Brief van Lindorff...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:30

Ik heb een paar dagen geleden een brief van incassobureau Lindorff ontvangen. Daarin staat dat er bij mij nog een rekening van een paar duizend(!!!) Euro open staat, bij T-mobile.

Nu heb ik ze gegoogled en er komt heel veel rotzooi naar boven over hun. Ik heb verder geen rekening bij T-mobile open staan. Ik vertrouw dit voor geen meter. Nu wil ik met deze brief langs de tmobile gaan, maar kunnen hun hier wat mee?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:31

T-mobile is echt supermakkelijk te bereiken via facebook, gewoon de chat. Maar ik denk dat ze er niet zoveel mee kunnen, is het gewoon een oplichter?

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:33

Ik lees heel veel dat ze mensen proberen af te persen, maar sommige zeggen dat dat bureau dus wel gewoon echt is. Het zit me niet lekker...

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:37

Ben je klant bij t-mobile? Zo niet, dan is het gewoon spam en kan je het gewoon in de prullenbak in.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:38

Lindorff bestaat. Ik zou T-mobile vragen hoe en wat.

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:38

Ben wel klant bij T-mobile...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:38

Even naar tmobile bellen lijkt mij toch echt logisch en makkelijkste

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:39

Mijn vriend heeft een tandarts rekening nooit betaald ( :roll: ) en de betalingen zijn ook via lindorff gegaan, zelfde geldt voor een telefoonrekening van KPN..

Wellicht is er iets bij T-Mobile fout gegaan?

En ja, mijn vriend is nogal slordig met zijn administratie...

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:39

Lindorff is weldegelijk een bestaand incassobureau. Ik zou de brief absoluut serieus nemen en T-Mobile bellen en ook Lindorff zelf. Als jurist maar ook toen ik personen met schulden bijgestaan heb, heb ik vaak contact met ze gehad. Er valt prima met dit kantoor te praten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:40

Ik zou eerst T-Mobile bellen.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:42

lieveli schreef:
Ik zou eerst T-Mobile bellen.


Nou idd. Waarom bel je niet gewoon??
Kleine moeite en meteen duidelijkhrid. Simpel. Je moet er maar net op komen ;)

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:42

Willemiens schreef:
Mijn vriend heeft een tandarts rekening nooit betaald ( :roll: ) en de betalingen zijn ook via lindorff gegaan, zelfde geldt voor een telefoonrekening van KPN..

Wellicht is er iets bij T-Mobile fout gegaan?

En ja, mijn vriend is nogal slordig met zijn administratie...


Mijn rekeningen zijn dus altijd netjes betaald, dus snap niet waar deze gigantische rekening vandaan komt.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:43

ik snap het topic niet zo, mij lijkt de meest logische stap om eerst na te vragen bij t-mobile

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:43

Ik ga sowieso bellen of langs. Maar wilde weten of iemand misschien ervaringen met dit bureau hadden :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:43

Lindorff bestaat inderdaad. Maar er is daar heel veel mis.

Komen je gegevens overeen? Relatienr etc? Kun je inloggen bij tmobile om te kijken of je nog openstaande rekeningen hebt?

Ik zou inderdaad gelijk tmobile contacteren

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:44

Is maar op 1 manier achter te komen...en dat is niet door bokt te vragen hoe en wat :)
Oftewel neem contact op met Tmobile.
Iets wat ik sowieso al als eerste gedaan zou hebben na t krijgen van zo'n brief

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:45

Tulandro schreef:
Lindorff bestaat inderdaad. Maar er is daar heel veel mis.

Komen je gegevens overeen? Relatienr etc? Kun je inloggen bij tmobile om te kijken of je nog openstaande rekeningen hebt?

Ik zou inderdaad gelijk tmobile contacteren


Er staat bijna geen info in. Alleen dat ik hun erover moet bellen. Ik heb ook idd ingelogd om te kijken of ik wat kon vinden. Deze brief is ook bij mijn ouders afgeleverd ipv bij mij.

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:46

Mondy schreef:
Is maar op 1 manier achter te komen...en dat is niet door bokt te vragen hoe en wat :)
Oftewel neem contact op met Tmobile.
Iets wat ik sowieso al als eerste gedaan zou hebben na t krijgen van zo'n brief


Heb hem pas vanaf vandaag omdat hij bij mijn ouders lag.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:49

Nancy__ schreef:
Willemiens schreef:
Mijn vriend heeft een tandarts rekening nooit betaald ( :roll: ) en de betalingen zijn ook via lindorff gegaan, zelfde geldt voor een telefoonrekening van KPN..

Wellicht is er iets bij T-Mobile fout gegaan?

En ja, mijn vriend is nogal slordig met zijn administratie...


