Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:14

Ik ben benieuwd wat je voor jezelf gebruikt tegen teken. Ik gebruik meestal spray care plus met 40% deet maar ik vraag mij af of er iets beters is.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:20

heb er niks tegen. Gelukkig ook nooit een gehad

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:49

Ik heb er 1 van de Kruidvat zonder deet, maar kreeg er wel rode plekjes van. Na het afspoelen gingen de rode puntjes weer weg. Spuit het de volgende x maar op mijn kleding. Ruikt best, dus zal best nog wel helpen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:52

Ik laat mijn moeder deet uit NL verzenden :+ je hebt ''mygga'' hier zou als deet moeten werken maar werkt voor mij niet.

plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 23:32

Ik ben ooit gebeten zonder het te weten en kreeg post lyme. Gelukkig gaat het nu goed. Maar heb zo'n gruwel aan die teken, dat ik vaak die spray gebruik. Vraag mij af of iets anders ook helpt en of Deet op lange duur ook niet schadelijk is.

Dan ben je misschien wel allergisch Sneeuwpop. Maar het spul helpt wel. Dan zal het ook op kleding moeten werken. Vraag mij ook wel af of iets bij de een werkt en bij de andere niet. Mygga ken ik trouwens niet Kirri.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:48


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:51


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:18

Ik spuit net zo hard Endure op mezelf als op mijn paarden :+ Helpt en tegen dazen, en die lusten mij ook even te goed, en ook tegen teken. Maar het bestandsmiddel permetrine is net als deet zo chemisch als het maar kan.

In Duitsland zweren een hoop bij kokosolie.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 01:35

Trea tree of lavendel olie. Wel verdunnen met bijv jojoba olie voordat je het op de huid smeert.

plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 06:28

Teek weg kon ik nog niet. Toch eens naar kijken. Ziet er goed uit.

Endure is wel super spul voor de paarden. Misschien kunnen we het zelf ook wel gebruiken. Nooit aan gedacht eigenlijk.

Trea tree heb ik altijd in huis. Zo handig voor zoveel dingen. Gebruik ik zelfs een paar druppels van in het sop om mijn ramen te wassen.
Ga ik zeker eens proberen met jojoba olie.

Dank jullie voor alle tips.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:31

Deet vind ik maar naar spul, al die chemicaliƫn daarin, dat vind ik het niet waard.
Ik zorg meestal gewoon dat ik goed gekleed ben, in elk geval benen helemaal bedekt en sokken over de broek, en elke keer nadat ik bij de paarden/in het bos ben geweest even goed checken. Als je er op tijd bij bent, is er alsnog geen probleem. :)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:44

Parakito! Is een armband of een hanger die geur afgeeft.

Hij gaat 15 dagen mee en daarna kun je een nieuwe navulling erin doen. Werkt hier in ieder geval super voor de muggen!

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:54

Ik haal spray met icaridin uit Frankrijk. Mag in NL schijnbaar niet verkocht worden en lijkt te werken. Daarnaast, wanneer ik weet dat ik van de paden af ga en de bossages in moet, spray ik mijn kleren in met een spray uit Amerika. Dan vallen ze met 20 seconden dood naar beneden. Het is in Nederland streng verboden (want enorm slecht voor het milieu), maar ik ben zo panisch voor die beesten dat het milieu mij wat minder interesseert.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:06

zet je de namen van de sprays hier, maaikemuis?
of maak een foto?

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:07

Terrashield... :)...

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:50

Afbeelding

De meest rechter fles gebruik ik voor mijn kleding. Het komt uit Amerika en mijn nicht stuurt het naar mij toe met 'bodylotion' op de pakbon ;).

Spray met icaridin haal ik in Frankrijk. Daar is het goed verkrijgbaar en komt in veel verpakkingen.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:24

Ik weet niet precies welk product het is, maar ik heb er ook een spray tegen.
Daarnaast doe ik telkens de kleren die ik aan had in tekenrijk gebied dadelijk uit als ik weer thuis ben, en steek ze in de droogkast. Teken blijven vaak een tijd op je kleding rondkruipen vooraleer ze zich in je huid. In de droogkast, gaat de meerderheid van de teken dood, zelfs op een kort programma.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:32

