Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:51

Hallo!

Ik woon sinds 2 maanden op deze kamer (12m2) en ik irriteer me mateloos aan de inrichting. Nu heb ik helaas niet erg goed ruimtelijk inzicht _O- dus tips om mijn kamer beter in te richten zouden heel welkom zijn.
Irritatiepunten:
- Geen tafel/bureau om aan te eten en studeren (ik heb dit opgelost want morgen komt mijn tafel 75x75 kleinste wat ik kon vinden, maar waar zet ik hem handig neer?)
-Kledingrek staat in de weg (misschien kan ik iets op mijn ladekast zetten en daar kleding in kwijt?)
-Prullenbak, wasmand en koelkast. Dat kan misschien ook handiger

Als jullie tips hebben qua handige meubeltjes dan het liefst van de IKEA zodat ik ze kan vinden :)

Nog een punt: het is een tussenkamer dus de muren zijn te zwak om er echt iets aan op te hangen..

Ik ga even foto's maken, alvast bedankt! :D


Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:54

Ik weet niet wat voor bed je nu hebt, maar ik heb in mijn kamer (15m2) een hoogslaper gezet, dat bespaart zo enorm veel ruimte! Onder mijn hoogslaper heb ik een bank en een vrij grote salontafel gezet, maar je zou ook een bureau oid eronder kunnen zetten.

Verder heb ik een grote ladekast waar eigenlijk al mijn kleding in zit en ook schoenen etc doe ik erin.

Wat is de vorm van je kamer en heb je rechte of schuine muren?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:55

Ik volg! Binnenkort ook op kamers en tips kunnen nooit kwaad :D

Misschien is het handig on de formaten van je kamer er ook even bij te zetten en waar ramen/deuren of andere voorwerpen zitten :)

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-17 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:56

Een grote kledingkast kopen, waar je ook direct je kookspullen (mocht je die op je kamer bewaren) in kan stoppen. Wasmand weg doen en een rolbare kist voor onder je bed kopen. Verder je bureau ondersteunen met ladekastjes ipv poten, dan kan je daar ook veel ruimte in kwijt.

Verder kan je echt heel veel met 12m2, koelkast kan je een magnetron/oven/waterkoker etc op kwijt, nachtkastje naast je bed waar je ook ondergoed/sokken etc in kan stoppen.

Denken in kastjes met veel lades/boxen. Daar kan je een hoop in kwijt, en ook al is het in die kast dan nog zo'n rotzooi, je doet hem dicht en je ziet er niks meer van :')

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:02

Hm, als je kamer hoog genoeg is voor een hoogslaper dan zou ik dat zeker een optie vinden! Daarnaast zou ik een van je kasten (het liefst te hogere witte) met de achterkant tegen je bed aanzetten zodat je een beetje 'privacy' creeert. Dan kun je dat vierkante tafeltje er wellicht nog naast zetten. Mocht dat niet passen dat zou ik het bruine kastje proberen daar neer te zetten en dan kun je de bovenkant daarvan gebruiken als nachtkastje.
Je aankomende tafel zou ik op de plek van het bruine kastje zetten, of (als het past na het verbouwen xD) precies tegen dat hoekje waar je witte kast nu staat.

Persoonlijk zou ik ook iets van een klein kastje regelen voor onder je wastafel. Dat is toch loze ruimte en dan kun je daar toch weer veel van je toiletspullen in kwijt.

Dat is zo gauw wat ik zou doen!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:04

Ik heb meerdere jaren gewoon op 12m2 studentenkamer en daarin pastte: bank, bed 1.40x2m, bureau, boekenkast, lage kast, salontafel en kastje waar tv opstond en een klein koelkastje. Ik moet toegeven dat mijn kledingkast in het gangetje stond.

Mijn ultieme tip is om een hoogslaper te kopen (deze moet je eigenlijk wel met goede schroeven ad muur zetten), daaronder kun je dan een gezellig zithoekje maken, er tegenover kastje met tv en koelkast ernaast.
Je zou achter de hoogslaper nog een bureautje kunnen neerzetten.

