Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:52

Behoefte aan een frisse blik hier. Het bedrijf waarvoor ik werk is verkocht aan een ander bedrijf. Eind dit jaar/begin volgend jaar is de overname rond. Nu heb ik een jaarcontract. Deze loopt eind september af. Ze zijn tot 2 weken terug bij mijn oude bedrijf voornemens geweest om mijn contract te verlengen (willen ze eigenlijk nog steeds). Hebben ze de mogelijkheid om mijn contract te verlengen of niet? Moet het nieuwe bedrijf daar een oordeel over geven? Is het verstandig om nu direct toch maar te gaan uitkijken naar een nieuwe baan? Emoties en al zitten vrij hoog, ik heb het ontzettend naar mijn zin bij het huidige bedrijf en wil helemaal niet weg of denken aan een andere baan. Maar tegelijkertijd is het nu zo onzeker… Overnames gaan zelden zonder ontslagen en laten we wel wezen, voor het nieuwe bedrijf ben ik sowieso maar een poppetje extra op de rekening. Hoe goed ik mijn werk ook zou doen.

Help?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:04

Of ze dat kunnen is afhankelijk van de afspraken die over de overname zijn gemaakt. Is er al een contract, is er een overnameregeling, zijn er afspraken gemaakt over het al dan niet verlengen van contracten in de periode dat de overname nog niet helemaal rond is, wat voor overname is het (alleen het bedrijf of moet er ook samengevoegd worden, synergieblablabla)?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:15

Volgend op wat Prrr zegt: is er een OR?

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 10:20

Wij hebben een OR. Daar ga ik vanmiddag sowieso even langs, spreekuur na half 5. Er is vanmiddag bijeenkomst dus dan wil ik ook even met de betrokken heren even persoonlijk spreken of ze iets kunnen vertellen. Mijn manager zegt dat er echt wel mogelijkheden zijn en dat het nieuwe bedrijf formeel akkoord moet geven. Maar hoe formeel is formeel en wat de exacte afspraak is... Geen idee.

Ze zeggen dat ze alle contracten meenemen, maar daar heb ik een hard hoofd in. Gezien de berichtgeving in het nieuws ga ik niet vermelden om welk bedrijf het gaat :)

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:29

Goed idee om even langs het spreekuur te gaan, als het goed is kunnen ze je daar wel wat meer vertellen. Het nieuwe bedrijf kan niet zomaar alle bestaande tijdelijke contracten opheffen, daar zijn ook weer regels voor. Dus ik zou zeker alles op alles zetten om je contract verlengd te krijgen, dan heb je voor de duur van dat contract misschien wat meer zekerheid. Wat er daarna gaat gebeuren is erg moeilijk te voorspellen, denk ik.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bedrijf overgenomen, hoe met jaarcontract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 09:18

Tot zoverre eigenlijk geen nieuws... Het is even afwachten tot halverwege juli. Ik ben inderdaad aan het zorgen dat mijn contract wordt verlengt. Het is sowieso onzeker over alles na dit jaar, voor iedereen. Maar eind dit jaar klinkt nog erg ver weg :+

Ze hebben de werknemers al vroeg in het proces betrokken, aan de ene kant fijn, maar aan de andere zijde weet je niet heel veel meer. Afwachten dus.