Blauwe vliegen weghouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Blauwe vliegen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 18:44

Hallo Bokkers!

Ik ben al een tijdje op zoek naar de ideale oplossing. Onze grijze container zit nu het weer mooier wordt onder de blauwe vliegen. We hebben hem al eens schoon gemaakt, maar lang schoon blijft een container toch niet. We houden hem altijd goed gesloten en ik heb schoonmaakazijn rondom en op de deksel gespoten. Dit heeft ze even weggehouden, maar met de regen is dit zo weer weg dus kan wel bezig blijven. -O-

Is er iets dat ik erin kan doen of iets anders waarmee ze wegblijven? :?
Word er gek van hij staat dichtbij huis en met een raam open heb je ze ook gelijk binnen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Blauwe vliegen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:56

Een zakje vullen met water en dichtknopen en ophangen.

Er zijn wel allerlei sprays enzo te koop maar goed na een regenbui is ook dat verdwenen dus dan blijf je alsnog bezig.

Hoezo doe je geen hor voor je raam dan heb je ze in ieder geval niet binnen

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Blauwe vliegen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:58

Mijn zusje deed tea tree druppels in de container. Vliegen en maden waren snel weg.

Gooien jullie afval los in de container? Ook etensresten?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 19:09

Nou dan moeten we voor elk klein raampje een hor hangen niet zoveel zin in. Maar misschien niet geheel onverstandig. Zakje water apart maar valt te proberen.

Nee alles gewoon in dichte zakken, maar soms wil het wel eens gebeuren dat eenn zak scheurt of er een klein gaatje in zit. Of de geur komt gewoon door dat de zak niet dicht genoeg zit...