e en reed toen een halfjaar, moest echt een bom proof paard zijn die 'alles' al gezien had en foutjes van de ruiter kon negeren.

Werd een Paint merrie van 1.60, 12 jaar oud. Gezond en dus ontzettend braaf.

Zij was iets meer dan €5000,-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 2 bezoekers