Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:57

Wordt stil zitten voor degene die erop gaat dan ;) hier ook veel met sensibele paardjes gewerkt, maar gelukkig al lang niet meer zulke heftige reacties gehad.
Ben benieuwd hoe ie dat gaat doen, spannend!

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:15

darkadia schreef:
Wordt stil zitten voor degene die erop gaat dan ;) hier ook veel met sensibele paardjes gewerkt, maar gelukkig al lang niet meer zulke heftige reacties gehad.
Ben benieuwd hoe ie dat gaat doen, spannend!



Hahah ja idd! Verwacht dat het wel goed komt. Ze is gewoon heel bloederig.
Na een minuutje was het over en was het alweer normaal. Ze accepteerde het wel snel.
Met longeer singel en dekje had ik helemaal geen reactie.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:48

suikermeisje schreef:
Ben blij dat ik ook niet zulke sprongen hoef uit te zitten. Word je niet blij van.


Nee ik ook!
Ik vlieg er waarschijnlijk bij de eerste steil voorover af! :+

Ik verwacht dat het zondag al veel minder is, ik zou jullie updaten!

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:42

Zo daar ben ik weer :wave:

Vandaag is onze cowboy langs geweest voor het zadelmak maken. Echt wat een super kerel. Heel professioneel en geduldig. Hij kreeg de paarden in notime zen. Echt ongelofelijk. Alleen maar lof over zijn manier.

Afbeelding

Leren wennen aan dingen op haar rug
Afbeelding

Met een vuilniszak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft echt mega veel geleerd vandaag. Ze zal wel goed kunnen slapen. <3
Woensdag komt hij weer verder met de paarden werken.

Oja ik zou dit zelf natuurlijk nooit doen zonder cap :Y)

Nog 1 spam paard van vriendinnetje die was al zo rustig dat hij het aandurfde om er op te gaan zitten.

Afbeelding

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:23

Heftige sprongen die eerste keer Liesen!
Maar wat een fijne vooruitgang met die man erbij :D
En wat super dat ie al heeft kunnen hangen zo, ook gezeten of dat niet? :)
Goed idee die vuilniszak! Ga k er ook maar es aanhangen hahaha

Hier afgelopen vrijdag de 2e les gehad met Nayif. Mn instructrice heeft rustig even kunnen zitten, zonder dat meneer ontplofte *\o/* (wat even de vraag was, aangezien ik er als laatst af vloog vorig jaar). Dus een enorm fijne ervaring! Hij had mentaal duidelijk de juiste stap gemaakt, alleen fysiek nog erg veel balans moeite met stappen. Dus ik ga aan de hand lekker trainen met em daarvoor :D
Over 1,5 week weer les.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:19

Leuk yamasaki! Mooi dat het veel rustiger ging. Is ook fijn voor jullie vertrouwen. Op naar de volgende les!

Haha ja grappig met die vuilniszak hè. Ik denk(hoop) dat we er straks een bomproof paardje aan hebben.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:55

Wat leuk om al jullie puppy`s te volgen. Ik heb sinds April een 2 jarige merrie in mijn bezit en deze gaan we dus volgend jaar pas zadelmak maken / beleren. Maar ik vind het erg leuk om jullie te volgen allemaal :-)

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:09

Trots op mijn baby paard.
8e keer onder het zadel en al los in de bak kunnen opstappen en wegrijden
Ook met een ander paard erbij in de bak is geen enkel probleem!Afbeelding

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:05

wat een knappie yvonnez !! Hier gister ons wedstrijddebuut gemaakt.. eigenlijk wilde ik BB, maar man had nachtdienst dus dan maar B en startkaart aangevraagd super trots op mijn puppie, proeven gingen nog niet top, maar we zijn tussen de bordjes gebleven en ook de galop ging goed ( galloperen pas 2 weken in de bak ) toch nog 181.5 en 186Afbeelding
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:55

Super knap Robbie88
knap peerd Yvonnez

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:39

Mijn 3,5 jarige NRPS ruin wordt vanaf begin augustus beleerd. Nu lekker bezig met veel grondwerk en groeien. Ik heb er ontzettend zin in!
Hier als 1,5 jarige:

Afbeelding

Hier als 2,5 jarige:

Afbeelding

Afbeelding

En nu als 3,5 jarige:


Afbeelding

Afbeelding

Best wel veranderd dus :=
Gaan zien hoe ie het gaan doen komende maanden!