Wouter Klasse II+12, klasse III+7, klasse IV+1

Anoniem

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:22

Pff ben even aan het schuiven geweest hoor!
Witte kledingrek staat nu tegen het hoofdbord van mijn bed, heel gezellig knus <3 Alleen heb ik nog niet het gevoel dat het veel voor de ruimte doet.
Het kleine witte tafeltje gaat eruit als mijn eettafeltje er is (praktisch hetzelfde alleen dan hogere poten)
Weet alleen niet zo goed wat ik met de bruine kast en wasmand moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:23

Oja de hoogslaper, is een te grote verbouwing vind ik.. Moet dan ook een matras en beddengoed weer regelen.
Kastje voor onder de wastafel ga ik ook naar op zoek!!

zou het handig zijn om iets op die bruine kast te zetten?
bijvoorbeeld 4 van die blokvakken zoals deze
Afbeelding
En dat het hele kledingrek weg?

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:32

LidyK97 schreef:
Pff ben even aan het schuiven geweest hoor!
Witte kledingrek staat nu tegen het hoofdbord van mijn bed, heel gezellig knus <3 Alleen heb ik nog niet het gevoel dat het veel voor de ruimte doet.
Het kleine witte tafeltje gaat eruit als mijn eettafeltje er is (praktisch hetzelfde alleen dan hogere poten)
Weet alleen niet zo goed wat ik met de bruine kast en wasmand moet

Past die bruine kast nu niet waar je kledingrek stond?

Eettafel in zo'n kleine ruimte is lastig, eet je alleen? want dan is een schoottafeltje ook een optie, die schuif je zo onder je bed als die niet nodig is. Klaptafel zou ook optie zijn, kan gelijk buro zijn en je kan er ook met 2 mensen aan eten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:35

Matras en beddengoed kan je toch gewoon weer gebruiken, ik zou ook echt gaan voor een hoogslaper.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:38

Oja, ik verplaats die bruine ook even! :)*

Dit is de tafel die ik heb gekocht

Afbeelding

Ik heb twee klapstoelen, eentje zal ik gebruiken omdat het ook meteen een bureau is en de andere voor als ik samen ga eten

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:51

Ipv een bed van 1,40x200 zou ik een uittrekbare slaapbank nemen. Die heb je met opbergruimte onder de zitting zodat je je slaapspullen kwijt kunt. Overdag heb je dan een makkelijker bank om op te zitten (en maar vloerruimte) en 's nachts een bed wat groot genoeg is.

Je kleding kun je aan hangers plat op de muur hangen aan latten met haken zodat ze minder diepte in nemen en de meeste spullen kunnen makkelijk in ondiepe kasten opgeborgen worden.
Ook tafeltjes heb je inklapbaar in 1 of 2 delen waardoor je tafel/werk-ruimte kunt maken voor als het nodig is.

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:52

Het is juist een mooi hoog plafond. Ik zou kijken of je daar gebruik van kunt maken. Ik heb een 2.00 meter hoge kledingkast en daar bovenop nog een opzetkast. Daar kan zo ontzettend veel in!
Vooral kijken naar kastjes etc.
Slapen op een slaapbank als 'echt bed' heb ik minder goede ervaringen mee, maar dat hangt vast ook van het bed/bank af dat je hebt ;). En bij de wastafel zo'n onderkastje? Die zijn niet prijzig en kan je al je shampoo etc netjes in zetten (en vast ook nog wel meer spullen).
Het lijkt nu vooral vol omdat er overal dingen staan/liggen. Naar mijn idee, maar ik hou ook erg van rust in een ruimte :).