Mijn rekeningen zijn dus altijd netjes betaald, dus snap niet waar deze gigantische rekening vandaan komt.


Daarom zeg ik, waarschijnlijk een fout bij de T-Mobile.
Maar Lindorff is wel een echte echte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:50

Ik zou allereerst bewijs maken van de betaalde rekeningen, vervolgens contact opnemen met t-mobile (extra bevestiging) om bewijs dat er geen rekeningen open staan, en dan een mail (met ontvangstbevestiging) sturen naar het incassobureau. Hang hier ook consequenties aan op het moment dat ze jullie BKR willen registreren ofzo, dat alle onkosten en schadevergoedingen direct op hun komen op het moment dat ze jullie ook maar ergens registreren/ jullie gegevens doorspelen aan derden. Alles via de mail of post corresponderen, dan heb je alles zwart op wit (of je moet je gesprekken op kunnen nemen).

Zelf heb ik ook ooit met een onterechte incasso te maken gehad. Met het juridisch loket heb ik mijn gelijk laten controleren en mijn brief laten controleren. Na de mail (met ontvangstbevestiging, dan heeft dat dezelfde rechtelijke waarde als een aangetekende brief alleen kost het je geen geld) nooit meer wat vernomen terwijl ze als flink hardnekkig online bekend stonden :+
Ik heb mijn brief/ mail nog wel ergens opgeslagen, mag je eventueel wel inzien.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:52

Nancy__ schreef:
Tulandro schreef:
Lindorff bestaat inderdaad. Maar er is daar heel veel mis.

Komen je gegevens overeen? Relatienr etc? Kun je inloggen bij tmobile om te kijken of je nog openstaande rekeningen hebt?

Ik zou inderdaad gelijk tmobile contacteren


Er staat bijna geen info in. Alleen dat ik hun erover moet bellen. Ik heb ook idd ingelogd om te kijken of ik wat kon vinden. Deze brief is ook bij mijn ouders afgeleverd ipv bij mij.


In dat geval, google dat telefoonnummer en kijk of het wel echt van Lindorff is. Zo niet, bel het dan niet! En controleer ook eerst of je klantgegevens van T-Mobile in die brief wel overeen komen met die bij T-Mobile zelf. En kijk naar de aanhef van de brief, is deze aan jou persoonlijk gericht, of algemeen en alleen gebaseerd op je telefoonnummer.
Het kan namelijk wel degelijk een nep brief zijn en hij hoeft niet van Lindorff zelf af te komen, het briefhoofd kan maar zo nep zijn.

En inderdaad zo snel mogelijk navraag doen bij T-Mobile zelf natuurlijk!

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:53

Shanna schreef:
Ik zou allereerst bewijs maken van de betaalde rekeningen, vervolgens contact opnemen met t-mobile (extra bevestiging) om bewijs dat er geen rekeningen open staan, en dan een mail (met ontvangstbevestiging) sturen naar het incassobureau. Hang hier ook consequenties aan op het moment dat ze jullie BKR willen registreren ofzo, dat alle onkosten en schadevergoedingen direct op hun komen op het moment dat ze jullie ook maar ergens registreren/ jullie gegevens doorspelen aan derden. Alles via de mail of post corresponderen, dan heb je alles zwart op wit (of je moet je gesprekken op kunnen nemen).

Zelf heb ik ook ooit met een onterechte incasso te maken gehad. Met het juridisch loket heb ik mijn gelijk laten controleren en mijn brief laten controleren. Na de mail (met ontvangstbevestiging, dan heeft dat dezelfde rechtelijke waarde als een aangetekende brief alleen kost het je geen geld) nooit meer wat vernomen terwijl ze als flink hardnekkig online bekend stonden :+
Ik heb mijn brief/ mail nog wel ergens opgeslagen, mag je eventueel wel inzien.


Dankje! Hier heb ik wat aan!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:04

Heb je al gebeld TS? Ben wel benieuwd verder hoe en wat eigenlijk :o

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 13:28

Heb contact gehad met Tmobile. En Lindorff is wel het incassobureau waar hun mee samen werken. Maar hun kunnen dus niks vinden over een bedrag wat aan Lindorff is overgedragen. Tmobile heeft wel een duidelijke notitie gemaakt dat er niks open staat van mij. Ik kan het beste achterhalen om welk klantnummer het gaat, want dat stond niet in de brief. Dan kan Tmobile het verder uitzoeken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:35

Lindorff bestaat en was járen geleden idd het incassobureau van t mobile, werk er al jaren niet meer, dus geen idee hoe het nu is.
Je bent nog steeds klant bij tm? Nooit herinneringen/aanmaningen gehad?