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:53

Mooie schimmel zeg! <3 moet je die eens zien met bespiering. Wat voor bloed zit er achter?

Gefeliciteerd Robbie88!

Even een update:
[***] ruitermak, 7 keer opgereden en een keer in de grote bak. Toen verhuisd naar andere stal en mevrouw staat heerlijk de hele dag op het land. Heeft ruim 3 weken vakantie gehad en we gaan nu opbouwen naar stamboek opname 3 juli. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:01

@suikermeisje dankjewel :o
@bobje26 mooi koppie heeft die van jou zeg! Die van mij is een Bodubai x Lord Z! Hij lijkt erg op zijn vader toen ie nog jong was en op de nakomelingen daarvan :j

Mooie paardjes komen in dit topic voorbij zeg

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:33

Post niet zo vaak hier, maar lees wel altijd alles bij. Prachtig om ieders eigen manier te zien. :j
Ik heb dus ook niet zo veel te vertellen behalve dat we t gewoon op Libby haar manier doen. Al spelend dus. :))

We hebben hele grote stenen/rotsen in de wei. Daar ging ik op staan, ruim halve meter hoog, dat vond ze reuze interessant. Eerst proberen er bij te komen, dat ging natuurlijk niet... dus toen kwam ze maar dicht bij staan en ben ik over haar heen gaan hangen. Vond ze zoo leuk, ben ik maar gewoon gaan zitten. :+
Zonder hoofdstel, zonder zadel, zonder halster, gewoon helemaal niks. Knappe merrie. <3

Afbeelding

Verder nu niet zo druk bezig met beleren, in mei mijn dertiende hersenoperatie gehad, dus vooral lekker spelen en plezier maken. :j
En natuurlijk foto's maken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:12

Leuke updates en mooie plaatjes van alle vorderingen!
M'n moeder heeft me onlangs geholpen met de dubbele longe. Super fijn, ze is erg ervaren. Sowieso leerzaam om eens een ander met m'n pony's aan het werk te zien en zelf tips te krijgen. Ik ben altijd alleen, behalve bij het wandelen.
Gisteren wilde m'n zoontje wel weer een keer mee. Aan de longe met ruiter op de rug, dat hadden we nog niet eerder gedaan. Jet vond het maar vreemd want op wie moest ze nou letten? Maar het ging uiteindelijk toch goed.
Zit ie er niet keurig op <3

Afbeelding

Afbeelding

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:39

Wauw wat gaat het goed bij iedereen! Super :) hier heeft Zara een paar weekjes rust, ik ben bezig met afstuderen dus dat is even niet te combineren. We longeren wel af en toe en dat gaat steeds beter.

Suikermeisje is dat Jappeloe? Die ziet er goed uit zeg!

Wat braaf Klijntje, het ziet er zo ontspannen uit :)!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:44

Wat ziet hij er goed uit, echt waar :) mooi in vorm! En het rijden gaat ook al heel erg goed zo te zien

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:40

robbie88 schreef:
wat een knappie yvonnez !! Hier gister ons wedstrijddebuut gemaakt.. eigenlijk wilde ik BB, maar man had nachtdienst dus dan maar B en startkaart aangevraagd super trots op mijn puppie, proeven gingen nog niet top, maar we zijn tussen de bordjes gebleven en ook de galop ging goed ( galloperen pas 2 weken in de bak ) toch nog 181.5 en 186[ [url=m/PXOvuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4S4vn8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw super knap van jullie! En wat is hij gaaf <3
Vandaag is Jive voor het eerst op buitenrit geweest. Ging super goed!
We kunnen ook al los in de bak zelf opstappen en rijden met andere paarden erbij. En dat na zo'n 10 keer erop gezeten te hebben! We doen het eens per week ongeveer.


Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:55

Hoi hoi

Ben ik ook weer met Gab :D . Mnr heeft lekker een maand vakantie gehad *\o/* hij is hier echt van opgeknapt *\o/* . Sterker geworden en lekkervoorwaarts met een bigsmile op de terug weg van ons beide want mnr kent de paadjes nu wat en dan wordt ie lekker enthousiast :j en begint ie te showen onder me. Heb er nu weer 2 x opgezeten, 1x zo het bos in, niks eerst logeren gewoon hoppa en geen stap verkeerd <3 . Voor zijn vakantie heb ik nog voor het eerst een galopje achter een ander aangedaan en deed ie echt super ( daarvoor nog nooit gegaloppeert, omdat ie slap was en erg spoken keek) . Nu ik merk dat ie sterker is geworden ben ik benieuwd wanneer ik een heerlijk galopje doe op mijn commando :j

Afbeelding

Afbeelding

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:17

Hier ondertussen ook sprongen vooruit gemaakt. Heeft nu 2x iemand op Bailey gereden. Vandaag komt Bailey haar ruitertje weer.

Deze foto is van vorige week vrijdag 2de keer dat er iemand op zat. Natuurlijk eerst aan de longeerlijn gehad maar dat ging zo goed dat we durfde hem er af te halen. In begin na longeerlijn er nog naast gelopen maar dat ging ook super dat ik durfde foto's te maken en ruitertje alleen durfde te rijden.


Afbeelding

Afbeelding

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:03

Hallo allemaal! Zou ik me hier ook mogen melden?

Ik zie hier allemaal geweldige paarden en vooruitgangen waar ik jaloers op ben, echt top bezig.

Ik ben Iris, 23 jaar en heb pas een paard gekocht. Het is een fries en wij noemen hem Te Amo. (V. Andries 415) op 31 mei is hij 3 jaar geworden, zit al goed in bespiering dus we mogen langzaam aan de slag. Vorige week is meneer gecastreerd, dus hij is nu officieel een ruin. Na de castratie was zijn zak flink opgezwollen en ontstoken dus moesten we voor een goede doorbloeding hem longeren. Wat hij dus nog niet kende want ik wilde er mee beginnen nadat hij volledig genezen was.

Maarja, nu hebben we een goede reden om langzaamaan alles te oefenen. Inmiddels heeft hij 3x aan de longe gezeten wat een drama was in het begin. (Kont toekeren en uit de handen trekken, meerdere malen) dus wij met 2 touwen en 2 personen hem in alle rust leren dat hij toch echt rondjes moet lopen en zorgen dat hij ons niet uit de handen kon trekken. Nu heeft hij het knopje er opzitten en loopt keurig rondjes om ons heen.

Morgen gaan we hem weer longeren.

Dan wil ik nog een paard voorstellen!

Moana, paardje van mijn beste vriendin. Net 4 geworden en ook nog helemaal groen. Wij zijn dus samen bezig om ze beiden te beleren wat tot nu toe erg spoedig verloopt.

Genoeg gepraat, hier zijn ze!

Te Amo

Afbeelding
Afbeelding
Hier had hij nog heel erg zomer eczeem, heeft hij nog steeds wel maar we zijn hem er flink aan het behandelen daarvoor
Afbeelding

En na de eerste week behandeling:
Afbeelding
Afbeelding


En Moana!
Afbeelding
Afbeelding

Vind t erg leuk om al jullie foto's te zien en vooruitgangen!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:23

suikermeisje schreef:
Leuke paardjes Loei!


Wauw een mini friesje! Leuk om te zien.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:33

wat een goede vorderingen bij iedereen!
Wij rijden eindelijk los in de binnenbak en het gaat echt super! Afbeelding
Afbeelding

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:47

Leuk om te zien weer allemaal! Gaat bij de meeste dus goed :)
Coos staat hier heerlijk vakantie te houden. Ze word deze maand drie en tot nu toe alleen een keer of 3 gezeten en wat grondwerk gedaan. Komende 2 maanden zal er ook nog weinig van komen. Ik werk tijdelijk dubbel en ik ga verhuizen. Druk zat! Dus madame heeft lekker een lange vakantie.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:26

Wauw wat gaaf, los in de bak al. Kan ik alleen maar jaloers op zijn.
Bij ons zal het ook vanzelf komen. Ook hier hebben we een vooruitgang geboekt!

Bij Te Amo hebben we voor t eerst een longeersingel en dekje gehad, hij liep alsof hij nooit anders kende haha. Bij Moana voor t eerst het zadel erop. Heel trots!

Afbeelding