x

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 02:53

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 02:57

Yeps hier en 9 vd 10 keer kan ik daarna helemaal niet meer slapen.
wel handig voor het huishouden :+
Tips en adviezen heb ik dus niet maar lees wel even mee....

Kabayo

Berichten: 13970
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 02:58

Ja heel soms. Ik ga dan funny videos kijken op YouTube. Of ik doe een spelletje. Of ik kijk iets heel doms op de televisie op mijn slaapkamer, zoals SpongeBob ofzo :+

Nachtmerries heb ik niet zozeer.. Ben meer een doordenker, zoals nu. Ik ben wakker omdat mijn deuren klapperdde. Ramen staan open. Nou er ging al van alles door mijn hoofd dat er een moordenaar rond loopt :+
Viel gelukkig mee. Heb de ramen inmiddels dicht :o

Biebz

Berichten: 5502
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 02:59

Hier ook vaak last. Ben dan echt even van slag. Moet echt even wat anders doen omdat ik anders net zo hard weer een nachtmerrie krijg.
Heb er iig een erg slechte nachtrust door.
Helaas verder geen tips :(

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 03:01

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 03:50

Hier ook regelmatig. Al zijn ze hier vaak vrij pittig en word ik al gillend , bezweet wakker en moet ik echt even acclimatiseren een realiseren waar ik ben .

Ik probeer daarna veel happy thoughts tehebben. En idd even op internet wat anders doen.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 04:33

Ik heb op het moment griep en krijg het superwarm onder de dekens, waardoor ik een nachtmerrie krijg. Zonder deken is het echter te koud. Ik lig nu dus te bokten. Ik doe een lichtje aan zet misschien YouTube aan als ik weer wil gaan slapen.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 05:47

Ik zou liever weten wat ik moet doen om ze te voorkomen. Vreselijk is het! Durf vaak niet eens meer te slapen.

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:49

Ik heb het vroeger ook gehad :)

Bij mij heeft, vreemd genoeg, een dromenvanger geholpen. Misschien was het idee al dat hielp (dat die op mijn kamer was), geen idee.

Nu heb ik het soms nog na een film, maar dat heb ik er voor over _O-
(Ook wel eens tussentijds hoor) ik slaap nu weer zonder dromen vanger (al zou ik er graag een weer willen puur voor het idee)

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:17

Ik droom heel veel (3 dromen per nacht bijv) en soms zit er een nachtmerrie tussen. Vaak geen taferelen waar ik zwetend wakker van wordt gelukkig. Meestal aan het einde van mijn slaap & dan word ik gewoon met een heel raar gevoel wakker...

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:28

Vroeger toen ik klein was dagelijks nachtmerries. Toen zijn we naar een psycholoog gegaan en hebben we de monsters de ruimte in geschoten naar een planeet heel ver weg :')

Sinds dien geen nachtmerries meer gehad. Wel door mijn paniekaanvallen droom ik wel over doemscenario's van de volgende dag zeg maar

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:48

Ik slik sinds een paar maand morfine en heb ook sindsdien de meest bizarre dromen. Kan er dan ook moeilijk uitkomen en wakker worden. Als ik dan wakker ben ga ik eruit en ga dan meestal even nieuws bekijken op de tablet...

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:53

Yunomi schreef:
Bij mij ging net iemand op nogal gruwelijke wijze dood. := Voordeel is dat ik de details altijd wel snel vergeet, dat weet ik nu al niet meer precies.


Hoi,
Ik weet niet hoe lang geleden het is geweest en hoe vaak je er last van hebt maar misschien zou je eens naar EMDR kunnen kijken ?

EMDR eigenlijk dé methode om dat soort traumatische ervaringen te verwerken.
Bij EMDR wordt een traumatische herinnering tijdens de sessie opnieuw in de hersenen verwerkt waardoor de negatieve lading geneutraliseerd wordt. De gebeurtenis zelf verdwijnt niet maar de manier waarop je er naar kijkt wel.
Dit is even heel kort uitgelegd, er is veel informatie over te vinden.
Laatst bijgewerkt door jetm op 28-06-17 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:56

Ik droom ook heel veel, met meerdere dromen per nacht die ik vaak ook onthou. Als ik op mijn rug ligheb ik vrijwel altijd nachtmerries, dus ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik op mijn rug slaap. Duurt vaak ook even voor ik echt wakker ben als ik uit een droom kom, alsof ik moet beseffen dat ik echt in mijn eigen bed lig. In het geval van een leuke droom blijf ik graag nog even in dat moment hangen. :)) Na een nachtmerrie ga ik vaak even plassen of iets anders doen om zeker te weten dat ik niet weer in hetzelfde verhaal verder ga als ik weer in slaap val.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:01

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:09

Yunomi schreef:
Yunomi schreef:
Bij mij ging net iemand op nogal gruwelijke wijze dood. := Voordeel is dat ik de details altijd wel snel vergeet, dat weet ik nu al niet meer precies.


Ik heb geen traumatische ervaring waarmee de nachtmerries in verband staan.
De onderwerpen en personen zijn ook volledig willekeurig, zit geen verband en logica in in mijn ogen.


Oeps ... Ik heb je even helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat de nachtmerries het gevolg waren van iemand die op gruwelijke wijze dood was gegaan ....
Gelukkig maar !
Al was EMDR dan een goede optie geweest en nu heb ik ook geen idee wat je er aan zou kunnen doen.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:14

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:14

Geen nachtmerries, wel dat ik wakker word omdat ik denk dat er spinnen/slangen in bed zijn. Soms zelfs zo erg dat ik over mn man heen 'kruip' het bed uit. Heel bizar. En ben dan ook echt nog even helemaal in de war een paar minuten.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:16

Slaapverlamming.. telt dat ook als nachtmerries? :\

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:18

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:18

Ja, ik helaas wel, ook sinds een traumatische gebeurtenis. Het lastige is dat ik ze niet bepaald kan onthouden als ik wakker word, maar dat ik wel iedere keer uit bed val/spring of met mn hoofd tegen mn nachtkastje aan sla. Ik heb mezelf echt al meerdere malen een blauwe bult op mn oog/hoofd enz. bezorgd. Ik ben echt nog nooit uit bed gevallen in mn hele leven en nu dus iedere week wel een keer. Ik kan me dan nog wel herinneren dat ik op een bepaalde manier weg moet springen (en het dan ook letterlijk doe 8)7 ) maar de inhoud van de droom is blurry.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:35

Ik heb ondertussen al meer dan 2 jaar bijna elke nacht nachtmerries. Ondertussen ben ik het best wel gewoon geworden en doe ik er niet echt iets voor. Ik schiet wakker, drink een slok water, denk gewoon aan iets leuks en leg me weer neer. Bij de echt slechte nachten waar ik wenend wakker schiet ga ik naar beneden, neem even een douche en hup, weer in bed!

Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:43

Helaas heb ik ook regelmatig last van nachtmerries (met bezweet en huilend wakker worden). Hoewel het altijd in periodes gaat, slik ik nu sinds een paar maanden (preventief) Nachtrust pillen met o.a. valeriaan en moet zeggen dat dat - tot nu toe - erg goed werkt! Misschien zou je dat kunnen proberen?

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:36

jetm schreef:
Yunomi schreef:
Ik heb geen traumatische ervaring waarmee de nachtmerries in verband staan.
De onderwerpen en personen zijn ook volledig willekeurig, zit geen verband en logica in in mijn ogen.


Oeps ... Ik heb je even helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat de nachtmerries het gevolg waren van iemand die op gruwelijke wijze dood was gegaan ....
Gelukkig maar !
Al was EMDR dan een goede optie geweest en nu heb ik ook geen idee wat je er aan zou kunnen doen.

....zou je EMDR willen proberen, dan kan dat gewoon.
Een trauma is niet nodig.
Op Wikipedia staat er wel een goed artikel over.
Met daarin de opmerking dat de kern van emdr is, dat er 'minder ideaal 'materiaal/ informatie/ gedachten' in jouw hersenen aanwezig zijn' en dat dat somehow voor nachtmerries zorgt.
Dromen in het algemeen worden gezien als onderdeel van het verwerken van de afgelopen dagen. (Niet alleen van trauma's, maar gewoon zoiets als een bureau met post opruimen: deze brief in dit laatje, die brief in dat laatje, etc.)
En een nachtmerrie betekent dat dit proces niet ideaal verloopt - en dat kan je met emdr aanpakken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Meer mensen met nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:36

Oh jeetje, wat lastig is dat zeg. Vroeger wel gehad, nu gelukkig niet meer, al droom ik tegenwoordig bijna helemaal niet. Misschien een idee om voor het slapen je 5 zintuigen een goed gevoel te geven? Geen idee of het werkt hoor, maar valt te proberen. Dus even iets lekkers snoepen, een geur wat jou een prettig gevoel geeft, iets lekkers over je huid trekken, satisfying muziek opzetten etc? Nogmaals, ik weet niet of het helpt, maar proberen kan altijd