Exterieur beoordeling kwpn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Exterieur beoordeling kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 20:45

Zelf niet heel veel verstand van exterieur beoordeling. Zie wel dat ze voor onderstandig staat?
Iemand die voor mij iets uitgebreider zou kunnen toelichten qua bouw? Super bedankt alvast!

Afbeelding



Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Re: Exterieur beoordeling kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 12:43

Afbeelding

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:49

Goed lengte in de hals, mooie bovenlijn van vorm maar het knikje bij schoft/hals is minder mooi.
Denk dat dit paard heel licht in de mond zal zijn en waarschijnlijk makkelijk achter de teugel komt.
Achterhand doet voldoende sterk aan, maar op beide foto's zet het paard zijn benen koehakkig en het lijkt vanuit de knie. Als dat echt zo is, is dat wel een teken van slapte. Het zwarte voetje meer dan de andere.
De onderstandigheid voor vind ik meevallen. Schouder is iets aan de steile kant. De onderlijn toont opwaarts.

Paard ziet er gewoon goed uit. Ik ben benieuwd wat de afstamming is. De halslengte doet aan Duits bloed denken. Op de eerste foto toont het paard klein, doet een beetje aan ponybloed denken.

Tip: niet weer de manen gaan knippen. Google maar eens op solocomb. Wordt het mooier van :D

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 14:03

Dees schreef:
Goed lengte in de hals, mooie bovenlijn van vorm maar het knikje bij schoft/hals is minder mooi.
Denk dat dit paard heel licht in de mond zal zijn en waarschijnlijk makkelijk achter de teugel komt.
Achterhand doet voldoende sterk aan, maar op beide foto's zet het paard zijn benen koehakkig en het lijkt vanuit de knie. Als dat echt zo is, is dat wel een teken van slapte. Het zwarte voetje meer dan de andere.
De onderstandigheid voor vind ik meevallen. Schouder is iets aan de steile kant. De onderlijn toont opwaarts.

Paard ziet er gewoon goed uit. Ik ben benieuwd wat de afstamming is. De halslengte doet aan Duits bloed denken. Op de eerste foto toont het paard klein, doet een beetje aan ponybloed denken.

Tip: niet weer de manen gaan knippen. Google maar eens op solocomb. Wordt het mooier van :D


Dank voor je reactie! Ik heb haar pas een paar dagen in mn bezit. Solocomp appart dingetje zeg! Nog nooit gezien. Haar vader is united en de moeder nightingdale. Ze is indd niet heel groot met haar 160 :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers