Houdbaarheid lijnzaadolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_amor
Berichten: 473
Geregistreerd: 23-06-10

Houdbaarheid lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 20:41

Hoelang is een jerrycan lijnzaadolie na openem houdbaar? Ik twijfel tussen een 2,5 en 5 liter. Met 5 liter ben ik goedkoper uit, ook vanwege de verzendkosten :o maar houdbaarheid speelt ook mee natuurlijk!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Houdbaarheid lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:13

Dit hangt er ook vanaf hoe je het bewaar.
Een donkere koele plaats (kelder, hoekje in de schuur) en het blijft heel lang goed, zeker als je de fles niet te vaak open.

Als je voor een grotere verpakking ga kan je het best het over gieten in een kleinere fles, die gebruiken en je voorraad netjes bewaren.

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:54

Ik ben ook benieuwd naar de houdbaarheid van lijnzaadolie. Heb een 5 liter verpakking gekocht, die ik wanneer nodig overgiet in een liter verpakking. De grote verpakking blijft thuis op een donkere plek in de garage.

De olie zou op die manier langer houdbaar zijn. Maar hoe lang is langer? Een jaar, twee jaar? Iemand ervaring mee?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Houdbaarheid lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:14

Ik heb 10 liter gekregen voor 1 paard die op 60ml per dag staat. En dat 4x per week krijgt. Dus ook even een dingetje. Bij ons in huis geen koele plekken, wel donker.
Ik laat mijn neus beoordelen tot wanneer het goed is. Die van mij is nu 2,5 maand open.