Paard ernstig mishandeld in Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Paard ernstig mishandeld in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 17:21

De Gelderlander
Welzijn


Een paard in een stal in het Duitse buurtschap Bylerward, tussen Kleef en Emmerik, heeft een ernstige mishandeling overleefd. Het dier, een Hannoveraan van 21 jaar oud, had enorme steek- en snijwonden bij de heup en staart, meldt de Duitse politie.

De 56-jarige eigenaar ontdekte de ernstige verwondingen van het paard woensdagmorgen in de stal aan de Emmericher Strasse.

Een dierenarts heeft de verwondingen behandeld en concludeerde dat de verwondingen niet levensbedreigend zijn. De politie vraagt getuigen zich te melden.

Anoniem

Re: Paard ernstig mishandeld in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:27

Getsie alweer.. ik hoop van harte dat de wonden niet zijn toegebracht door mensen..

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:31

Shanna schreef:
Getsie alweer.. ik hoop van harte dat de wonden niet zijn toegebracht door mensen..

Ik ook.
Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat een ander paard, de hond van de buren of de stalkat steek- en snijwonden aanbrengen bij een paard.

Hoe dan ook, heel erg voor paard en eigenaar. :(:)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:59

dat niet,maar het kunnen ook b.v. prikkeldraad wonden zijn.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:14

spicegirl schreef:
dat niet,maar het kunnen ook b.v. prikkeldraad wonden zijn.


Pin me er niet op vast, maar ik denk dat prikkeldraad wonden er anders uitzien dan steek- en snijwonden..

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:55

Maar blijkbaar stond het paard in een stal? Dan valt prikkeldraad of een ander paard af, denk ik..

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 01:12

Ik ben eruit: het paard stond vast in groepsstal met stieren. Dat verklaard de steekwonden.

Lieve nieuwsredactie. We mogen niet speculeren. Maar met zo'n vaag (en triest) bericht is het toch niet raar dat de speculaties rondvliegen? En ik snap heel goed dat jullie niet direct met een beschuldigend vingertje mogen wijzen. En de originele bron ook niet. Maar op een forum met mogelijkheid tot discussie is het de vraag of het handig is een bericht op dergelijke wijze te plaatsen. :)
Ik ga mijn flauwe opmerkingen nu voor me houden, maar ik denk dat dit een klein puntje is om mee te nemen. Dit vraagt om speculaties. :)

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:17

Geen bronverwijzing vanuit de Gelderlander. Dus niet te checken of dit bericht überhaupt correct is.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Paard ernstig mishandeld in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:11


Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard ernstig mishandeld in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:13

Zie op FB vaak mishandelingen van paarden in Duitsland voorbij komen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Zo was er laatst een bericht met foto's van een staart die vast gebonden zou zijn aan schrikdraad en stuk getrokken....
Net of paarden door zwiepen met hun staart zelf niet vast kunnen komen te zitten!!! Om maar een voorbeeld te noemen. En ja ook verwondingen die heel niet bewezen kunnen worden of het door een mens is gedaan. Paniek zaaien vind ik het. Iets waar veel paarden mensen nogal een handje van hebben.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:37

Tja, ik weet er niet het fijne van. Maar verwacht dat als de politie ermee bezig is het niet zomaar een schreeuw om aandacht is.

Ik heb ook vaak twijfels bij "mishandelingen" en vooral als je voornamelijk de eigenaar hoort. Maar dit is via de politie verspreid, dus zal er wel vanuit de DA een conclusie zijn.

Overigens in er de 4e juli bij een merrie (ook niet heel ver hiervandaan) een verwonding gevonden in/bij de schede die volgens een DA komt door penetratie.

Ik zou het fijner vinden als het in beide gevallen een stal/weideverwonding is. Woon er namelijk niet ver vandaan...

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:08


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:00

Popstra schreef:
Zie op FB vaak mishandelingen van paarden in Duitsland voorbij komen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Zo was er laatst een bericht met foto's van een staart die vast gebonden zou zijn aan schrikdraad en stuk getrokken....
Net of paarden door zwiepen met hun staart zelf niet vast kunnen komen te zitten!!! Om maar een voorbeeld te noemen. En ja ook verwondingen die heel niet bewezen kunnen worden of het door een mens is gedaan. Paniek zaaien vind ik het. Iets waar veel paarden mensen nogal een handje van hebben.

Dit dus. Zoveel gevallen (ook in NL, komt gergeld voorbij hier op bokt) waarbij meteen "mishandeling!" geschreeuwd wordt, maar nooit enige getuigen, verdachten, sporen van inbraak, laat staan arrestaties. Mysterieus.