Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 14:12

Onze dochter van 18 wil dit jaar nog met ons mee op vakantie met een vriendin.

Alleen waarheen.

Vorig jaar zaten we aan de Millstatter See in Oostenrijk. Die camping hebben we door de jaren heen al 3 keer bezocht....een unicum, want we gaan normaliter nooit meer naar een camping die we al eens bezocht hebben. Al is het maar om weer eens een andere omgeving te zien.

Mijn voorkeur heeft een camping aan een meer, met uitzicht op bergen.
Voor de jeugd zoeken we iets waar ze ook tezamen kunnen komen met andere leeftijdsgenoten, een disco of barretje of zo.

Maar waar vind je zo'n camping, zonder dat je meteen overlast hebt van bv. harde muziek?

Dit jaar komt er ook nog het extraatje bij, dat wij de caravan heen rijden, een paar weken blijven en dan mijn schoonfamilie komt en die een paar weken later de caravan mee terug nemen. Dus moet het ook leuk voor hun zijn en hun 15 jarige zoon en 17 jarige dochter.
Een camping waar dus gezwommen kan worden heeft dus altijd de voorkeur.

Ik had al zitten kijken naar campings bij Lago Maggiore, maar kom er niet goed wijs uit welke camping nog echt leuk en schoon is.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 16:05

Niemand? Ik kreeg al als tip Hermagor in Karintie door, maar ik twijfel... :P

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:08

Wij hebben een aantal jaren terug gezeten aan het Lago Maggiore en vond het super :) Cannobio was het plaatsje waar we zaten maar hoe de camping heette durf ik niet meer te zeggen! Ik was toen 16 en mijn broer en zijn vriendin 21 en we hebben allemaal een heel leuke tijd gehad.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 17:04

Eight schreef:
Wij hebben een aantal jaren terug gezeten aan het Lago Maggiore en vond het super :) Cannobio was het plaatsje waar we zaten maar hoe de camping heette durf ik niet meer te zeggen! Ik was toen 16 en mijn broer en zijn vriendin 21 en we hebben allemaal een heel leuke tijd gehad.


THX voor de tip! Omgeving ziet er mooi uit. Er liggen verschillende campings op loopafstand van dat stadje.
Ik vind alleen de recensies van de campings twijfelachtig :o . Bij een aantal campings zijn de plekken erg klein. Bij een andere lees ik dat er niet zo nauw met hygiëne wordt omgegaan, zowel in de verhuurcaravans (die wij niet gebruiken, maar dan nog, zegt al genoeg over de rest dat dat niet overdreven is) als bij het sanitair. En dan zijn ze best duur vergeleken met wat ze aanbieden.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:02

Camping isolino. Gele gezellige camping voor jeugd. Aan het meer met zwembaden. Als je daar bent vooral de monte rosa niet overslaan. Een gletcher die je kan beklimmen. Wat heel leuk is is om of wel met de lift naar boven en naar onder wandelen of andersom. Is een stukje rijden maar echt de moeite waard.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:15

quote="Rianne1979"]Camping isolino. Gele gezellige camping voor jeugd. Aan het meer met zwembaden. Als je daar bent vooral de monte rosa niet overslaan. Een gletcher die je kan beklimmen. Wat heel leuk is is om of wel met de lift naar boven en naar onder wandelen of andersom. Is een stukje rijden maar echt de moeite waard.[/quote]

Ziet er geweldig uit, maar....

Helaas, dat wordt hem dus niet. Ik zie op hun website dat in mei zowat de hele camping al was volgeboekt voor de zomervakantie. Je kunt nu al reserveren voor 2018...maar dat gaat me toch wat te ver :P

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:55

Het is wel wat verder, maar camping Baia Domizia heb ik echt hele goede herinneringen aan. Ligt tussen Rome en Napels (in Italië dus). Aan de zee en een zwembad. Aan de overkant van de weg zit een discotheek voor jongeren. Heb daar echt een geweldige tijd gehad!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:16

Margoooo schreef:
Het is wel wat verder, maar camping Baia Domizia heb ik echt hele goede herinneringen aan. Ligt tussen Rome en Napels (in Italië dus). Aan de zee en een zwembad. Aan de overkant van de weg zit een discotheek voor jongeren. Heb daar echt een geweldige tijd gehad!

Die kan het helaas ook niet worden, want daar kan de hond niet mee.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 23:39

Isabonny schreef:
Niemand? Ik kreeg al als tip Hermagor in Karintie door, maar ik twijfel... :P


Helaas, die zit dus al vol.

En een aantal andere campings dus ook al.
Ik kijk me helemaal scheel op al die campings :( , wordt er letterlijk misselijk van om zo intensief te zoeken en de een na de andere mail te krijgen dat ze al volgeboekt zitten.

Het grote probleem zit er in dat we met 2 gezinnen gebruik maken van de caravan en dat wij als 1e gaan, de rest ons nakomt na ca. 2 weken en wij dan de caravan voor hun laten staan, waardoor het dus voor een periode van ca. 4 aaneengesloten weken is. Dat vind men normaal gesproken wel fijn, maar in het hoogseizoen is dat toch erg moeilijk voor elkaar te krijgen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:58

Je zou misschien naar de camping Butterfly kunnen kijken of Del Garda. Beide aan het Garda meer. Liggen naast elkaar. Op de camping zelf is geen disco maar in mijn tijd spraken ze met een clubje af om naar presciera te gaan het plaatsje waar de camping bij ligt en daar had je leuke uitgaansgelegenheden :)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 01:13

Wij gaan al een aantal jaar naar la
quercia in Lazise.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:12

Kroatie geen optie? Camping Bijela Uvala?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:14

We zijn er uit. Het wordt camping Arneitz aan de Faaker See.

