Hoe katten uit de tuin houden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 22:32

Hoi hoi,

Sinds maart woon ik in een super leuk huisje met een klein tuintje. Nu heeft alleen die man voor mij er nooit wat aangedaan dus katten hebben vrij spel gehad. De kakken werkelijk overal en het stinkt gewoon te erg.

Om ze weg te houden heb ik al geprobeerd

# cacoadoppen
# boomsnippers
# irriterende poeder dit hielp erg goed maar toen gingen ze dus op mijn tegels kakken ipv in de bakken.

Ik zit met mijn handen in het haar want zit dus ook gewoon niet buiten door de stank.
Ik heb gelezen dat er geluidssensoren zijn die je kan kopen met licht en dat ze dan wegblijven werkt dit echt?

Ben heel benieuwd naar jullie tips

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:36

Heb je de eigenaren al aangesproken op de overlast van hun katten?
Als zij niet bereid zijn de katten in eigen tuin te houden zou je wellicht in samenspraak met hen een oplossing kunnen bedenken om ze in ieder geval uit jouw tuin te weren. Heb je een hek rondom wat je bijvoorbeeld af kunt zetten met draad oid?
Laatst bijgewerkt door Goof op 05-07-17 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:38

Bij de Welkoop kun je een apparaatje kopen. Dat maakt een heel hoog geluid, waar katten voor wegblijven.
mijn zus heeft dat en is er erg tevreden over

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:41

Kattenschrik spuiten kan ook (iets) helpen. Verder hoor ik ook goede verhalen van zo'n 'onzichtbare' omheining (piepjes)

Ik hoor echter ook dat je daarvan erge hoofdpijn kunt krijgen, ook al hoor je het geluid zelf niet

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:43

Ik volg, de anti katten korrels werkte ongeveer 1 week een het stonk ook dus dat was ook geen succes. Ik heb ook honden dus het moet toch eigenlijk diervriendelijk zijn of dat de hond er geen last van heeft.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:44

silvia58 schreef:
Bij de Welkoop kun je een apparaatje kopen. Dat maakt een heel hoog geluid, waar katten voor wegblijven.
mijn zus heeft dat en is er erg tevreden over

In een ideale wereld zouden de eigenaren van de katten daar (of een andere oplossing) aan mee betalen voor je. Maar zie die maar eens allemaal te achterhalen... -O-
Wij hebben ook zo'n sensor in de voortuin, maar omdat die maar een bepaalde hoek beslaat, gaan die katten er lachend naast zitten poepen. _-:(

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:55

Heb gehoord dat koffieprut rondstrooien werkt. Of gooi schoonmaakazijn in een gieter en ga daar mee rond. Katten schijnen niet van de geur te houden.

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:56

Heb gehoord dat koffieprut rondstrooien werkt. Of gooi schoonmaakazijn in een gieter en ga daar mee rond. Katten schijnen niet van de geur te houden.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:59

mairead schreef:
silvia58 schreef:
Bij de Welkoop kun je een apparaatje kopen. Dat maakt een heel hoog geluid, waar katten voor wegblijven.
mijn zus heeft dat en is er erg tevreden over

In een ideale wereld zouden de eigenaren van de katten daar (of een andere oplossing) aan mee betalen voor je. Maar zie die maar eens allemaal te achterhalen... -O-
Wij hebben ook zo'n sensor in de voortuin, maar omdat die maar een bepaalde hoek beslaat, gaan die katten er lachend naast zitten poepen. _-:(


Oeps dat is dan echt balen |(

Mijn zus heefthet in de achtertuin en er is nog maar 1 kat die het zo heel sf en toe waagt om in haar tuin te komen. Maar dan is ie er ook zo weer uit :Y) Kost idd wel rond de 65 euro :j

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 23:04

Helaas geen idee van wie die kat is de katten van de buren komen namelijk niet in mijn tuin. Ik heb een hek en heg om de tuin heen staan is een lange smalle tuin. Die apparaatjes had ik ook voor 19.99 gezien misschien toch maar eens proberen het is niet heel groot dus denk wel dat het heel mij tuin pakt.

Die korrels stinken idd ernorm als je ze net heb gestrooid.

Bedankt alvast voor de tips!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:12

Koffie idd helpt wel goed.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 23:14

Maar dan zou ik heel mijn tuin moeten bezaaien ook de tegels want daar poepen ze dus ook

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:18

Als je pech hebt krijg je idd knallende koppijn van die kl#te apparaatjes
Ik heb een tijd de post bezorgd en dat was iedere werkdag bingo Met de goedkopere maar ook de duurdere apparaten
Pokke dingen
Maar goed... je zult op een gegeven moment iets moeten idd

Andere opties zijn stroom boven je schutting langs (speciale kattensetjes net aangepaste prik er op)
Rollers op de schutting, maar dan zit je met het heg deel
En als je een kat betrapt zorgen dat je een klets water klaar hebt staan ... noet als het vriest
Maar zeker met dit weer kunnen ze dat best hebben

cacaodoppen etc werkt niet in ieder geval , wij hebben in voorgaande voortuinen doppen en schors gehad, dat vinden ze prima toilet materiaal
Achter kwamen er nooit want dat komt ze nogal duur te staan met onze reu :=

Toevoeging : Tegels eventueel eens goed besproeien met schoonmaakazijn?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 23:23

Ik heb geen schutting helaas. Ik woon op de begaafde grond van een flat dus heb een open tuin met alleen een hek en dan een heg daarachter voor de inkijk laat maar zeggen.

