Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 06:11

Als het rijden al even geleden is, ga dan eerst even oefenen op de manege. Een eigenaar kan alleen beoordelen wat hij ziet en met het wennen aan een nieuw paard lijkt me al lastig genoeg.
Als eigenaar kan ik het iig niet waarderen om tijd in iemand te steken, terwijl die er zelf niet eens op voorbereid is.


CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:34

Dat dacht ik eerst ook, maar heb het de eigenaar gewoon duidelijk voorgelegd en het was helemaal geen probleem.

Maar als hier uiteindelijk niks uit zou komen ga ik inderdaad wel een tijdje op een manege lessen. :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:31

Succes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:19

Was het goed gegaan?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:31

Niet echt, nou ja, het rijden niet.
Het was echt een schat van een paardje, maar ik kreeg hem met het rijden gewoon niet vooruit. Heb ook heel hard moeten werken om hem sommige hoeken in te krijgen want hij zag er steeds spoken. Wel natuurlijk blijven proberen en ik pakte het gelukkig wel goed op wanneer hij weg sprong (steeds uit die hoek dus), maar echt goed ging het dus niet.
Nu zei de eigenaar ook wel dat het normaal was voor hem om zo te doen, en ik kreeg wel het idee dat ze wilden dat ik zou komen bijrijden, maar heb eigenlijk met mezelf afgesproken eerst weer te gaan lessen als het niet goed zou gaan...

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:03

Jammer dat het niet zo goed ging met rijden! Denk dat het vooral uittesten is van hem, vooral als de eigenaar zelf ook zegt dat hij dat normaal ook doet. Ik hoop voor je dat het iets is en lessen kan sowieso nooit kwaad :)

Mijn huidige bijrijdpaard is best 'eenkennig' (in de zin van, ze test nieuwe ruiters uit en is daarna doodbraaf :D), dus de eerste keer was ze ook niét vooruit te branden, galop aanspringen duurde een vol rondje in harde draf en de galop zelf was kneiterhard plus bokken. Na die keer heeft ze nooit meer gebokt, wel nog ontzettend traag in draf en heel vlug in galop maar dat was puur het uittesten, nu is de galop super ontspannen en de draf redelijk actief, al mag ik daar nog wel consequenter in zijn :') ben nog steeds heel blij met haar, vandaag door onze privézwemba(k)d gereden en dat vond ze zo leuk dat ze in de galop op de kleine volte ging, zodat ze in het water bleef :=

...
Ik ben gerpiegorp

bruja
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:35

iemand die een paardje zoekt in boxtel/liempde?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:03

Ja kunt ook vragen of je eerst nog 1 of 2 keer mag proberen voor je een besluit neemt of je het wilt doen. Of een maand proef. Dan kun je beter kijken of het een keer uitproberen was of dat je echt geen klik voelt met dat paard.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:10

Ik ben niet op zoek naar een verzorgpaard, omdat ik nu een leuk 'bijrijdpaardje' (als de eigenaresse er niet is) heb, en op de manege ook nog 2 paardjes verzorg. Ik heb simpelweg gewoon geen tijd voor meer, heb het druk met school en slaap ontzettend veel. Ik heb een vaste dag dat ik de hele dag naar de manege ga, de zaterdag. Waar de meeste mensen uitslapen, ben ik om half 9 op de manege om te helpen met poetsen, opzadelen en in de lessen. Ook ik kom door weer en wind, dan maar met regenbroek en misschien niet kunnen rijden omdat de binnenbak bezet is. Vorige keer een half uur naast paard gelopen in de buitenbak omdat hij de buitenbak zo spannend vond en ik niet binnen kon rijden door de lessen. Jammer dan, paardje gaat voor, eigenaresse was er afgevallen door tijgers in de binnenbak en dan ga je er niet op als hij dingen spannend vind en je er misschien zelf ook wel afvalt.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:22

Binkie_Eline schreef:
Ik ben niet op zoek naar een verzorgpaard, omdat ik nu een leuk 'bijrijdpaardje' (als de eigenaresse er niet is) heb, en op de manege ook nog 2 paardjes verzorg. Ik heb simpelweg gewoon geen tijd voor meer, heb het druk met school en slaap ontzettend veel. Ik heb een vaste dag dat ik de hele dag naar de manege ga, de zaterdag. Waar de meeste mensen uitslapen, ben ik om half 9 op de manege om te helpen met poetsen, opzadelen en in de lessen. Ook ik kom door weer en wind, dan maar met regenbroek en misschien niet kunnen rijden omdat de binnenbak bezet is. Vorige keer een half uur naast paard gelopen in de buitenbak omdat hij de buitenbak zo spannend vond en ik niet binnen kon rijden door de lessen. Jammer dan, paardje gaat voor, eigenaresse was er afgevallen door tijgers in de binnenbak en dan ga je er niet op als hij dingen spannend vind en je er misschien zelf ook wel afvalt.

Ik snap je bericht niet helemaal?...

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:36

Anoniem schreef:
Binkie_Eline schreef:
Ik ben niet op zoek naar een verzorgpaard, omdat ik nu een leuk 'bijrijdpaardje' (als de eigenaresse er niet is) heb, en op de manege ook nog 2 paardjes verzorg. Ik heb simpelweg gewoon geen tijd voor meer, heb het druk met school en slaap ontzettend veel. Ik heb een vaste dag dat ik de hele dag naar de manege ga, de zaterdag. Waar de meeste mensen uitslapen, ben ik om half 9 op de manege om te helpen met poetsen, opzadelen en in de lessen. Ook ik kom door weer en wind, dan maar met regenbroek en misschien niet kunnen rijden omdat de binnenbak bezet is. Vorige keer een half uur naast paard gelopen in de buitenbak omdat hij de buitenbak zo spannend vond en ik niet binnen kon rijden door de lessen. Jammer dan, paardje gaat voor, eigenaresse was er afgevallen door tijgers in de binnenbak en dan ga je er niet op als hij dingen spannend vind en je er misschien zelf ook wel afvalt.

Ik snap je bericht niet helemaal?...

Ik zie allemaal dingen in de groep dat mensen zeuren over het feit dat iedereen alleen maar wilt rijden en als het regent of 22 graden is dan niet meer willen komen. Het feit dat mensen te ver moeten fietsen en weinig tijd hebben. Niet iedereen is zo, er zijn echt mensen die voor een paardje willen gaan, ook door weer en wind of als ze niet kunnen rijden.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:21

Dat kon ik niet echt uit je bericht halen, leek meer een random mededeling ipv een reactie op een onderwerp hier in het topic :=.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:51

Ik ga aankomende vrijdag bij een pony kijken die ik eventueel mag gaan rijden en verzorgen! De pony loopt op L niveau en die vrouw (eigenaresse) wilt graag dat de pony op dat niveau loopt, maar ik weet niet of ik dat kan :) Dus ik moet laten zien hoe ik rijd, maar ik vind het zo spannend haha :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:19

Ik zou wel eerlijk zijn over jouw rijdniveau.
Scheelt beiden tijd en teleurstelling.
Neem aan dat je wel weet of je L wedstrijdniveau beheerst of niet.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:15

Anke schreef:
Ik zou wel eerlijk zijn over jouw rijdniveau.
Scheelt beiden tijd en teleurstelling.
Neem aan dat je wel weet of je L wedstrijdniveau beheerst of niet.


Ik ben niet zo van de wedstrijden en hoe je je zelf moet in schatten ik zou het niet weten. Eerlijk over mijn rijniveau ben ik natuurlijk geweest en toen heeft ze me wel uitgenodigd. Het enige "dingetje" is dat ik beoordeeld word op mijn rijkunsten en als er iemand kijkt klap ik een beetje dicht. Word dan heel zenuwachtig van al die kijkende/beoordelende blikken :)


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:44

Wellicht kun je jouw instructrice vragen of jouw niveau overeenkomt met L dressuur. Zij kan je dat vast wel vertellen.
Is ook spannend. Zeker als je het graag wilt

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:50

Anke schreef:
Wellicht kun je jouw instructrice vragen of jouw niveau overeenkomt met L dressuur. Zij kan je dat vast wel vertellen.
Is ook spannend. Zeker als je het graag wilt


Ja heb het al wel aan mensen gevraagd die mij vaak zien rijden en vinden dat ik het gewoon moet gaan proberen en dat het wel goed komt! Nu ben ik er zelf wel meer ingaan geloven, maar ik houd ook ook de situatie in mijn achterhoofd dat het niks word!

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:12

Als een eigenaar je toch graag ziet rijden terwijl je netjes aan geeft het niet zeker te weten wat je niveau is, gewoon vol vertrouwen gaan kennismaken en rijden! Eerlijk zijn en laten zien dat je graag wilt leren, ze laat je niet voor niets komen en staat er dus voor open (en ja er is zeker een kans dat ze het toch niet goed genoeg vind maar ze wil je wel zien dus zet hem op!)
Heel veel succes!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:04

_PatriciaH schreef:
Als een eigenaar je toch graag ziet rijden terwijl je netjes aan geeft het niet zeker te weten wat je niveau is, gewoon vol vertrouwen gaan kennismaken en rijden! Eerlijk zijn en laten zien dat je graag wilt leren, ze laat je niet voor niets komen en staat er dus voor open (en ja er is zeker een kans dat ze het toch niet goed genoeg vind maar ze wil je wel zien dus zet hem op!)
Heel veel succes!


Bedankt!

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:23

ik zoek een verzorgpony in Delden, iemand tips?
stuur een pb!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:38

Als je dit topic doorleest heb je al meer dan genoeg tips.

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:16


NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers