Ponykamp manege de bongerd (ervaringen gezocht!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Ponykamp manege de bongerd (ervaringen gezocht!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:04

Hallo!

Wil dit jaar ook weer op ponykamp, alleen nu in de herfstvakantie. Ik ben opzoek geweest en Manege de Bongerd lijkt mij erg leuk. Nu heb ik een paar vraagjes aan de mensen die hier al ponykamp zijn geweest.

- ik ben nu 15 en zou graag wel wat leeftijdsgenoten hebben, zijn er gemiddeld veel kinderen van mijn leeftijd?
- hoe groot zijn de groepen waarin je les krijgt?
- en met het vrijrijden, wat mag je daar doen? Mag je zonder zadel rijden, of bijvoorbeeld alleen stappen en draven.
- hoe zijn de slaapplaatsen en het eten?
- en zijn er ook wel veel leuke grote pony's/paarden ter beschikking? Aangezien ik redelijk lang ben..

Alvast bedankt!

Groetjes van mij

Faetje_97
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-03-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ponykamp manege de bongerd (ervaringen gezocht!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:23

hey,

misschien een beetje laat maar hier alsnog antwoord op je vragen

- ik ben nu 15 en zou graag wel wat leeftijdsgenoten hebben, zijn er gemiddeld veel kinderen van mijn leeftijd?

dit verschilt per week, maar er zijn altijd wel wat 14-15-16 jarige bij. je slaapt ook altijd met leeftijdsgenoten samen op een kamer.

- hoe groot zijn de groepen waarin je les krijgt?

groepen zijn niet super groot en ook niet super klein. geen idee meer precies ik dacht rond de 10 maar weet dat niet zeker meer.

- en met het vrijrijden, wat mag je daar doen? Mag je zonder zadel rijden, of bijvoorbeeld alleen stappen en draven.

vrij rijden mocht altijd op het terrein en zonder zadel is geen probleem. je hebt hier alleen niet veel tijd voor. maar daar voor terug krijg je wel dat sommige dagen 4x per dag rijd.
(zonder zadel van de wei naar stal, les, bosrit, zonder zadel naar de wei)

- hoe zijn de slaapplaatsen en het eten?

slapen gebeurt op kleine zaaltjes met stapelbedden. zalen worden ingedeeld op leeftijd. zaaltjes zijn niet super groot, maar ruimte zat.

Eten is prima, s ochtens brood, smiddags warm, savonds brood. de salade was altijd echt super lekker dus die moet je zeker proberen!

- en zijn er ook wel veel leuke grote pony's/paarden ter beschikking? Aangezien ik redelijk lang ben..

er zijn genoeg paarden en pony's van alle maten dus je vind altijd wel een paard dat past bij jou!

als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen. ik ben er zelf een aantal jaar geweest en ben er deze zomer weer maar dan als leiding.