paardentijdschriften vallen tegen hier in Ned?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 22:22

Ik was gister in de boekenzaak en wat zag ik daar: mega mooie paardenblaadjes die superdik zijn.
Die duitsers en engelsen hebben het best voor elkaar. Mooie foto's en mooi papier en vooral niet te veel reclame zoals in BIT.
En ook leukere/betere onderwerpen.
Jamer dat mijn duits zo slecht is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:41

Ik lees regelmatig YourHorse.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:35

IK houd het op Bit, want de meeste andere blaadjes die je bij ons kan kopen gaan bijna hoofdz. over wedstrijden, of zijn in het Frans en dat is ook al Misselijk bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:44

Ik lees ook af en toe de Your Horse maar als ik die vaak lees, vind ik hem saai worden. De St. Greorg (duits) vind ik persoonlijk echt een heel goed blad. Echt aan te bevelen. Ik ben niet super in Duits maar daar staan zulke leuke en goede artikelen in dat ik me er wel doorheen worstel. En de Reiter Revue vind ik ook leuk.
In Nederland vind ik de Bit toch wel het leukst. (En de Ponyclub vanwege Malle)

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 10:02

Your horse lees ik ook vaak, en in engeland wil ik nog wel eens de junior uitvoering van Your horse kopen (Horse&pony ofzo)
staan een hoop intressante dingen in, en is nog goed voor mn engels ook Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 13:15

de nederlandse paardenbladen die ik ken zijn allemaal eigenlijk zooi nmm.
Paard&Sport: staat niks in, 't is dat ik 'm automatisch krijg via de KNF en de wedstrijdkalender staat erin
Bit: best leuk, maar vaak een beetje hypocriet als je begrijpt wat ik bedoel(belangenverstrengeling)
de Hoefslag: Heb ik nu een proefabonnement op, en het is echt niks...wat staat er nu fundamenteel in??nada!
Dan heb je toch de groten wel gehad.
Hmm,
In de Strengen vind ik altijd wel leuk, maar aangezien ik geen lid ben van het KWPN krijg ik die niet. Lees hem weleens bij iemand anders.
de Paardenkrant is ook wel o.k., als je uitsalgen etc. wilt weten...

Voorheen kocht ik Your Horse weleens, vmaar 13,50 vind ik toch wel erg duur voor een blaadje...

Ik lees een paardenblad omdat ik iets wil leze waar ik zelf iets mee kan, dus dingen over techniek, medische dingen......en dan heb je van die blabla-interviews als in de Hoefslag...daar heb ik niet echt iets mee.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 15:02

Hee Rieja, moet toch eens de Vrijruiter lezen. Staan gezellige en leerzame artikeltjes in. Je moet wel lid zijn van de NVVR maar voor ƒ70,00 per jaar krijg je hem 6x in de bus. Bovendien kun je ook mee op de meerdaagse evenementen van de NVVR, dat is nog verslavender dan Bokt. *LOL* *LOL* *LOL*
Of kijk op http://www.vrijruiter.nl

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 15:05

Verder ben ik het wel met de meesten eens, de kwaliteit van de nederlandse bladen is bedroevend. Ik mag graag de freizeit im sattel lezen. Mijn duits is welliswaar niet best, maar hij is te lezen.
Overigens is de NVVR ooit opgericht met als doel een nederlandse freizeit im sattel te maken.
Maar hier moeten de paardenbladenmakers nog veel leren.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 15:51

Lijkt me inte ressant idd. Maar de link naar de site doet het niet Verward Jammer!

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:24

Citaat:
Op 2001-06-16 22:22, schreef Cowgirl:
Die duitsers en engelsen hebben het best voor elkaar. Mooie foto's en mooi papier en vooral niet te veel reclame zoals in BIT.



Huh??? Duitse bladen het goed voor elkaar, dacht 't dus niet. 'k Lees af en toe de Cavallo, wedden dat die vol staat met reclame, meer als in Bit. En hetzelfde voor de Engelse bladen (bijv. Horse & Rider). En die Duitse bladen staat echt vol met troep en oninteressante onderwerpen.

En mooi papier????? 'k Heb nog nooit zulk soort mooi papier gezien als dat ze voor Bit gebruiken, en de foto's zijn nergens beter.

