Bijrijder tips

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Bijrijder tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 22:58

Hoi!,
Ik ga vrijdag kijken naar een paardje dat ik misschien ga bijrijden, super leuk natuurlijk! Het is de eerste keer dat ik hier überhaupt kans op maak, hier in de buurt is het niet makkelijk een verzorg/bijrijdpaard te vinden. Nu is het zo dat ik nog nooit een bijrijdpaard/ verzorgpaard gehad heb... En ik wil dus graag tips :D Wat moet ik nou echt niet doen/zeggen, en wat juist wel? En zal ik wel of niet in paardrijkleding gaan, ik zit in dubio :D Bedankt voor het lezen!

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand


ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Bijrijder tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:01

Hoi! Wat leuk!

Ik zou wel je rijkleding aandoen, iig broek en stalschoenen en dan voor de zekerheid cap en chaps mee in de auto/fietstas. Verder gewoon jezelf zijn en lekker kijken of je een klik hebt met zowel paard als eigenaar/eigenaresse!

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

_Lois_

Berichten: 3283
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:13

Wat leuk!
Wat weet je al over het paard? En wat weet de eigenaar al van jou?
Bedenk voor jezelf wat dingen die je graag wilt weten of die zij van jou moet weten.
Bijvoorbeeld welke dagen je kan, als er sprake is van een bijdrage hoeveel dat is, of je les moet/wilt nemen etc.
Geef ook goed aan als je iets niet weet (een voorbeeld: je hebt nog nooit met sporen gereden en de eigenaresse rijd altijd met, geef dit dan aan)
En het is altijd goed om initiatief te tonen, bijvoorbeeld als je er bent en er moet uitgemest, even voorstellen of je kan helpen etc., dat maakt een goede indruk.
Verder inderdaad wat al genoemd is!

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 23:48

Bedankt voor de tips!
Ik weet van het paard dat het een 9-jarige merrie is. Ze moet onder het zadel nog wel wat dingen leren, ze heeft bij de vorige eigenaar vooral voor de kar gelopen (ras?)

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand


stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:30

Hoi! Wat leuk dat je bij een eventueel verzorgpaardje gaat kijken toevallig ga ik ook vrijdag kijken bij een pony die ik misschien kan gaan rijden! Het is altijd spannend om met een nieuwe pony/mensen kennis te maken. Ik vind het zelf ook erg spannend en zit in de zenuwen en ik heb dit al een keertje gedaan :)

De gouden tip (die ik hier overigens al voorbij heb zien komen) is jezelf zijn. Niet liegen over je ervaring, wees gewoon lekker eerlijk! Vraag gewoon tijdens het poetsen lekker veel over de pony, wat de eigenaar van je verwacht etc de meeste eigenaren merken zo dat je echt interesse hebt! Oh ja kom zelfverzekerd (wel vriendelijk, dus niet arrogant :P) over. Wat betreft de kleding zou ik een rijbroek aan doen laarzen, jhopers *hoe schrijf je dat?! :D en houd je rij spullen achter de hand. Laat ze bij je fiets of in de auto dan kun je ze altijd pakken!

Succes en belangrijker geniet ervan!

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 18:31

Voor als jullie het leuk vinden om te lezen, het was top :j eerst gepoetst, toen gelongeerd (ze stond al een tijd stil, wel in de wei hoor) en daarna mocht ik er al op <3 fijn paard, Gelderse merrie, had alleen geen conditie, maar daar kunnen we aan werken! Met aangalopperen paar bokken gehad :D Gelukkig zit er geen kwaad in het beestje, we moeten alleen allebei nog veel leren! Ga er morgenochtend alweer heen :') de eigenaresse is heel aardig en vraagt geen vergoeding! Helemaal happy!

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand

_Lois_

Berichten: 3283
Geregistreerd: 02-09-08

Re: Bijrijder tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:40

Leuk hoor! Veel succes en plezier :D

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:47

_Lois_ schreef:
Leuk hoor! Veel succes en plezier :D


Dankjewel!

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Bijrijder tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:26

Leuk zeg! Veel plezier :)

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Bijrijder tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:52

Lekker jezelf zijn! Dat heb ik ook gedaan. Toen wezen kijken voor een dressuurruin. Aangegeven dat ik nooit hoger dan B heb gereden maar wel zeker verder wil in de sport. En eigenlijk was ze daar alleen maar blij mee. En nu rijd ik hem nog steeds :) Dus eerlijk zijn ;) je niet beter voordoen dan dat je eigenlijk bent want dan graaf je alleen maar je eigen graf. Ik ben toen gewoon in stalkleding gegaan. Cap ofzo kan mee in de auto, voor de zekerheid.
Havefun, komt vast goed :)

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers