Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 21:57

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen..

Ik heb een PRE met een wat bredere borst, hals en schouders (maar niet extreem) en ben op zoek naar een vliegendeken. Inmiddels heb ik echt enorm veel merken geprobeerd en ik weet echt niet meer wat ik nog kan en moet proberen.. -O-
Ik heb alle topics doorgespit over (vliegen)dekens voor brede paarden, maar de gouden tip zit er voor mijn ventje helaas nog niet bij.
Het probleem is dat een aantal dekens wel passen als hij stilstaat. Maar zodra ik ga lopen en hem laat grazen gaat de deken op de schoft drukken en/of knellen bij de borst. En dan niet een beetje, maar echt heel erg. Ik krijg er dan echt geen hand meer tussen. De deken trekt bij beweging wat naar achteren en als ik de deken dan weer zelf recht trek, zit hij weer goed. Maar gaat paardlief dan weer aan de wandel, wordt hij weer half gewurgd -O-

Ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat ik geen deken kan vinden die past.. Ik zie om me heen ook heel veel paarden staan die een te strakke deken op hebben en uiteraard is ieder in principe vrij om te doen wat hij/zij wil, maar ik wil echt niet dat de deken knelt bij mijn paard.

Voor winterdekens ben ik inmiddels gelukkig geslaagd, maar van datzelfde merk (Horsegear) ligt de vliegendeken weer dramatisch..

Ik wil ook geen hals aan de deken (of eventueel een afneembare hals) en helaas vallen er dan ook al wat merken af (zoals Dominick, Shires en Weatherbeeta) die wel goed klinken.
De reden dat ik geen hals wil is omdat mijn paard een flinke bos manen heeft en ik niet wil dat die verstikken en daarnaast heeft hij dus ook sowieso aan 1 kant van zijn hals geen last van insecten.

Ik ben er inmiddels ook uit dat dekens zonder loopsplitten sowieso niet passen.

Ik heb de volgende merken al geprobeerd: Nika, Horsegear, alle types van Horseware (ook Rambo), HH, QHP, EJ, Horka, Thermo Master, HKM, Bucas, Pagony, Imperial Riding..


Wie heeft voor mij de gouden tip..? En wie herkent dit probleem?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.



nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:00

Van de dechatlon al bekeken? Dit is volgensmij een Spaans merk.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:04

Ik heb ook een pre met zware nek en ik had vorig seizoen idd het vliegendeken van Decathlon. Dat zit luchtig en ruim aan borst en nek, maar de kwaliteit van de velcro sluiting laat dan weer te wensen over en ik heb er met moeite een seizoen mee kunnen doen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 22:08

Oh dat is een goede tip, dankjewel! Ik ga morgen meteen naar de decathlon. Jammer dat de sluiting van slechte kwaliteit is, misschien is daar een andere op te zetten.

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:13

Heb je wel de juiste rug lengte ?
Een te lange deken gaat namelijk ook trekken en knellen .

Chasing Dreams

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:19

Kabouter123 schreef:
Ik heb ook een pre met zware nek en ik had vorig seizoen idd het vliegendeken van Decathlon. Dat zit luchtig en ruim aan borst en nek, maar de kwaliteit van de velcro sluiting laat dan weer te wensen over en ik heb er met moeite een seizoen mee kunnen doen.

Ik weet niet welke sluitingen je daar mee bedoeld maar mijn hals deken gaat al 2 seizoenen mee en de sluitingen van het deken werken ook nog. Alleen hangt er een veulen aan het deken waardoor er scheuren in zijn ontstaan

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:26

Heb voor mijn brede PRE een Amigo Aussie Allrounder, bevalt me echt super, is ook UV werend, wel een hals maar die is los dus kan eraf.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 22:32

Zinzi_jewel schreef:
Heb je wel de juiste rug lengte ?
Een te lange deken gaat namelijk ook trekken en knellen .


Ik heb zelf het idee dat ik de juiste ruglengte heb ja. Als hij stilstaat passen een aantal dekens gewoon echt goed in een maat 185. Maar zodra mijn paard dan gaat lopen, dat gaat de deken trekken en knellen.

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:34

nicky_rilana schreef:
Kabouter123 schreef:
Ik heb ook een pre met zware nek en ik had vorig seizoen idd het vliegendeken van Decathlon. Dat zit luchtig en ruim aan borst en nek, maar de kwaliteit van de velcro sluiting laat dan weer te wensen over en ik heb er met moeite een seizoen mee kunnen doen.

Ik weet niet welke sluitingen je daar mee bedoeld maar mijn hals deken gaat al 2 seizoenen mee en de sluitingen van het deken werken ook nog. Alleen hangt er een veulen aan het deken waardoor er scheuren in zijn ontstaan


Ik heb het over de 3 sluitingen van het halsstuk, allemaal snel stuk gegaan, doordat de stiksels loslaten en de velcro loslaat. Heel jammer.

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:35

Figo88 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Heb je wel de juiste rug lengte ?
Een te lange deken gaat namelijk ook trekken en knellen .


Ik heb zelf het idee dat ik de juiste ruglengte heb ja. Als hij stilstaat passen een aantal dekens gewoon echt goed in een maat 185. Maar zodra mijn paard dan gaat lopen, dat gaat de deken trekken en knellen.


Ik heb voor mijn PRE die 1m67 is wel een 205 genomen, is achter iets te lang, maar vooraan dus lekker ruim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:39

Bekend probleem,
Voor onze haflinger heb ik nu een Rambo sweetitch hoody ice green.
En dat is eindelijk een deken die geen schuurplekken geeft.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 22:53

mirmar schreef:
Heb voor mijn brede PRE een Amigo Aussie Allrounder, bevalt me echt super, is ook UV werend, wel een hals maar die is los dus kan eraf.


Die heb ik vorig jaar ook geprobeerd, maar zat ook niet goed. Hoewel ik nu ook niet meer goed weet wat er niet goed aan was. Hoe groot is jouw PRE? Welke maat heb jij? En knelt die bij jou ook niet als bij graast en loopt?

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 22:58

Kabouter123 schreef:
Ik heb voor mijn PRE die 1m67 is wel een 205 genomen, is achter iets te lang, maar vooraan dus lekker ruim.


En ook al is de lengte achter iets teveel, de deken trekt bij jouw PRE niet?
En heb je een grotere maat moeten nemen omdat hij voor sowieso al te strak zat of omdat je tegen hetzelfde aanliep (letterlijk :') ) als waar ik nu tegen aanloop (dat de deken stilstaand goed zit, maar in/na beweging waardeloos)?

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:59

Paardlief heeft een flinke boeg en hals. Ik heb ook die van de Decatlon; eentje gaat nu het derde seizoen in en is aan het slijten (paar gaatjes en stof wordt dun) maar nummer 2 ligt al klaar.
Als hij rolt kan het zijn dat hij iets scheef zit, maar nooit dramatisch. De buiksingels heb ik op lengte vastgenaaid, die zakken anders naar beneden. Maar verder: prima deken. Ik heb 1 maat groter dan hij eigenlijk nodig heeft. Maar dat is een kwestie van passen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 23:01

Grobbebol schreef:
Bekend probleem,
Voor onze haflinger heb ik nu een Rambo sweetitch hoody ice green.
En dat is eindelijk een deken die geen schuurplekken geeft.


Heb je toevallig ook de Rambo protector geprobeerd? Want die zat echt zwaar beroerd bij mijn paard. De slechtste pasvorm van alle dekens die ik op heb gehad :')
Net als de Rambo duo turnout.. Dus ik ben een beetje huiverig geworden voor Rambo (en andere Horseware, want ook de Amigo en Mio liggen beroerd..).