Raad eens welk blad ik lees??? Knipoog
_________________
Wat heeft u tegen ambtenaren? Die doen toch niets... Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mdev op 2001-06-17 17:27 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 17:31

mmm valt me mee de reacties de meeste zijn het toch wel met me eens.
In een van de duitse blaadjes die er nu liggen staat heel veel(wel 10 pagina's) over de Doma Vaguera.

Jet

Berichten: 11980
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 00:24

Hoi, de site van de vrijruiter is tegenwoordig http://www.recreatieruiter.nl
Die link werkt bij mij tenminste wel, ben
( nog) geen lid,maar zit er wel over te denken. Verder qua paardenbladen vind ik zelf Your Horse een van de betere, maar ik zoek tegenwoordig liever op internet naar interessante dingen. Bit is wat simplistisch met bepaalde dingen niet goed uitgezocht, P en S is alleen interessant voor de wedstrijdkalender, IDS vind ik niet leuk en de Hoefslag is soms wel aardig, maar net zo vaak ook niet. Reiter Revue en Cavallo heb ik een tijdje gelezen, beiden aardige bladen, maar hier niet meer te krijgen en ik vind het niet nodig daar ook een abo op te nemen. Ik heb ook nauwelijks tijd om te lezen, dat doe ik in de vakantie meestal wel. Groetjes van Jet.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 09:21

tja maar in welke bladen staat nou GEEN reclame! in alle toch!!
maar vooral in your horse en horse&pony staan veeel leerzame dingen vind ik!! maar natuurlijk ook wel veel reclame maargoed dat houd je neit tegen denk ik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 09:34

De Bit vind ik nog wel aardig. De Paard & Sport is vooral handig als je wedstrijden rijdt. Qua Engelstalige bladen vind ik de Australian Horse & Pony en de NZ Horse & Pony wel fijn lezen, maar eigenlijk zijn dat net zulke bladen als de Paard & Sport (officieel orgaan van de National Pony Club Association ofzoiets).

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:10

Ik heb vroeger een abonnement gehad op de Hoefslag, maar tegenwoordig lees ik 'm niet meer. Ik koop wel Bit regelmatig en Ponyclub (ja ook vanwege Malle!) Maar ik vindt wel dat je gelijk hebt, 't lijkt wel of sommige bladen steeds saaier worden(vooral Hoefslag dus vindt ik!!!) Misselijk

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:39

Jullie hebben nog paardenbladen.
De echte Belgische bladen zijn hier Paardekracht, Het Belgisch Warmbloedpaard en Hippo Revue. Ik denk dat je dan wel de belangrijkste bladen hebt gehad.
Ik ben trouwens een trouwe lezer van Bit en als Hoefslag in de krantenwinkel is neem ik die ook wel mee.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 22:29

Ha...ik durfde het al niet toe te geven...maar van de bieb neem ik ook váák een paar ponyclubs mee...voor malle! Is echt zo lachen!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 11:34

Ik heb de Hoefslag en In de Strengen. Bit vindt ik heel mooi en vooral de manegetest is leuk, mooie foto's ook. Hoefslag vind ik steeds minder worden, komt ook omdat ze steeds meer aandacht besteden aan disciplines die mij minder interesseren (western en endurance). In de Strengen vind ik erg goed en ook erg mooi geworden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 14:25

In de vakantie koop ik meestal Your Horse, dus ik zal van de week nog effe naar de boekhandel tuffen (gaan maandag op vakantie). Verder lees ik de Bit (erg mooi blad, houden zo) en van eenkennisje lees ik de Mensport (ook erg goed) en verder krijg ik In de strengen via het KWPN.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 01:12

Hoi,

Zelf ben ik wel fan van het blad Bit, verder wat Amerikaanse bladen bijv. The Horse, vooral gericht op medische kant van het paard, Horse Illustrated. Cavallo, duits, wel een aanrader, makkelijk te lezen. Prijzen zijn een beetje vergelijkbaar als van het blad Bit.

Groetjes!

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:01

DE HOEFSLAG IS OOK WEL LEUK

enne club penny ook wel leuke verhalen enz.

ik zelluf koop gewoon boeken die zijn ut leukst!