verschil in tonen van website

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:33

onze hondenclub heeft een nieuwe website gekregen. Vervelende is dat ik als ik via de pc kijk de oude website krijg en op de telefoon de nieuwe. Een collega welke nog nooit de site heeft bekeken krijgt wel de nieuwe site te zien.

Wat moet ik doen om de pc de nieuwe site te laten openen en de oude te vergeten? Krijg op internet explorer en google chrome beide de oude website.

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:34

cookies verwijderen?

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:47

Browsegeschienis leeg gemaakt, cookies verwijderd etc. Lukt nog niet. misschien omdat ik op het werk zit en deze met servers werken?

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:48

joyce83 schreef:
Browsegeschienis leeg gemaakt, cookies verwijderd etc. Lukt nog niet. misschien omdat ik op het werk zit en deze met servers werken?

zou kunnen. Misschien meot je de oudere versie maar definitief verwijderen??

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:48

ahhh bij internet explorer is het mij wel gelukt alleen chrome nog niet.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:49

Verwijderen laat ik liever aan diegene over die de website maakt :)

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:51

hahaha snap ik! Het kan ook zijn door je IP adres etc, dat de nieuwe site niet helemaal door is gekomen.
en het is ook zo dat als je je cookies verwijdert en ook maar 1 keer weer cookies accepteert het internet je direct weer koppelt aan je geschiedenis van cookies.
Chrome kan ook wat langer duren, ik zou het msischien nog een dag aankijken en in iedergeval de websitemaker ff contacten :)

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 10:06

Ben ik al aan het mailen, had navraag gedaan alle gegevens staan goed. Advies was hetzelfde als wat jij doorgeeft. Dus mocht ik meldingen van de leden krijgen moet ik dat ook doorgeven.

Dank je wel woodstock!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:27

Doe eens in Chrome Ctrl + F5; dan ga je de cache van je pagina weghalen uit je browser, en forceer je de browser om opnieuw de gehele pagina op te vragen. Is nog iets anders dan cookies verwijderen. Ik denk gewoon dat je website gecached zit in chrome en je daarom niet de laatste versie krijgt

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:28

Het kan natuurlijk wel zijn dat de server van het werk alsnog een cache heeft opgeslagen en dan gaat deze methode niet werken :/

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:52

Als het bij de ene browser wel werkt maar bij de andere niet dan zal het geen serverprobleem zijn maar ligt het echt aan de gegevens die de browser heeft opgeslagen.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:15

8nnemiek schreef:
Als het bij de ene browser wel werkt maar bij de andere niet dan zal het geen serverprobleem zijn maar ligt het echt aan de gegevens die de browser heeft opgeslagen.

Dat hoeft niet.

Is de site op andere hosting gezet en is toen die af was de domeinnaam omgezet? Degene die de site gemaakt heeft, zou dat moeten kunnen beantwoorden. En zit je met je telefoon via je mobiele internet, dus niet via wifi? Als het antwoord op beide vragen ja is, wacht dan even een dag of twee.

Als een website verhuisd wordt, krijgt deze een ander IP-adres. Dit is een uniek, nummeriek adres (bijvoorbeeld 172.217.17.46 voor Google, kopieer en plak dat maar eens in je browser) waarop de website te bereiken is. Zogenaamde DNS-servers zetten het internetadres, bijvoorbeeld http://www.google.com, om naar het bijbehorende IP. Als een website verhuist, moet het IP wat achter het internetadres hangt op al die servers aangepast worden, en daar gaat even tijd overheen.

Als je via je telefoon je mobiele data gebruikt en het wel werkt, en via je PC je vaste internetverbinding waarbij het niet werkt, kan het goed zijn dat de DNS-server van je mobiele provider al bijgewerkt is en die van je vaste internetprovider nog niet.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 22:19

thuis krijg ik op alle aparatuur de nieuwe website. Telefoon heeft op het werk wifi. Ben benieuwd wat chrome morgen doet op het werk.

Wel spannend zoiets. Best veel tijd in gestoken samen met diegene die de website heeft gemaakt. We hopen nu ook de problemen tegen te gaan die we hadden met inschrijvingen. Maar tot nu toe blijft het rustig. Ga wel nog de website doorlopen om te kijken of alles goed staat en of de tekst klopt (al een heel deel gedaan voordat hij online ging) maar je blijft telkens wat zien.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:32

Mag ik vragen wat de link naar de website is? :)

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 07:57


Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: verschil in tonen van website

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:11

Goed om te horen, dan was het zeer waarschijnlijk inderdaad een DNS sync issue. :)