Welk graasmasker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horsezz578

Berichten: 135
Geregistreerd: 30-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:16

Tancreda4 schreef:
Greenguard had mijn pony altijd in het begin even wat schuurplekken. Maar heb m weggedaan vanwege de slijtage aan de tanden. Nu heb ik een Tough one, gaat hooguit 2 seizoenen mee omdat dan het gat te grootter is geworden maar liever slijtage aan het masker dan aan de tanden

gatttt
Volgens mij ligt het echt per paard en het blijven ook lompe dingen


FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:37

https://www.divoza.com/nl/shires-deluxe-graasmasker

ik heb deze voor mijn haflinger! het gat heb ik wel groter geknipt anders kon hij amper eten nu het gat wat groter is is het eten geen probleem meer. geen schuurplekken onder de neus, wel schuurt hij iets bij de bakstukken maar daar is het bij hem sws gevoelig ook van de bakstukken van het hoofdstel wordt het kaal

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:08

Ik heb ook de Shires gekocht een paar dagen geleden maar mijn pony snapt het niet. Een oude waarbij ik het gat wat groter heb geknipt snapt ze wel, dus zit er nu aan te denken om de Shires ook maar weer wat groter te knippen..

Ben er verder wel super tevreden over, lekker zacht en ook fijn dat die padding achter de oren zit en onder de kin!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:11

Nandos schreef:
Ik heb ook de Shires gekocht een paar dagen geleden maar mijn pony snapt het niet. Een oude waarbij ik het gat wat groter heb geknipt snapt ze wel, dus zit er nu aan te denken om de Shires ook maar weer wat groter te knippen..

Ben er verder wel super tevreden over, lekker zacht en ook fijn dat die padding achter de oren zit en onder de kin!



ik heb idd ook het gat groter geknipt werkt nu echt super!

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 15:17

Die grote van mij snapt het graasmasker ook niet. Hoe groot het gat ook is, ze durft haast niet meer te bewegen. Muts. Heb haar daarom nu maar gewoon zonder masker op het land overdag en vanaf 20.00 tot 09.00 op een kaal stukje land met wat hooi.

Die kleine van mij die is echt superhandig met haar masker, ik merk wel dat ze graag even wil eten in de berm zodra ik met haar ga wandelen en ze dus her masker af heeft. Maar ze kan met masker ook heel goed eten. Ik heb nu de simpele van de welkoop, voor mijn shetje in maat cob en dat gaat prima, bontjes gemaakt rondom de neus en nergens meer open plekjes :D

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:43

Een kaal weiland vind ik zelf akelig ivm fructaan en merk dat kort gras ook echt een dikmaker kan zijn. Vandaar dat ik weer een masker gekocht heb. Die van mij krijgt ook echt overal plekken van, die van Shires leek mij daarom echt ideaal. Alleen nu staat ze zo te stuntelen en ze geeft het ook heel snel op.. en dan gaat ze idd in een hoekje staan zielig doen haha!

Denk dat ik dan het gat gewoon groter ga knippen en misschien bij de neus ook wat meer wegknip voor het ademen.

Die van die Duitse site (leren maskers) vind ik echt prachtig maar dat is me echt te veel geld..

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 17:12

Nandos schreef:
en dan gaat ze idd in een hoekje staan zielig doen haha!

Denk dat ik dan het gat gewoon groter ga knippen en misschien bij de neus ook wat meer wegknip voor het ademen.

Die van die Duitse site (leren maskers) vind ik echt prachtig maar dat is me echt te veel geld..


Haha ja die van mij ook :')

Ik heb de neusgaten ee ook uit geknipt. Vooral als de temperaturen straks weer omhoog gaan lijkt me dat wel fijner.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:48

http://www.cheepoo.nl/
Iemand ook ervaring met de deze graasmakers? Deze heeft een wat groter gat en is bij de neus ook wat vrijer

Vera! :D

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:49

Valerie_V schreef:
http://www.cheepoo.nl/
Iemand ook ervaring met de deze graasmakers? Deze heeft een wat groter gat en is bij de neus ook wat vrijer

Ben ik heel tevreden over, hij heeft vanonder aan de kin wel wat irritaties maar geen wonden. Jammer genoeg ben ik hem nu kwijt, hij krijgt hem hele tijd af en vindt hem niet terug op de reusachtige weide. -O-

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:56

Jessol schreef:
Valerie_V schreef:
http://www.cheepoo.nl/
Iemand ook ervaring met de deze graasmakers? Deze heeft een wat groter gat en is bij de neus ook wat vrijer

Ben ik heel tevreden over, hij heeft vanonder aan de kin wel wat irritaties maar geen wonden. Jammer genoeg ben ik hem nu kwijt, hij krijgt hem hele tijd af en vindt hem niet terug op de reusachtige weide. -O-


Hoe is de maat? Is die een beetje vergelijkbaar met het halster? Mijn KWPNer heeft een normaal full hoofd

Vera! :D

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:02

Valerie_V schreef:
Ben ik heel tevreden over, hij heeft vanonder aan de kin wel wat irritaties maar geen wonden. Jammer genoeg ben ik hem nu kwijt, hij krijgt hem hele tijd af en vindt hem niet terug op de reusachtige weide. -O-


Hoe is de maat? Is die een beetje vergelijkbaar met het halster? Mijn KWPNer heeft een normaal full hoofd[/quote]
Mijn fjord heeft een full, hij heeft meestal een full maat voor andere zaken of een grote cob.


Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:32

RickC schreef:
[

Dat zijn de graaskorven van AS-das Pferd im blick :-)


Waar koop je deze in Nederland?