Ik gebruik niets tegen teken. Wij pluizen elkaar elke avond uit als een stel apen :')
Laatst had ik er 1 in mijn onderbroek!!!!!! Gatverde gatverde... ik had niet eens in de bosjes gepiest ofzo. Was gewon bij de paarden geweest. Gelukkig zat ie nog los en kon ik hem zo pakken en vermoorden.
En heb 1 keer een vaste teek gehad op mijn arm. Vieze beesten.
Zojuist weer 1 van de kat afgeplukt. De beesten controleer ik ook elke dag. Zowel de paarden, hond en katten haal ik er regelmatig wat van af... Bah!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:47

maaikemuis schreef:
[ [url=m/UXQK83.png]Afbeelding[/url] ]

De meest rechter fles gebruik ik voor mijn kleding. Het komt uit Amerika en mijn nicht stuurt het naar mij toe met 'bodylotion' op de pakbon ;).

Spray met icaridin haal ik in Frankrijk. Daar is het goed verkrijgbaar en komt in veel verpakkingen.


Maaike dat is eigenlijk hetzelfde als Endure. En Tri-Tec en Ultra shield :D Werkt allemaal op basis van permetrine. Endure en co mogen off in Nederland ook niet ;) Permetrine is slecht voor het oppervlaktewater. Maar ja het werkt wel :j

plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Re: Wat gebruiken jullie voor jezelf voor teken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 12:52

In Amerika willen ze zichzelf beter beschermen tegen de ziekte van lyme. Mogelijk dat het daarom ook daar mag, Maaike De ziekte komt ook oorspronkelijk uit de USA uit stadje lyme. Die parakito ga ik halen voor mijn moeder. Die wordt altijd lek geprikt door de muggen. Een hanger vind ze wel leuk. Spul spuiten of smeren niet. Ik heb gelukkig geen last van muggen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:00

plp schreef:
In Amerika willen ze zichzelf beter beschermen tegen de ziekte van lyme. Mogelijk dat het daarom ook daar mag, Maaike De ziekte komt ook oorspronkelijk uit de USA uit stadje lyme. Die parakito ga ik halen voor mijn moeder. Die wordt altijd lek geprikt door de muggen. Een hanger vind ze wel leuk. Spul spuiten of smeren niet. Ik heb gelukkig geen last van muggen.

De ziekte is daar voor het eerst beschreven, op basis van gevallen in het plaatsje Lyme. Dat is iets heel anders. Dat de overstap op mensen ook daar voor het eerst is gemaakt of dat de bacterie of het (een) reservoir daar oorspronkelijk vandaan zouden komen, is hoogst onwaarschijnlijk.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:35


Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:39

rina schreef:
Ik spuit net zo hard Endure op mezelf als op mijn paarden :+ Helpt en tegen dazen, en die lusten mij ook even te goed, en ook tegen teken. Maar het bestandsmiddel permetrine is net als deet zo chemisch als het maar kan.

In Duitsland zweren een hoop bij kokosolie.



Wel mee uitkijken als je ook katten hebt.
Permetrine kan dodelijk zijn voor ze.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:47

plp schreef:
In Amerika willen ze zichzelf beter beschermen tegen de ziekte van lyme. Mogelijk dat het daarom ook daar mag, Maaike De ziekte komt ook oorspronkelijk uit de USA uit stadje lyme. Die parakito ga ik halen voor mijn moeder. Die wordt altijd lek geprikt door de muggen. Een hanger vind ze wel leuk. Spul spuiten of smeren niet. Ik heb gelukkig geen last van muggen.

Ik ga mee met Oomens: de ziekte heet naar Lyme in Connecticut.
De ijsman Otzi die eeuwen geleden in een (nu) Oostenrijkse gletsjer belandde had de ziekte al.

En de US of A wil nog wel eens erg slordig zijn met milieu/ gezondheid.

Wat ik gebruik:
1) licht gekleurde kleding: kleine zwarte spinnetjes worden vermoord.
2) azijn plus tea tree
3) elke avond teken controle.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:41

Femke_Tweety schreef:
rina schreef:
Ik spuit net zo hard Endure op mezelf als op mijn paarden :+ Helpt en tegen dazen, en die lusten mij ook even te goed, en ook tegen teken. Maar het bestandsmiddel permetrine is net als deet zo chemisch als het maar kan.

In Duitsland zweren een hoop bij kokosolie.



Wel mee uitkijken als je ook katten hebt.
Permetrine kan dodelijk zijn voor ze.


Zolang ze het niet op de kat spuit of de kat de kleding afsabbelt is er niet zo veel aan de hand.