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 23:05

Floortz schreef:
Paardlief heeft een flinke boeg en hals. Ik heb ook die van de Decatlon; eentje gaat nu het derde seizoen in en is aan het slijten (paar gaatjes en stof wordt dun) maar nummer 2 ligt al klaar.
Als hij rolt kan het zijn dat hij iets scheef zit, maar nooit dramatisch. De buiksingels heb ik op lengte vastgenaaid, die zakken anders naar beneden. Maar verder: prima deken. Ik heb 1 maat groter dan hij eigenlijk nodig heeft. Maar dat is een kwestie van passen.


Heel fijn dat er iig al 3 positieve reacties zijn wat betreft de vliegendeken van de decathlon. Hebben ze die ook zonder hals? Op de site zie ik geen paardenspullen staan, dus morgen sowieso maar even de winkel in.

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:23

Fouganza is het. Er zit een losse hals bij.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:26


"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 23:30

Wat stom dat ik hem niet kon vinden zeg.. Maar dank jullie wel! Ziet er goed uit. Ik zal morgen inderdaad eerst even bellen en anders bestel ik hem.

Valt deze deken bij jullie trouwens klein of normaal?

Edit: Ik zie dat ze de 185 in ''mijn'' vestiging op voorraad hebben *\o/*

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:36

Ik heb bij mijn PRE nu de rambo summer series op liggen. En die past hij echt heel goed. Hij is behoorlijk breed en heeft een flinke hals en qua rug heeft hij 175 maar van deze deken heb ik een 183 gedaan en zit dus heel mooi. Amigo past hij ook niet. De rhino daarintegen wel. Buiten horseware om heb ik nog weinig andere dekens gevonden die hem goed passen.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:36

Ik heb pony's dus kwa deken kan ik je niet helpen, maar ik maak standaard bij alle dekens een " kussentje" op de schoft.
die kleine bontjes die er al inzitten stelt niks voor.
ik maak die van een onderlegger voor bandages, die witte vilten.
die vouw ik dubbel en naai ik in de deken.
Zo wordt de druk op de schoft goed verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:39

Ik heb geloof ik wel 50 verschillende vliegendekens en merken en pasvormen geprobeerd, de afgelopen 6jaar. Van duur (bijv rambo) tot goedkoop (bijv nika) maar niks lag goed! Ik heb echter gewoon een kwpn merrie maar wel met een lange, schuine schouder. Na 6 jaar had ik t bijna opgegeven, tot ik een deken mocht proberen van mijn vriendin wel 2 maten te groot. Maar hij ligt als een huis. Geen getrek, geen geschuur, wel wat lang maar daar heeft ze geen last van. Het is de exceemdeken van EJ de witte met oranje randje. Ik kan het nu nog steeds niet geloven, dat die dus gewoon goed zit. Ik moet ook echt niks weten van niet correct passende dekens. Wil geen geschuur of getrek bij een deken, op mijn paard.

Ik hoop dat jij ook een fijn passende deken kan vinden.. Ik ken de moedeloosheid die het met zich meebrengt.

Anoniem

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:58

O, zo herkenbaar... _-:(

[***] past zijn Rambo regen/winterdekens perfect maar de Rambo Summer Series is echt een drama; voor het eerst was hij een hele reep manen kwijt omdat de rand boven de schoft zo in zijn manen sneed. Heel erg balen, want toen het weer even vies koud werd met veel regen deed ik hem zijn 0grams Rambo regendeken op en die zat dus wel perfect waarbij ik makkelijk nog een hand tussen schoft en deken kon duwen.
Daarna een zilveren QHP geprobeerd die perfect lag in stilstand maar in stap als eens soort enorme elastische legging naar achteren trok en heel strak om borst en schoft trok.

Nu staat hij dus maar met vliegenspray op in de wei. -O-

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Geen enkele vliegendeken lijkt mijn PRE te passen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 03:18

Ik heb een Bucas Full neck Big neck Zebra op mijn Fries liggen. Een hals verstikt echt de manen niet btw.... hij zit niet heel ruim om zijn borst maar ook niet knellen. En de buikflap sluit prima aan, waardoor de deken weinig verschuift. Ik ben fan. Hij is UV werend, ook heel fijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 31 bezoekers