Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 22:42

En dan zakt even de grond onder je voeten vandaan. Mijn vader was al een tijdje niet lekker.. Zaterdag vertrokken mijn ouders voor 2 weken vakantie in spanje. Het hotel voor de tussenstop hebben ze gehaald. De volgende ochtend vroeg kreeg ik een berichtje dat ze weer naar huis gingen. Papa had niet geslapen van de hoofdpijn en oorpijn.

Gister heb ik nog contact met ze gehad over de reis terug. Vandaag moest ik pas om 18.00 beginnen op werk en om 17.00 ging mijn telefoon. Mama.. Ze waren al vanaf vanochtend 9 uur in het ziekenhuis, allemaal onderzoeken. De kans was er dat hij moest blijven want er kwam niks uit. Rond 20.00 vroeg ik aan mijn leidinggevende vanavond of ik even mocht kijken of ze al wat had laten weten.. een appje. Hij moet waarschijnlijk blijven, ze denken aan hersenvliesontsteking. Alle alarmbellen gingen rinkelen want wat ik er van wist is dat niet goed.

En dan moet je nog door met werken. Rond 22 uur was ik thuis vanavond en wilde mijn moeder bellen toen ze mij al belde. Hij moet blijven en het is inderdaad hersenvliesontsteking. Of het bacteriëel is wisten ze nog niet. Morgen worden er dus nog meer onderzoeken gedaan. Hij ligt nu in carantaine, en krijgt 3 verschillende soorten antibiotica via het infuus. Morgen wordt dit goed uitgezocht.

Ik vroeg mijn moeder hoe ernstig dit was. Bij een bacteriële infectie kan het ernstige gevolgen hebben tot zelfs de dood. Gelukkig waren ze er blijkbaar vroeg bij en gaat het als het goed is niet zo ver komen.

Ik heb mijn vader nog gesproken en die deed alsof er niets aan de hand was maar ik weet wel beter.

Ik maak me ontzettend veel zorgen. Ik moet morgen ook werken dus ik ga wat regelen zodat ik bij hem langs kan gaan. We moeten dan een mondkapje op. Zelf moeten we het goed in de gaten houden als het een bacteriële infectie blijkt te zijn want deze is besmettelijk.

Ik wilde het hier graag even van me afschrijven, en daarnaast zou ik graag positieve resultaten horen zodat ik een beetje uit het idee kom dat het absoluut niet goed met hem gaat.

Hij is in goede handen, en ik weet hoe sterk hij is, hij is nooit ziek, maar moet nu mooi in het ziekenhuis logeren.. Dus mochten er mensen zijn die dit hebben mee gemaakt en waarbij er gelukkig geen schade is overgebleven hoor ik dit heel graag als jullie dit willen delen. Ik heb dat denk ik even nodig.. :j
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 19-06-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:45

Ik heb hier gelukkig zelf geen ervaring mee maar wil jou en je familie heel veel sterkte en Beterschap wensen! !! Ik hoop dat het snel beter gaat met je vader.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:46

Vorig jaar heeft een vriendin van mij hersenvliesontsteking gehad. Vreselijk ziek geweest maar er weer helemaal bovenop gekomen.

Veel sterkt...tis een nare ziekte.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 22:50

Bedankt beiden!
Ik heb hem gelukkig gesproken net en hij klonk nog als mijn vader dus dat stelt me wel ietsiepietsie gerust, maar het blijft een klap als je denkt dat iemand gewoon ziek is van verkoudheid. Ik hoop dat we morgen meer weten en ik daarna rustig kan slapen want nu spookt er van alles door mijn hoofd.

@NatasjavE, fijn om te horen dat je vriendin er helemaal bovenop gekomen is! Dat doet me echt goed om te horen! Dat soort berichten geven me hopelijk het idee dat het helemaal goed gaat komen.

Shenavallie
Berichten: 11572
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:52

Ik stuur je even een PB. ;)

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:52

Familie van mij heeft t gehad toen ze klein was. Heeft er lichte gehoorbeschadiging aan opgelopen, maar verder volledig hersteld. Volgens mij heeft ze eigk nergens meer last van!

Heel veel stertke TS!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:55

Onze oude koningin Beatrix heeft het ook gehad, en is duidelijk helemaal hersteld ...
Je vader was er snel bij hoor , komt vast helemaal goed :(:)

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:57

Geen ervaring mee. Gelukkig hier al wel wat goede verhalen.
Sterkte.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:59

Vriend mij heeft het ook gehad, ook volledig hersteld. Komt goed hoor!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:05

Ik heb afgelopen jaar meerdere keren bacteriële hersenvliesontstekingen gehad, waarbij twee keer zeer ernstig tot medium intensive care aan toe. En beide keren met ambulance met spoed naar een ander ziekenhuis gebracht. Overigens had ik alle keren ook buikvliesontsteking door een kunstmatige verbinding tussen hersenen en buik, wat het nog allemaal wat gecompliceerder, ingewikkelder en gevaarlijker maakt. Waardoor ik dus ook met alle infecties met spoed naar OK gegaan ben.

De laatste keer reageerde ik in eerste instantie niet op de antibiotica via infuus en was ik echt enorm ziek. Alle keren heb ik weken in het ziekenhuis gelegen aan het infuus met antibiotica.

Als de antibiotica eenmaal aanslaat, meestal met een dag of drie, voel je al een heel stuk beter. En zorg dat hij goede pijnstillers krijgt, want bacteriële hersenvliesontsteking kan enorm pijnlijk zijn!

Overigens kunnen ze het heel snel vast stellen of het bacteriële infectie is, dmv een ruggenprik weten ze het binnen enkele uren. Daarna duurt t even voor ze weten welke bacteriën. Viraal herstelt bijna altijd vanzelf zonder complicaties.

Eigenlijk alle keren ben ik er relatief goed uit gekomen! Ik heb wel blijvend letsel, maar dat is niet direct toe te wijden aan de hersenvliesontstekingen! Herstel duurt wel erg lang, je lichaam heeft enorm hard moeten vechten, je bent echt echt ziek geweest en dat merk je nog maanden.
Maar bijna iedereen herstelt helemaal. Het klinkt alsof ze er heel erg op tijd bij zijn, ze kunnen tegenwoordig zoveel.

Als je vragen hebt, stel ze gerust! Mag ook via pb. :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:05

Mijn broertje heeft het gehad toen hij 15 was, inmiddels 20 jaar geleden. Hij heeft er niks aan overgehouden, maar ik weet nog wel dat ik het heel heftig vond allemaal. Veel sterkte! Hopelijk knapt je vader snel op!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:08

Als je bij hersenvliesontsteking antibiotica krijgt dan zijn de eerste 24 uur het spannendst, daarna gaat de antibiotica zijn werk doen en hoef je eigenlijk niet meer bang te zijn. Werk zelf in ziekenhuis met baby's en kinderen en heb zelf het idee dat hoe jonger des te erger de gevolgen vaak, ook afhankelijk van de ziekteverwekker. Bij volwassenen zie je volgens mij minder snel dat het ernstig verloopt. Sterkte...komt vast goed!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:39

Mijn schoonzus heeft het ook gehad na een operatie in haar hoofd. Gelukkig was ze er op tijd bij. Ze was erg ziek maar is voor zover we nu na een paar maanden kunnen overzien geheel hersteld.

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:49

Mijn broertje heeft als baby(? of als 1 jarige?) hersenvliesontsteking gehad. Is er ook helemaal bovenop gekomen.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:56

Allereerst heel veel sterkte!

Een collega van mij heeft dit pasgeleden nog gehad. Werd midden in de nacht warrig wakker, kon niet op woorden komen, had last van uitval. Met spoed naar het ziekenhuis gegaan en een hersenvliesontsteking. 3 weken ziekenhuis en nog een maand thuis geweest, maar inmiddels volledig hersteld en weer volledig aan het werk. Voor hem was het de tweede keer zelfs.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:00

Mijn oom is toevallig net het ziekenhuis uit, had de foute versie ervan, heeft tien dagen op de ic gelegen en mag nu thuis verder herstellen, heeft nog wel hoofdpijnen naar verder lijkt het geen blijvend letsel te zijn.. Heel veel sterkte de komende tijd, hoop dat jouw vader ook snel mag herstellen..

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:01

Wat een vervelende situatie. Gelukkig is je vader op de juiste plek en kunnen ze hem vanaf daar goed in de gaten houden en behandelen.

Mijn dochter heeft toen ze 2 weken oud was hersenvliesontsteking gehad. Als baby was ze de tijd erna erg gevoelig en wat angstig (misschien restverschijnselen door hoofdpijn of gehoorpijn). Maar ze is nu 8 jaar en een kerngezond meisje.

Heel veel sterkte!

