Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 10:17

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Foto gemaakt door lonniejj

Een paard met zijn tweeën delen, kan dat? Dat is de vraag die sardientje op bokt stelde. Een paard delen komt nog veel meer bij kijken dan je wellicht op het eerste gezicht zou denken. Lees hier wat bokkers erover zeggen en hoe zij naar deze situatie kijken.


Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:52

Ik zou het zelf nooit doen. Je krijgt er op termijn toch een hoop ellende mee heb ik vaak gezien. Ook als je tevoren alles goed hebt doordacht in het geval de een of ander "uit" de regeling wil.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:39

Heel kort gezegd: nee.

Er zijn altijd verschillen van inzicht en de keren dat het wel goed gaat zijn schaars.

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:14

Ja hoor, altijd en nog steeds deel ik hem met mijn zus. Zij iets meer dan ik vanwege omstandigheden op dit moment. Zij is ook de enige waarmee ik wil delen omdat we op dezelfde lijn qua verzorging zitten en qua rijden vullen we elkaar goed aan.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:33

Ik deel ons paard ook met mijn zus(je). Zij is een stuk jonger dan ik dus ik heb, met mijn ouders, een groot deel van de kosten op me. Maakt mij niet uit, dat zij mee gaat betalen komt vanzelf wel - daarvoor ben ik te blij met het hebben van een eigen paard.
Nu ga ik even alleen omdat zij aan haar kruisbanden geopereerd is.
In de omgang zijn we wel hetzelfde met het paard, maar niet in met wat we met haar doen dus dat is een fijne afwisseling voor iedereen!

Ik weet dan weer niet of ik een paard met iemand zou delen die zo dichtbij me staat als mijn zusje, met wie ik ook echt een goede band heb.

Wave after wave


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:42

Onze Sjaak is ook gedeeld- de voorste helft van de staleigenaresse, de achterste van mij :p (want hij heeft zo'n heerlijke kont!)

Tot nu toe gaat dat goed- al had ik tot een paar maanden terug altijd gezegd 'nee, nooit een paard delen'.

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:44

Ligt er helemaal aan met wie Ik heb sinds ruim een jaar een paardje met 2 vriendinnen en dat gaat prima. We hebben vaste dagen afgesproken en bij da stemmen we samen af.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:49

Ik denk dat het meest cruciale deel is dat je bepaalt wie er eindverantwoordelijk is. Dat er bij eventuele ruzie/meningsverschil teruggevallen kan worden op die persoon. De andere persoon kan zich dan ook weer wat makkelijker terugtrekken mocht het financieel niet meer gaan bijvoorbeeld

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:53

Bij ons op stal zijn twee dames die al aan hun tweede paardje zitten, de vorige hebben ze ook gedeeld maar is nu op pensioen op een weide. Ze lessen gewoon bij dezelfde instructeur en maken goede onderlinge afspraken. Gaat al jaren goed op die manier en het zijn nog steeds dikke vriendinnen. Paardje komt uiteraard niets te kort, integendeel!

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Topic van de week: Een paard delen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:54

Ik heb een hele tijd (en nu eigenlijk nog) een paard gedeeld met mijn moeder :) Gaat in 95% van de gevallen goed, soms eens een akkefietje maar dat is normaal lijkt me :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Artimes, Excalibur, Gypsy, hoogendroog, MightyMike, Nouki_poek, Saaams, xLoki en 27 bezoekers