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:33

Vallen normaal

Heb de mijne te koop staan.
Staleigenaar vertelde dat pony niet meer moeilijj doet met masker.met.bont nu om..dus goede aankoop! :D

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:11

Jessol schreef:
Valerie_V schreef:
http://www.cheepoo.nl/
Iemand ook ervaring met de deze graasmakers? Deze heeft een wat groter gat en is bij de neus ook wat vrijer

Ben ik heel tevreden over, hij heeft vanonder aan de kin wel wat irritaties maar geen wonden. Jammer genoeg ben ik hem nu kwijt, hij krijgt hem hele tijd af en vindt hem niet terug op de reusachtige weide. -O-

Bekend probleem, hier heb ik hem aan een gewoon halster vast gemaakt, met rollen even flink je hoofd over de grond en los (want vol viezigheid) is je klittenband en dus masker af. Die riem is er af en de kaakringen zijn met karabiner aan elkaar gemaakt. Keelriem halster valt mooi achter de kaak en dan past ding niet meer over de oren als die vast zit. Mooie shires incl beschermbandjes trok ik ze zo over de oren af, dan is het niet gek dat ze ze kwijt raken in de wei. Bont beviel mij wel, dus nu met aanpassing zachter masker dat blijft zitten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:27

Tancreda4 schreef:
Greenguard had mijn pony altijd in het begin even wat schuurplekken. Maar heb m weggedaan vanwege de slijtage aan de tanden. Nu heb ik een Tough one, gaat hooguit 2 seizoenen mee omdat dan het gat te grootter is geworden maar liever slijtage aan het masker dan aan de tanden


De slijtage blijkt dus enorm mee te vallen, aldus een aantal veeartsen.

Hier al iemand die 4 jaar een greenguard 24/7 om de snuit van haar paard bindt, in de zomermaanden.

In het ergste geval liever slijtage dan een HBV-paard, dat doet je echt pijn om te zien.

Es war schön.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:34

Bekend probleem, hier heb ik hem aan een gewoon halster vast gemaakt, met rollen even flink je hoofd over de grond en los (want vol viezigheid) is je klittenband en dus masker af. Die riem is er af en de kaakringen zijn met karabiner aan elkaar gemaakt. Keelriem halster valt mooi achter de kaak en dan past ding niet meer over de oren als die vast zit. Mooie shires incl beschermbandjes trok ik ze zo over de oren af, dan is het niet gek dat ze ze kwijt raken in de wei. Bont beviel mij wel, dus nu met aanpassing zachter masker dat blijft zitten.[/quote]
De mijne doet het zonder klittenband los te maken, hoe, ik weet het niet want hij krijgt ook het goedkoop model van Imperial riding af.
Ik ga het ook proberen met een halster, maar ik wil liever het paarse terugvinden ipv dat van IR erop te binden, want die irriteerd toch meer.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:13


Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik houd je. :)
Caitlynn houden van is ook weten wanneer je los moet laten..

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:52

pol1 schreef:
Waar koop je deze in Nederland?


Jawel paardeerlijk .nl heeft ze heb contact met ze gehad.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:24

Laten jullie de graaskorf om met de warme temperaturen van komend weekend en begin volgende week? Wij hebben voor maandag 32 graden opstaan...

Vind het misschien wat vervelend voor m'n pony zon zwaar warm ding om haar hoofd. Of hebben ze er niet zoveel last van?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:35

Ik heb ook de cheepoo en die bevalt goed.
In het begin wel een klein wondje gehad onder de kin maar dat is nu weg.

ook met het hete weer blijft hij aan. Want zonder gaat meneer meteen als een malle aan de gang.
En op deze manier kan hij wel de hele dag buiten staan zonder problemen met zijn vriendje.
Hij is er echt wat mee af gevallen. Wat dus ook het plan was.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:03

Nandos schreef:
Laten jullie de graaskorf om met de warme temperaturen van komend weekend en begin volgende week? Wij hebben voor maandag 32 graden opstaan...

Vind het misschien wat vervelend voor m'n pony zon zwaar warm ding om haar hoofd. Of hebben ze er niet zoveel last van?


Ja zeker.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:23

anvt_xx schreef:
Sinds vandaag de graaskorf van das pferd im blick in gebruik. Tot nu toe tevreden :)
[ [url=m/456zZh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hé dat paard ken ik!!

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 18:12

Ik laat 'm ook om met warm weer. Ik durf geen risico's te nemen.

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:25

Ik laat hem ook om maar ruimte zat niets benauwds aan oid

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:26

Nielojram schreef:
Tancreda4 schreef:
Greenguard had mijn pony altijd in het begin even wat schuurplekken. Maar heb m weggedaan vanwege de slijtage aan de tanden. Nu heb ik een Tough one, gaat hooguit 2 seizoenen mee omdat dan het gat te grootter is geworden maar liever slijtage aan het masker dan aan de tanden


De slijtage blijkt dus enorm mee te vallen, aldus een aantal veeartsen.

Hier al iemand die 4 jaar een greenguard 24/7 om de snuit van haar paard bindt, in de zomermaanden.

In het ergste geval liever slijtage dan een HBV-paard, dat doet je echt pijn om te zien.


Dat zal ongetwijfeld per paard verschillen. Mijn pony doet nogal lomp en de slijtage was na 1 seizoen aanzienlijk. Niet dat de tand 'korter' wordt Door op de boverkant zeG maar af te slijten, maar aan de gehele lange zijde van tandvlees tot beneden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers