Automatische drinkbak voor Greenguard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:35

Hallo allemaal,
Mijn pony staat sinds een tijdje met een greenguard graasmasker in de wei. Dit bevalt heel goed. Er is alleen 1 maar. En dat is dat hij (volgens ons) niet uit de automatische drinkbak kan drinken. Nu heeft hij snachts wel onbeperkt toegang tot water en bieden we hem overdag nog een keer extra water aan.
Nu lijkt hij niet gigantisch veel dorst te hebben verder, maar het beste is natuurlijk dat hij zelf kan kiezen wanneer en hoeveel hij drinkt.

Mijn vraag is nu: Heeft er iemand ervaring met een automatische drinkbak waar de Greenguard inpast? De enige eisen die ik eraan heb zijn: Het liefste niet veel duurder dan 50 euro, en hij moet aangesloten kunnen worden op hoge druk.

Ik heb zelf ook al wel gezocht op internet, maar vaak staan er geen duidelijke maten bij de drinkbakken dus dat maakt de zoektocht een stuk lastiger.

(Het moet een automatische drinkbak zijn. Er staan namelijk zes grote paarden dus simpelweg een ton met water neerzetten levert de stalhoudster heel veel meer werk op, dus dat is geen oplossing. Ik ben al heel blij dat ze mijn pony extra water aanbiedt met een emmer :) Ik ben en kan namelijk niet elke dag aanwezig zijn.)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:41

Ik lees even mee.
Mijn merrie red zich met haar greenguard (op t land een ton, maar terug komend in de paddock drinkt ze gewoon uit de automatische waterbak met haar korf om).

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:44

Ton onder de drinkbak, steen in de drinkbak.
Terwijl je iets anders aan het doen bent loopt de bak vol.

Ik stond ooit ergens en daar hadden we een drinkbak die zichzelf vulde als het waterniveau zakte. Dus de mijne dronken steeds en wachtte totdat de bak zich weer vulde.
Oo mn huidige stal doen we het zoals ik had beschreven met een vaksteen en een ton eronder.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:24

Hier staat een paard met een cheepoo xl graasmasker.
Hij past in een drinkbak met vlotter.
Dus dat hij zelf niet de lepel in hoeft te drukken.

Geen idee of de greenguard dan ook past.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:35

Wij hebben van die automatische drinkbakken welke eigenlijk voor koeien bedoeld zijn die zijn net een slag groter van de prijs heb ik heen idee.

Anders misschien toch wat tonnen vullen dat kan zoals eerder genoemd op een makkelijke manier Door de ton onder de bak te zetten en te laten lopen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:46


Ibbel

Berichten: 49130
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:56

Waarom neem je die greenguard niet een keer zelf beet, en duwt 'm met je vuist er in de drinkbak in? Als jij dan die bak kunt bedienen, kan je paard het ook.

Eerst even kijken of het écht niet lukt voordat je gaat investeren...

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:59

Verder heb ik nog een tip bij het gebruik van een greenguard, hou de tanden van je paard goed in de gaten :) sommige paarden verknallen hun tanden met de greenguard waar anderen nergens last van hebben

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 09:03

Onali: Bedankt! Als ik niets geschikts kan vinden zal ik dat voorleggen inderdaad :)

Bcd94: Heb je misschien een foto van zo'n drinkbak? Is dat dezelfde als die tamary linkt?

Tamary: Bedankt! Die had ik inderdaad zelf ook al gevonden, maar die vind ik toch nog behoorlijk aan de prijs. Hij past wel sowieso :) Als hij 25 euro goedkoper was geweest dan was hij al aangesloten :o

Ibbel: Dat heb ik al een keer gedaan, en het past echt niet.. Dan moet het waterlevel tot net onder de rand komen, en dat doet het nooit. Ik ga het wel nog een keer checken, want ik vind het vrij apart dat mijn pony op dagen van 30 graden niet meer dan een half emmertje drinkt tussendoor. :o

Eight: Bedankt, hier ben ik me inderdaad van bewust en ik houd zijn tanden goed in de gaten. Vooralsnog slijt het wel iets, maar niets schokkends. Daarnaast komt hier elk jaar een goede tandarts :)

Ik had zelf deze drinkbakken gevonden: https://www.agradi.nl/kerbl-vlotterdrinkbak-s30.htm & https://www.agradi.nl/kerbl-kunststof-v ... -model.htm
Dit geeft een goed beeld, maar er staan weer geen afmetingen bij.. Bij die onderste wel, maar daar is dan weer de vraag hoe hoog het water komt, en hoe groot het vlotter deel is.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze drinkbakken?

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:13

Femek2902 schreef:
Tamary: Bedankt! Die had ik inderdaad zelf ook al gevonden, maar die vind ik toch nog behoorlijk aan de prijs. Hij past wel sowieso :) Als hij 25 euro goedkoper was geweest dan was hij al aangesloten :o

Deze gebruiken wij ook en wilde ik je ook aanraden. :j

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:57

Femek2902 schreef:
Tamary: Bedankt! Die had ik inderdaad zelf ook al gevonden, maar die vind ik toch nog behoorlijk aan de prijs. Hij past wel sowieso :) Als hij 25 euro goedkoper was geweest dan was hij al aangesloten :o

Ibbel: Dat heb ik al een keer gedaan, en het past echt niet.. Dan moet het waterlevel tot net onder de rand komen, en dat doet het nooit. Ik ga het wel nog een keer checken, want ik vind het vrij apart dat mijn pony op dagen van 30 graden niet meer dan een half emmertje drinkt tussendoor. :o

Kijk eens of ze op marktplaats aangeboden worden.

En als je huidige bak past als hij helemaal vol is, is het zeker meteen een optie om te kijken wat er mogelijk is met het afstellen van de vlotter ervan.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 19:35

Ibbel schreef:
Waarom neem je die greenguard niet een keer zelf beet, en duwt 'm met je vuist er in de drinkbak in? Als jij dan die bak kunt bedienen, kan je paard het ook.

Eerst even kijken of het écht niet lukt voordat je gaat investeren...



Oké, ik voel me echt heel dom nu.. Maar het past idd gewoon. Als ik nl druk zet gaat de lepel netjes naar beneden en voila, de bak loopt vol en ponylief kan gewoon drinken :')

Ik had dus wel gekeken of het paste maar niet met m'n vuist geduwd. Bloooonnd :o?

Dus probleem opgelost *\o/*

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:58

indd een bak met vlotter, die loopt zelf vol..

BBolluijt

Berichten: 242
Geregistreerd: 17-02-12
Woonplaats: Kortgene

Re: Automatische drinkbak voor Greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:03