Iedereen is het er mee eens, dus ik ben benieuwd.
Elke avond in een tent vooraan zijn er muziekavonden tot 22.15. En als de meiden dat niet genoeg vinden, dan kunnen ze nog naar de House of Rock bar die er bij ligt.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:20

Mijn vader en ik zijn vorig jaar per ongeluk bij het Gardameer terecht gekomen. Daar sterft het van de discocampings. Voor ons helaas, dus de volgende dag gillend verder, maar voor je dochter misschien helemaal te gek! En mocht je dochter het volgende keer dichter bij huis willen: camping Wilsumerberg, net over de grens in Duitsland, is ook zo'n discocamping. Vréselijk..... Maar voor veel jongeren wel leuk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Camping Oostenrijk of Noord-Italie met disco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:24

Whahaha. Ik wilde ook het Gardameer posten maar wilde eerst het topic doorlezen. Goed, was niet meer nodig dus maar is wel een hele goede optie.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 21:57

Eight schreef:
Wij hebben een aantal jaren terug gezeten aan het Lago Maggiore en vond het super :) Cannobio was het plaatsje waar we zaten maar hoe de camping heette durf ik niet meer te zeggen! Ik was toen 16 en mijn broer en zijn vriendin 21 en we hebben allemaal een heel leuke tijd gehad.


Vrienden van ons gaan toevallig in dezelfde periode op vakantie en die gaan altijd een paar dagen op een camping bij Cannobio staan, maar ze moeten nu een paar dagen later aankomen, want alles zit er vol.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:11

Isabonny schreef:
We zijn er uit. Het wordt camping Arneitz aan de Faaker See.

Iedereen is het er mee eens, dus ik ben benieuwd.
Elke avond in een tent vooraan zijn er muziekavonden tot 22.15. En als de meiden dat niet genoeg vinden, dan kunnen ze nog naar de House of Rock bar die er bij ligt.



Nou helaas (voor ons dan, mijn man vond het zo erg niet :+ ) was er dus geen plaats op deze camping. Ze doen niet aan reserveren. We moesten gewoon vroeg in de middag zorgen dat we aanwezig waren, dan was er eigenlijk wel altijd plek werd gezegd.
Niet dus.
Rond 12-13 uur stond er dus al een rij van caravans en campers om naar binnen te komen.
Wij waren dus de eersten die niet meer naar binnen konden (en inmiddels stonden er nog meer achter ons in de rij.
Na even een rondje over de camping te zijn gereden (anders kwamen we niet weg met de caravan) zagen we ook dat het een giga mierennest was, waar alles hutje mutje stond.
De meiden waren teleurgesteld, want die leek het juist heel leuk (die straalden van opwinding toen we net aankwamen en toen ze zagen wat er allemaal aan de ingang te zien/doen was).

Maar goed, toen de camping ernaast, Camping Anderwald....besetzt....en de 2 volgende campings ook.
Verder gereden naar de Ossiacher See. Op camping Plorz was plaats (tenminste, toen we zeiden dat het voor 2,5 week was), maar die vonden we niet zo leuk. Om bij water te komen, moest je hellinkje aflopen en om in /uit water te komen, moest je (als ik het goed gezien heb) via steigertje.

Er lagen nog een aantal campings ernaast, maar die waren ook allemaal vol.

Uiteindelijk maar weer naar camping Gollser aan de Millstatter See gebeld (waren we al 3 keer eerder geweest) en toen die hoorden dat we al eerder waren geweest, wilden ze wel een plaatsje voor ons vrij houden. Dus....hebben we daar voor de 4e keer gestaan. Was niet echt de bedoeling, want we wilden eigenlijk eens een ander deel van Karinthië zien. Dat hebben we nu ook gezien, maar daardoor hebben we wel 1000 km extra gereden deze vakantie.

Wat ons dit jaar dus opviel, is dat een hele boel campings niet meer willen reserveren. Je moet maar op tijd komen en kijken of er plaats is. Niet echt prettig als je op de bonnefooi 1000 km rijdt en dan te horen krijgt dat je nergens terecht kunt in de regio die je in gedachten hebt.

En wat dan ook nog opviel, ook op camping Gollser, die vrijwel elke dag van de 2,5 week dat we daar waren, een bordje besetzt op had hangen, dat de mensen tegenwoordig dus al om 8-9 uur 's morgens al aan de poort staan met hun caravan om te kijken of er een plaats vrijkomt.
Verschrikkelijk....ik vraag me dan af of ze 's nachts gereden hebben of dat ze maar ergens op een parkeerplaats in de buurt gestaan hebben en dus 's morgensvroeg meteen naar de camping zijn gereden om maar een plaats te kunnen bemachtigen.

Ik weet in elk geval dat ik het zo niet meer wil doen. Als een camping niet wil reserveren, dan gaan we er NIET heen. Dan zoek ik wel eentje, die wel aan reserveringen doet. Ik wil wel zeker zijn dat ik ook terecht kan.