Normen en waarden... bestaan ze nog...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:41

... op de gok hier geplaatst, sorry modjes als het verkeerd staat.

Dit weekend is er hier in de buurt een muziekevenement gaande.
Wij wonen aan een N weg, waar veel bezoekers overheen moeten om op desbetreffende locatie te komen.
Geen probleem zou je zeggen...
Helaas voor de zoveelste keer, alleen bij dit evenement (alle anderen, en dat zijn er veel, geen overlast)weer overlast.
Zakjes met verdovende middelen (leeg maar geur doet genoeg vermoeden), blikjes energiedrank, plasticflesjes langs de weg gedumpt.
Normaal ligt er ook wel wat, maar het spant nu de kroon.

En met wel t toppunt het plassen in onze tuin. En nee, niet zomaar langs de weg, maar echt ons erf op.
Laaiend was ik, gatverdegatver.
Het was echt geen probleem geweest als even gevraagd hadden of ze binnen even mochten plassen. We waren gewoon thuis.
Ik snap best dat als je nodig moet, je desnoods gaat wildplassen, maar niet bij iemand op t erf!

Wat vind bokt...
Ik vind de normen en waarden hierbij ver te zoeken.
Excuses werd er niet aangeboden, luid giechelend de auto in gesprongen en snel weggereden.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:44

Tegenwoordig zeer ver te vinden.

Goeiemorgen of fijne dag terug zeggen tegen het winkelpersoneel dat z'n best doet.. nop. Schreeuwen en kabaal maken tot 's avonds laat.. met scooters/brommers over de stoep racen in een woonwijk ..

Ik kijk werkelijk waar nergens meer van op. HELAAS.

Of ik ben toe aan mijn hutje op de hei :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:45

Belachelijk, en dat plassen is ronduit smerig.
Ik zou stroom op je erf zetten waar ze meestal plassen ~~}> zijn ze helemaal betoeterd :\

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:48

Daar is ons erf een beetje te groot voor, anders was dat zeker een optie.
Het is al niet de eerste keer, 2 jaar geleden bij t zelfde muziek evenement ook al wildplassers. Jemig wat konden die hard rennen toen ik de hond er op afstuurde.
Helaas liepen de honden al buiten toen we t zagen en hadden ze de dames in kwestie al vriendelijk begroet.
Niet dat ze wat doen, maar t effect van een heel hard op je af rennende hond geeft genoeg effect

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:48

Met tuinslang klaar gaan staan en flink nat spuiten weg ermee.

Bah maar het is vaak ver te zoeken en niet alleen met festivals maar altijd en overal ook door oudere

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:50

Laatst betrapt.. ik heb een hoekhuis, ouwe vieze vent (vieze vent vanwege zijn gedrag) die in MIJN tuin had staan plassen (heb hoekhuis met een pad achterlangs). Helaas was ie foetsie voordat ik de auto uit was.

Goorbak.. (kan helaas de kotsende smiley niet vinden?)

En denk, maar weet het niet zeker, tijdje terug, zo'n plantsoenen dienst gast van de gemeente.
Als ik het zeker had geweten had zijn baas het nu ook geweten. Vuillakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:55

Sjolvir : r zonder spatie :)

Normen en waarden wat zijn dat?

Sommig kassabedienden kan niks van af ,maar je hebt ook leuke lui er tussen zitten


Na de avondvierdaagse over de stoep lagen her en der de snoeppapieren in de voor tuinen , die kinderen zijn de toekomst zou je denken

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:58

Rebecca schreef:
Sjolvir : r zonder spatie :)

Normen en waarden wat zijn dat?

Sommig kassabedienden kan niks van af ,maar je hebt ook leuke lui er tussen zitten


Dank u!!! :r

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:02

Gatverjakkes :r

Ik kan er nog niet bij hoor.
Op zulke momenten schaam ik me voor de medemens.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:04

Sjolvir schreef:
Rebecca schreef:
Sjolvir : r zonder spatie :)

Normen en waarden wat zijn dat?