Mauve7

Berichten: 899
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:02

Mijn man heeft het ook gehad als tiener, het was kantje boord in zijn geval maar het is allemaal goed gekomen :j . Sterkte!

xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:04

Wat enorm vervelend! Helemaal wanneer ze net lekker even weg wilden gaan.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met hersenvliesontsteking, maar ik heb in het ziekenhuis gewerkt en daar hadden ze de meningokokken variant altijd enorm snel onder controle en knapten de mensen vaak binnen een week al stukken op. Ze hebben tegenwoordig erg goede antibiotica voor deze bacterie. ( mocht het om meningokokken gaan)

In ieder geval succes en sterkte!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:09

Wat apart, mijn schoonvader heeft 4 jaar geleden iets soortgelijks gehad alleen bleek het geen hersenvliesonsteking te zijn. Die zaten toen ook in Spanje ergens. Dat was het eerste wat ze dachten daarna lyme wat in de hersenen was gaan zitten, toen kanker en uiteindelijk een zeer zeldzame ziekte die onsteking geeft in de hersenstam. Dat laatste was ook de juiste diagnose maar heeft 2 maanden geduurd met intensief overleg in de USA omdat er daar meer gevallen bekent waren. Hij leeft gelukkig nog maar heeft wel restschade over gehouden, maar niks waar hij niet mee kan leven. Zijn hersenens zijn opzich nog goed maar hij heeft heel veel kracht en coordinatie verloren..

Sterkte met je vader, zo naar als ze zo ver weg zijn dan..

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:17

Mijn broertje heeft op 1 jarige leeftijd een hersenvlies ontsteking gehad. Ik weet er zelf nog maar weinig van omdat ik toen nog maar 5 jaar oud was. We waren toen op vakantie op Tenerife. Ondanks dat de kwaliteit van de zorg daar minder was dan in Nederland (jaren 90), is hij er wel volledig bovenop gekomen zonder restschade.

Heel veel sterkte de komende tijd.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 11:18

Bedankt allemaal voor de positieve berichten! Heel fijn om te lezen!!

Bij mijn vader hebben ze eerst het bloed onderzocht maar hier was niks in te vinden, daarna idd via een ruggenprik en hierin waren de ontstekingswaarden wel te zien.

Omdat de viroloog gister niet (meer) aanwezig was zou deze vanochtend bij hem langs komen om uit te pluizen om wat voor infectie het gaat en welke medicijnen hij nodig heeft.

Wat mij best dwars zit is dat hij al zeker een week of 3 met deze klachten rond loopt.. Hoe kan hij er dan nu nog snel bij zijn..? Ben blij dat ze niet doorgereden zijn naar Spanje, had niet willen weten hoe dat zou aflopen...

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:22

Dan kan het ook wat anders zijn, gewoon even rustig awachten hoe moeilijk ook.. Is er zicht op hem naar huis halen? Ik weet dat schoonouders destijds aan manlief hadden gevraagd om pa en caravan op te halen maar dat vond manlief te gevaarlijk. Toen is de reisverzekering ingeschakeld en hebben ze pa en ma op vliegtuig gezet en auto en caravan zijn met ANWB naar huis gekomen.


LoveUggs schreef:
Bedankt allemaal voor de positieve berichten! Heel fijn om te lezen!!

Bij mijn vader hebben ze eerst het bloed onderzocht maar hier was niks in te vinden, daarna idd via een ruggenprik en hierin waren de ontstekingswaarden wel te zien.

Omdat de viroloog gister niet (meer) aanwezig was zou deze vanochtend bij hem langs komen om uit te pluizen om wat voor infectie het gaat en welke medicijnen hij nodig heeft.

Wat mij best dwars zit is dat hij al zeker een week of 3 met deze klachten rond loopt.. Hoe kan hij er dan nu nog snel bij zijn..? Ben blij dat ze niet doorgereden zijn naar Spanje, had niet willen weten hoe dat zou aflopen...

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:27

Heftig TS, sterkte! Maar ze kunnen een hoop tegenwoordig en dat ze er vroeg bij zijn is zeker positief.

Ik heb er in zoverre ervaring mee dat ik het zelf als ik geloof net 10 weken oude baby heb gehad en ook fikse tijd in het ziekenhuis heb gelegen met infuus in mijn hoofd (ivm nog zo klein). Ben helemaal hersteld en heb er niets aan over gehouden gelukkig!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:27

Mijn moeder heeft als baby hersenvliesontsteking gehad en is hierdoor aan 1 oor zo goed als doof. Verder is alles goed gekomen en is ze gewoon een sterke vrouw die bijna nooit wat mankeert. Ik wens jou en je familie veel sterkte en beterschap toe! Het komt vast goed!