Azijn heb ik gedaan tegen het onkruid hielp helaas niet voor de katten. Water zou ik eens moeten kijken of ik snel genoeg kan zijn meestal zijn ze al weg voor ik de deur open heb van het slot.

Ik heb 1 open stuk hek zou daar misschien wel iets van gaas ofzo kunnen doen zodat de doorgang bellemert

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:40

Wat een rot probleem. Weer katteneigenaren die van hun huisdier andermans probleem maken.

Ik weet niet of ze een bandje omhebben? Anders zou ik een paar goedkope bandjes kopen, de katten 1 keer lokken (op straat, niet in jouw tuin) het bandje omdoen en daar een briefje aan bevestigen met de duidelijke tekst dat hun katten jouw tuin vergallen, dat het fijn zou zijn als ze ze óf bij zich houden óf de rekening van een fatsoenlijke katwerende afrastering o.i.d betalen. Zo krijgen de eigenaren i.i.g de kans iets te doen, wellicht weten ze niet dat hun kat(ten) problemen geven. :)

Anoniem

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:51

Ik zou mij schamen als het die van mij waren :o

Ja mijne lopen los , alleen doen ze hun behoefte in de voortuin . Rennen ze elke ochtend hard naar toe , ik wil geen overlast voor de buren :n

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:30

Je zou je tuin af kunnen schermen met gaas en stroomdraad.
Gaas langs de onderkant van de heg zo dat ze er niet onderdoor kunnen, en stroomdraad langs de bovenkant van het hek zodat ze er niet overheen komen. Niet een al te hoge voltage er op natuurlijk, de kat moet niet dood neervallen ;)
maar ze hoeven maar één keer een tik krijgen en dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van.

Als je verder geen drastische veranderingen aan je tuin wil hebben zijn er ook sprays te koop tegen katten, die schijnen best goed te werken.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:38

Laurora schreef:
Als je verder geen drastische veranderingen aan je tuin wil hebben zijn er ook sprays te koop tegen katten, die schijnen best goed te werken.

Maar hoe ruiken die sprays voor de mens? :) Als TS de keuze moet maken tussen stinkende kattenpoep of een stinkende spray is het begrip 'leuk in de tuin zitten' gewoon ver te zoeken. :)

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:54

Palmera schreef:
Laurora schreef:
Als je verder geen drastische veranderingen aan je tuin wil hebben zijn er ook sprays te koop tegen katten, die schijnen best goed te werken.

Maar hoe ruiken die sprays voor de mens? :) Als TS de keuze moet maken tussen stinkende kattenpoep of een stinkende spray is het begrip 'leuk in de tuin zitten' gewoon ver te zoeken. :)


Tsja daar zit wat in... Maar ik ga er dan toch een beetje van uit dat fabrikanten een geur kiezen die over het algemeen niet vies is voor mensen, of in zo'n lage dosering dat mensen de geur niet op pikken, maar katten met hun goede neuzen wel. Of iets met feromonen ofzo, net als die feliway dingen.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 04:22

Ik ken het probleem had het ook toen ik hier kwam wonen zand en onkruid of te wel giga kattenbak -O- . Ook koffieprut enzo geprobeert meeste werkte 1 a 2 dagen. elk huishouden heeft hier 1 of 2 katten, dus helaas niet tegenop te strooien en ruimen. Nu heb ik zelf inmiddels ook een kat en probleem opgelost :+ := . er is er nu nog 1 die snachts in me tuin schijt. Mijn kat veroorzaakt ook geen overlast, ze is maar paar uurtjes per dag buiten in de middag of avond. en ook soms een dag helemaal niet. Dus ze schijt gewoon netjes op de bak ze komt er zelfs voor naar binnen := .

Anoniem

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 05:36

Hier geen last meer van katten, sinds er mechels rondlopen.

Eigen kat laten ze heel, zijn ze onwijs lief tegen. Maar andere katten moeten het niet proberen in de achtertuin.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:14

Palmera schreef:
Laurora schreef:
Als je verder geen drastische veranderingen aan je tuin wil hebben zijn er ook sprays te koop tegen katten, die schijnen best goed te werken.

Maar hoe ruiken die sprays voor de mens? :) Als TS de keuze moet maken tussen stinkende kattenpoep of een stinkende spray is het begrip 'leuk in de tuin zitten' gewoon ver te zoeken. :)


Nee die zijn geurloos. Ze reageren op beweging en laten dan een sissend geluid horen door een geurloos diervriendelijk gas.

Ssscat heet het. Als ts haar tuin niet te groot is zou het ideaal zijn. Spul is wel best prijzig.

http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenn ... pray/27378

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 08:33

Thnx voor alle tips weer! Ik denk dat ik sowieso even met gaas begin om ze het moeilijker te laten worden de tuin in te komen.

Ik zag ook van die kleine prikkers staan op internet die ook wel eens boven op een hek ziet zitten zou dat wat zijn of stappen ze daar gewoon overheen?

Zelf een Kat of hond nemen is helaas geen optie

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Hoe katten uit de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:58

Katten stappen daar overheen. Net als over duiven pinnen.

Wij hebben een kieper op beweging.
We waren bang dat de vele katten in de buurt onze kippen zouden gaan aanvallen. Achteraf bang voor niks, Ik heb serial kippers als kippen. Katten zijn echt niet veilig, ze gaan vol in de aanval.