Sommig kassabedienden kan niks van af ,maar je hebt ook leuke lui er tussen zitten


Dank u!!! :r


Herkenbaar. Onlangs stond de meneer (??) van postnl bij ons naast het huis tegen onze garage aan te pissen :r. Die kwam met een knalrode kop om de hoek zetten. Voor de beeldvorming: schutting, paadje van ca 40 cm onverhard tussen schutting en garage. Hij heeft 2 vuilcontainers moeten verzetten om e te komen

Zijn excuus (op een enveloppe die hij later bracht met een "tegoedbon" )
Blaasontsteking en moest werken want..... blablabla of zal ik schrijven bahbahbah
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-06-17 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:06

Gadver TS, daar zou ik ook niet blij van worden. Haast jammer dat je geen camera's kunt plaatsen en die persoon openbaar op FB zetten }>

Over normen en waarden gesproken. Hier loopt geregeld een ongecastreerde kater die onze voorgevel en voordeur onder sproeit :r Die lucht krijg je echt bijna niet weg. Zo smerig!
En de eigenaren aanspreken heeft ook geen nut: 'Ja, het is nou eenmaal de natuur dat ze loslopen. helaas mevrouw! We gaan hem echt niet binnen houden want dan piest hij ons huis onder.'

Seriously? %) Dus dan laat je hem dat maar bij andere mensen doen? :?

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:09

Ik ben echt in shock dat t zovaak gebeurd zeg.
Ik ben ook niet heilig hoor, zelf red ik t meestal wel, maar als een van mn kindjes moeten (2 en 5) dan zoek ik wel een plekje waar niemand er last van heeft (langs de weg in de berm zonder huizen in de buurt). En anders durf ik t wel in een winkel te vragen. Vaak geen probleem.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:14

Ik redde het vorig jaar ook niet. Reed in dld op snelweg en spontaan uiteraard alle tankstations afgesloten ivm werk aan de weg. Geen Mac of café te vinden. Toen snel ergens aangebeld en uitgelegd. Mocht naar wc. Gevraagd wat de kosten waren, maar daar wilde hij niets van weten.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:16

Wij hebben al eens gehad dat iemand naast de hooibak van de paarden bij ons op het terrein zat te poepen. We hoorden onze verklikkerkabouter door de babyfoon die in de stal hangt, dus mijn man is erop af gegaan. Dikke BMW, vrouw er nog in en er kon geen sorry of wat dan ook vanaf... 6 passen verder en dan was hij bij het vakantiepark geweest waar hij zonder problemen naar het toilet had gekund.

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:16

Wij wonen 'naast' een kroeg (2 huizen verder) en bij ons gingen ze ook altijd in de tuin (achtertuin zelfs). Mijn vader heeft er ooit eentje betrapt en gezegd 'Mooi, dat kost dan vijf euro'. Die kerel lacherig doen, mijn vader heel serieus; 'Ja, ik kan ook de politie bellen, maar dan kost het je meer.' Die kerel heeft vijf euro betaald. :') Nooit meer last van wildplassers gehad daarna, maar goed, dat zijn dan altijd dezelfden die dat verhaal dan wel van elkaar gehoor hebben. Met een éénmalig evenement heb je daar niet zoveel aan. Wat je wel kunt doen is bij de gemeente een klacht indienen (die heeft immers een vergunning voor het evenement afgegeven).

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:20

Jakkes En dan te bedenken dat onze kindjes er ook (moeten) lopen he

@dobbel.... Wij krijgen als "vergoeding" kaarten voor het evenement. Nu geven wij deze altijd weg omdat het zeerbeslist niet onze muziek smaak is. Ik weet niet of t zin heeft om er de gemeente over in te lichten... maar kan t altijd proberen.

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:21

Rebecca schreef:
Sjolvir : r zonder spatie :)

Normen en waarden wat zijn dat?

Sommig kassabedienden kan niks van af ,maar je hebt ook leuke lui er tussen zitten


Na de avondvierdaagse over de stoep lagen her en der de snoeppapieren in de voor tuinen , die kinderen zijn de toekomst zou je denken


Hier wil ik toch even op inhaken. Dit soort dingen ligt niet aan de kinderen, maar aan de ouders die in de opvoeding tekort schieten.

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:23

CarinaR schreef:
Jakkes En dan te bedenken dat onze kindjes er ook (moeten) lopen he

@dobbel.... Wij krijgen als "vergoeding" kaarten voor het evenement. Nu geven wij deze altijd weg omdat het zeerbeslist niet onze muziek smaak is. Ik weet niet of t zin heeft om er de gemeente over in te lichten... maar kan t altijd proberen.