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:57

Een handige Harry verhogingspoten voor je bed laten maken, zodat hij hoog genoeg is o zo nog in te klimmen. Dan kun je een opklapbaar blad aan de voorkant van je bed maken. En onder je bed rolboxen met kleding schoenen en wasgoed zetten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:04

Anders een slaapbank. Neemt ook niet zoveel ruimte in

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:09


JosanneD

Berichten: 84
Geregistreerd: 26-03-12
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:11

Ik had inderdaad ook een grote kast met lades eronder, daar pasten dan ook al veel van mijn boodschappen/pannen/borden in. Zo had ik alles mooi bij elkaar. Ook had ik een klein kastje onder mijn wastafel, zo één met een uitsparing erin voor de afvoer. Daar had ik haarproducten en makeup in staan. Zo'n kastje past bij jou ook vast. En een plankje boven de wastafel voor dingen die ik dagelijks gebruik.
En ik had een seniorenbed, extra hoog haha. Wat ik bijna nooit gebruikte ging in dichte kratten daaronder.

.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:37

Bij de Ikea zag ik afgelopen week een 2 persoons hoogslaper, heb niet gekeken naar de maten.

[o]

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:20

De eerste post hier in het topic heeft echt heel veel goede tips, ik zou niet te veel kleine dingen in je kamer slepen. Dan wordt het snel rommelig.
Ga voor een grote kast waar veel in kan. Misschien op marktplaats eens kijken?

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:25

Ikea heeft een tweepersoons hoogslaper waar je gewoon je eigen matras op kunt mikken. Scheelt toch een paar vierkante meter ruimte. Kun je onder de hoogslaper een bankje kwijt, heb je een zithoek.

Als je dat niet wil, kijken naar ikea hacks op pinterest. Er zijn genoeg mogelijkheden om je bed op te hogen en er kasten onder te zetten! :)

Anoniem

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:48

Bedankt voor de tips!!!! Ik ga aan de slag met dat bed :j en op zoek naar een kast.
Ik geef jullie een update als het zover is :D

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tips gevraagd voor inrichting studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:53

Ik zou zeggen, ikea hoogslaper(volgens mij ook van 140 breed, en daarnaast een grote ikea-garderobe-kast, alle kleine dingen die je daardoor niet meer nodig bent eruit, dan oogt het al 10x ruimer

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:11

Ik zelf zou je echt afraden om voor een ikea hoogslaper te gaan.. Die dingen wiebelen en kraken gigantisch en zijn erg lelijk en naar mijn zin net te laag.

Ik vind het wel een goede tip om je bed wat hoger te maken zodat je er meer spullen onder kan doen. Dat is altijd fijn :) Misschien kan dat wel met ladenkastjes langs de rand, dan oogt het nog wel netjes.

Verder zou ik dat witte kledingkastje verkopen denk ik en een mooie hoge kledingkast voor terugkopen. Als het even kan net zo breed als je bed zodat je hem tegen je hoofdeinde kan zetten. Dan heb je en meer privacy daar en een lekker hang hoekje tegen je muur/kast op je bed :)

Ook zou ik het bruine kastje naast m'n wastafel zetten denk ik. Dan kunnen daar mooi verzorgingsspullen en handdoeken en washandjes ed in de bovenste la. Dan is het buiten zicht maar wel binnen handbereik :) Het koelkastje vind ik lastig. Ik vind hem daar niet mooi, maar met de spullen die je hebt zie ik niet direct een andere plek.

Op deze manier heb je het voorste deel van je kamer nog helemaal leeg. Ik gok qua maten dat je daar dan nog zo'n 1-2 meter overhebt in de breedte van je kamer. Daar kan je dan een mooi studeer/eethoekje maken :)

Ik heb zelf een soort keukentje gecreëerd met de malm ladekasten van de ikea, met een openkast een kwartslag gedraaid bovenop de malmkasten. Ik zal zo ff zoeken of ik daar een foto van heb :) Ik denk namelijk dat dat precies op dat stukje muur past naast de deur qua diepte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:14



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo en 73 bezoekers