Html omzetten naar wordpress?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimdeGroot94

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-11-13
Woonplaats: Warmenhuizen

Html omzetten naar wordpress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 19:52

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje mbt mijn website (www.kimdegrootfotografie.nl). Deze is namelijk erg traag en met sommige browsers niet te openen. Het is nu gewoon een html website maar ik dacht dat die problemen misschien opgelost zouden zijn als ik er een wordpress website van maak.

Het is alleen zo dat ik het design het liefst zo wil houden omdat het precies is zoals ik het mooi vind. Heeft iemand enig idee hoe ik dat zelf zou kunnen fixen? Of heeft iemand een andere oplossing zodat de website snel is en via iedere browsers bekeken kan worden?

Alvast bedankt!

Kim

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook


karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Html omzetten naar wordpress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:03

Als je over gaat naar een ander CMS gaat kun je natuurlijk niet een exacte kopie krijgen zoals het nu is, dat is helaas hoe het werkt ;)

Ik heb verder niet naar broncode gekeken (wordt erg lastig op mobiel haha) maar als ik het zo zie, denk ik dat je toch over het algemeen veel tijd voor nodig hebt om alles recht te trekken helaas. Snelheid hangt ook af van een aantal factoren maar daarvoor moet ik even achter de computer kruipen...

KimdeGroot94

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-11-13
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 20:08

karlli schreef:
Als je over gaat naar een ander CMS gaat kun je natuurlijk niet een exacte kopie krijgen zoals het nu is, dat is helaas hoe het werkt ;)

Ik heb verder niet naar broncode gekeken (wordt erg lastig op mobiel haha) maar als ik het zo zie, denk ik dat je toch over het algemeen veel tijd voor nodig hebt om alles recht te trekken helaas. Snelheid hangt ook af van een aantal factoren maar daarvoor moet ik even achter de computer kruipen...


Hmm, daar was ik dus al een beetje bang voor! Balen is dat zeg! Ik heb toen gekozen voor html omdat ik geen wordpress thema kon vinden wat paste bij wat ik wilde. Maar het is natuurlijk wel heel belangrijk dat de website een beetje snel is en altijd bekeken kan worden (het gaat nu echt heeeeeel traag).

Misschien moet ik dan toch opzoek naar een andere manier om het op te lossen..

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:09

Een Wordpress website wordt niet perse sneller. Integendeel, het kan goed zijn dat een html-site sneller is dan een Wordpress site. Als je een Wordpress site maakt gebruik je al snel een aantal plugins (extra stukjes software) en teveel daarvan maakt hem ook weer traag.

Maar is je html nog wel uptodate? In de loop van de jaren veranderen browsers en die vergen andere html. Kan goed zijn dat het daar aan hapert. Heb je de html zelf geschreven? Check je site eens bij het W3 consortium: https://validator.w3.org/ Dan rolt er vast het e.e.a. uit ter optimalisatie. Daar zou ik het eerst eens in zoeken.

In jouw branche fotografie kan ik me nog voorstellen dat je wellicht wat te fors beeldmateriaal op je site/homepage hebt staan. (ik heb niet gekeken want je site is bij mij echt traag... snelheid hier niet geweldig).

Edit:
Kijk eens bijv. naar deze pagina: http://www.kimdegrootfotografie.nl/werkwijze.html
Daar staat 1 foto op, maar die is wel 15 mb. Dat moet je niet doen op internet, dat is mega. Je hebt hem denk ik als origineel geupload. Doe eens rechtermuisknop, Afbeeldingsinfo. Die zegt: 4.320px × 3.240px (geschaald naar 575px × 425px)
Als je dat doet in een Wordpress site dan is ie ook traag. Verdiep je eens in webdesign qua optimalisatie van images. Schaal ze op ware grootte, en optimaliseer voor het web, en gebruik die foto's op je website. Bijv. met Photoshop (daar kan je als fotograaf vast wel goed mee overweg). Ik denk dat op vlak van optimalisatie van je fotomateriaal, en van je html al enorme winst te halen is.


KimdeGroot94

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-11-13
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 21:42

stefje schreef:
Een Wordpress website wordt niet perse sneller. Integendeel, het kan goed zijn dat een html-site sneller is dan een Wordpress site. Als je een Wordpress site maakt gebruik je al snel een aantal plugins (extra stukjes software) en teveel daarvan maakt hem ook weer traag.

Maar is je html nog wel uptodate? In de loop van de jaren veranderen browsers en die vergen andere html. Kan goed zijn dat het daar aan hapert. Heb je de html zelf geschreven? Check je site eens bij het W3 consortium: https://validator.w3.org/ Dan rolt er vast het e.e.a. uit ter optimalisatie. Daar zou ik het eerst eens in zoeken.

In jouw branche fotografie kan ik me nog voorstellen dat je wellicht wat te fors beeldmateriaal op je site/homepage hebt staan. (ik heb niet gekeken want je site is bij mij echt traag... snelheid hier niet geweldig).

Edit:
Kijk eens bijv. naar deze pagina: http://www.kimdegrootfotografie.nl/werkwijze.html
Daar staat 1 foto op, maar die is wel 15 mb. Dat moet je niet doen op internet, dat is mega. Je hebt hem denk ik als origineel geupload. Doe eens rechtermuisknop, Afbeeldingsinfo. Die zegt: 4.320px × 3.240px (geschaald naar 575px × 425px)
Als je dat doet in een Wordpress site dan is ie ook traag. Verdiep je eens in webdesign qua optimalisatie van images. Schaal ze op ware grootte, en optimaliseer voor het web, en gebruik die foto's op je website. Bijv. met Photoshop (daar kan je als fotograaf vast wel goed mee overweg). Ik denk dat op vlak van optimalisatie van je fotomateriaal, en van je html al enorme winst te halen is.


Bedankt voor je reactie! Heb meteen even gecheckt via de website, kreeg een error (Error: A meta element with an http-equiv attribute whose value is X-UA-Compatible must have a content attribute with the value IE=edge.) en heb dat geloof ik nu gefixt.

Geen idee of de html up-to-date is, heb daar verder nooit iets aan veranderd (sinds 2014 denk ik). Heb een thema gebruikt en verder inderdaad zelf geschreven (met hulp).

Ik heb m'n hele portfolio op de homepage staan, dus dat kan ik me inderdaad heel goed voorstellen! Heb inderdaad wel photoshop, dus daar zal ik me dan in gaan verdiepen!

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lennie en 78 bezoekers