Wanneer je nu een klacht indient/melding maakt, kunnen ze later nooit zeggen 'ja, maar we waren niet op de hoogte dat er problemen waren'.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:27

CarinaR schreef:
Jakkes En dan te bedenken dat onze kindjes er ook (moeten) lopen he

Precies. Mijn kids staan daar heel vaak om te helpen met het hooi in de bak te doen. We hebben het hele stuk afgegraven, maar ik gooi gemorst hooi nog steeds direct weg.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:27

Ik huur een deel van een bedrijfsverzamelgebouw. Maar hier vind ik op het terrein regelmatig een lekkere plakkaat schijt en doekjes. Als ze niet op t terrein liggen dan ligt het wel in een van de groenstroken of zie je ze gewoon in de berm pissen terwijl 1 straat verder de shell zit en achter hun (overdag) de winkel bij de tinq open is waar een wc is. Van de week stonden wegwerkers in de wasboxen te pissen terwijl dat van de zelfde eigenaar is als waar ze een terrein van huren.
Hier staan de roemenen, hongaren en polen gewoon naast het tankstation te bbq-en. Op 3 meter van het stuk af waar de tanks gevuld worden..
Kijk hier nergens meer van op. Dus, nieuwe camera's zijn besteld, die zijn als t goed is volgende week binnen en zullen dan ook gaan werken. De volgende hebben we haarscherp in beeld, en dan kan de politie er wel wat mee. "Helaas" gaan ze steeds aan het einde van t terrein zitten. En zover kwamen onze camera's niet zo scherp. Maar ik kon nog steeds zien wat voor auto meneer had, dat ie een zwarte onderbroek aan had, kon zn schijt zien vallen en het toppunt; zijn vrouw stapte uit om te gaan kijken wat voor "moois" hij er van maakte.
Bah.

Maar normen en waarden begin ik op meer vlakken al vaker te missen helaas.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:28

Opvoeden? Kun je dat eten?

Ik verbaas me ook meer en meer over de huidige normen en waarden van mijn medemens. Je bent echt niet de enige hoor.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:30

Ik stond gisteren twee uur in de file om thuis te komen, ook door dat evenement. Mensen zouden bijna op je auto plassen, niet normaal. Ze renden zo bij een boer de wei in, achter de koeien aan. Gewoon een stel tieners dat om drie uur 's middags al met een fles wijs loopt, dansend over de weg auto's onder plast. En de politie die er reed deed er niks aan helaas...

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:30

Oh idd, ik zie het ook, niet alleen dat wild plassen en poepen ( om over de hoopjes poep met papier lamgs het ruiterpad maar te zwijgen :r ).
Maar idd met scooters over voetpaden crossen ...met auto's over fietspaden met een gangetje van 80...Voorrang nemen waar je het hoort te verlenen. Kinderen met een taalgebruik waar je U tegen zegt. Toen ik nog een klein kind was ging dat heel anders

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:32

Ik zou met de tuinslang klaar gaan staan voor de volgende keer dat iemand bedenkt te gaan plassen in jullie tuin.
En verder zou er meer toezicht moeten zijn als het alleen bij dit evenement voor veel overlast zorgt.
Handhaving/Politie/Wijkagent ed.

Helaas is de 'jeugd' van tegenwoordig zo bizar anders opgevoed (of worden ze dat gewoon helemaal niet meer)
Dat wij ons er eigenlijk alleen maar over kunnen en doen verbazen.
Maar het zou leuk zijn als het gedrag wat het bizar is aangepakt wordt, zeker als het gaat om het lastig vallen en vernielen/vervuilen van andermans spullen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:32

Ach, vroeger vonden ze de huidige generatie ook asociaal en onopgevoed. Uiteindelijk komt iedereen wel goed terecht denk ik zo.

TS, ik zou een klacht indienen bij de gemeente en bij de organisatie. Over het algemeen zal de organisatie er toegankelijk voor zijn en hier een volgend jaar (hopelijk) rekening mee houden. Ik weet dat wij bij dergelijke klachten zorgen voor meer toezicht bijvoorbeeld.