Aantal vragen over Bixie wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veer19
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-17

Aantal vragen over Bixie wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-17 22:15

Hallo!

Ik ben totaal niet bekend met bixie (wel met 'gewone' KNHS wedstrijden), en krijg niet zo goed antwoorden op de vragen die ik had. Daarom probeer ik het hier! Mijn nichtje geef ik eens per week les, en er is binnenkort een bixie wedstrijd in de buurt. Dat leuk ons allebei leuk! Hier komen de vragen:

1. Moet je voor een bixie wedstrijd wel of niet lid zijn van een vereniging?
Mijn nichtje lest bij mij, en is dus niet lid van een vereniging. Ze is ook nog geen lid van de KNHS, maar ik weet dat dit verplicht is dus daar word aan gewerkt :) Op de KNHS site zelf stond het volgende:

A Individueel of persoonlijk lidmaatschap
Voldoende voor Impuls en BB, maar onvoldoende voor KNHS-startpas
B Lidmaatschap via een KNHS-vereniging
Voldoende voor Impuls en BB, voorwaarde voor KNHS-startpas
C Lidmaatschap via een FNRS-ruitersportcentrum
Voldoende voor Impuls en BB, voorwaarde voor KNHS-startpas

Zou optie A dan genoeg zijn voor een bixie wedstrijd?

2. Is de aanvraag van een bixie kaart gratis? Ik zag namelijk dat deze ook verplicht is.
3. Mag in het A springen de pony ook begeleid worden? Of mag dit alleen in de klasse AA?

Volgens mij was dat het! Alvast bedankt.

Groetjes Vera

:-)


girlyggirl

Berichten: 3093
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Aantal vragen over Bixie wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:19

Vraag 1 weet ik niet zeker maar dacht t wel. 2, ja kaart is gratis. 3, nee begeleiden alleen in AA


WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:19

Dat ligt aan de wedstrijd organisatie denk ik. Heb je een open wedstrijd mag iedereen mee doen. Zelfde voorwaarde enkel zonder startkaart. Hoef je ook niet lid te zijn o.i.d. Hier starten we af en toe een bixie of een B of L proef met de pony's zonder startkaart. Voor de ervaring, om het plezier van het hele gebeuren en om te leren van anderen.
Bixie is volgens mij veel al een open inschrijving. Ze organiseren het alleen niet overal.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:22

je moet in ieder geval lid zijn van de knhs
kaart is idd gratis, tm de bb proeven hoef je geen startpas te hebben
in principe is alleen AA begeleid, vaak mag je in de a wel in de ring aanwezig zijn is mijn ervaring (misschien niet de officiƫle regel maar wordt soepel me om gegaan is mijn ervaring)

konijnte

Berichten: 62
Geregistreerd: 25-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:27

Als je mee wilt doen aan een bixie wedstrijd hoef je niet lid te zijn van een vereniging. Je moet inderdaad wel lid zijn van de KNHS. Optie A is voldoende. Ook moet je een bixie kaart aanvragen. Deze is gratis.

A springen mag officieel niet begeleid worden. Alleen de klasse AA mag onder begeleiding gereden worden. Als het ruitertje A start en het toch niet wilt lukken dan wordt er vaak wel geholpen en totaal niet moeilijk over gedaan maar het is in eerste instantie niet de bedoeling.
Succes!

Veer19
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-17

Re: Aantal vragen over Bixie wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-17 23:09

Ik weet genoeg, bedankt allemaal! +:)+

:-)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:36


Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Veer19
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 22:29

Neonlight schreef:
De info is ook te lezen op de KNHS website, omder het kopje wedstrijden is er een speciale tak voor alle info over Bixie wedstrijden. Zie voor het antwoord van vraag 1 dan ook https://www.knhs.nl/wedstrijden/welke-w ... ver-bixie/.


Ik had inderdaad al even gekeken op de KNHS site :) Ik begon dus te twijfelen, omdat op de KNHS site staat dat je geen lid hoeft te zijn van een vereniging, en op de bokt wiki staat van wel. Dus daarom heb ik voor de zekerheid (en omdat ik meerdere vragen had) dit topic geopend. Maar toch bedankt voor de tip :D

:-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers