Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:18

Hallo Bokkers,

Ik kwam thuis en mijn hond heeft dit soort koekjes gegeten met plastic. Het pak was voor 3 kwart leeg. Ik maak mij het meeste zorgen om het plastic. Ik kan het plastic nergens vinden dus vermoedelijk zit het in haar maag. Het is al een oude hond en ik maak mij erg zorgen of het er wel uitkomt. Ik ben zo bang dat ze overlijd omdat ik een pak koekjes heb laten slingeren. Wat denken jullie kan het kwaad? Ze gedraagt zich op dit moment redelijk normaal.

Afbeelding

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:18

Waarom bel je de dierenarts niet?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:18

wat denk je van even contact op nemen met de dierenarts?

ik had er al gestaan in plaats van dit te gaan typen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:21

Chocolade kan levensgevaarlijk zijn voor honden!!!
Ik zou ook direct naar de dierenarts gaan!!

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:23

Idd geen zorgen maken om het plastic maar om de chocolade dit is giftig voor een hond ik zou contact opnemen met een dierenarts.....

Anoniem

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:24

Ja misschien nu een beetje standaard al maar ik snap ook niet helemaal waarom je kiest voor een topic ipv de dierenarts gelijk te bellen..

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:25

Chocola én plastic is direct een telefoontje naar de dierenarts en z.s.m. daar op de stoep staan, lijkt me.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:25

ik zou mij persoonlijk niet zoveel zorgen maken.

chocolade is niet gezond voor honden,maar chocolade op een paar koekjes,daar gaan ze hun heus niet dood van.(ken een oudere man die dagelijks samen met zijn keesje een reepje chocolade at(hij een reepje en het hondje ook een reepje)....beestje is er 12 geworden)

dat papier zal waarschijnlijk ook in stukjes gescheurd zijn en komt er waarschijnlijk ook zo weer uit.

hoe lang is het geleden?
dierenarts kan de hond doen kotsen,maar als het echt uren geleden is,heeft zoiets weinig zin en is het echt puur in de gaten houden of de hond nog goed mest en of het eruit komt(de plastic dan)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:27

Die chocolade is zorgwekkender als een stuk plastic, dat poept hij met een beetje geluk wel weer uit. Die chocolade daarentegen is een heel ander verhaal. DA bellen, beter een keer te veel dan te weinig.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:29

Je maakt je Zorgen of die dood gaat, en maakt een topic aan. Mijn keus zou zijn om een da te bellen.

Chocola is niet goed en zelfs gevaarlijk voor honden, maar in welke hoeveelheid kan ik je niet zeggen. Zou met da overleggen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:31

Da bellen voor advies is nooit onverstandig.
Maar voor de chocolade zou ik al zeker niet bang zijn.
Dat is meer suiker en koek dan chocolade.
En et plastic, dat schijt hij ook wel weer uit.
En daar kan de dierenarts nu ook niets meer aan doen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:33

Ik denk dat het wel mee valt.
Zo paniekerig als er om chocola gedaan wordt is niet nodig.
Ja het is giftig maar alleen bij grote inname en opslag in de lever.
Het plastic is wel een risico dus ik zou de hond heel goed observeren en alles afzoeken naar het plastic.
Hoogst waarschijnlijk komt het vanzelf weer naar buiten, mocht je hond gaan kwijlen, passief worden, anders dan anders doen dan zou ik wel even een check bij de dierenarts laten doen maar voor nu laten zoals het is en de volgende keer je koekjes zelf op eten haha
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 13-06-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:34

bruintje123 schreef:
Da bellen voor advies is nooit onverstandig.
Maar voor de chocolade zou ik al zeker niet bang zijn.
Dat is meer suiker en koek dan chocolade.
En et plastic, dat schijt hij ook wel weer uit.
En daar kan de dierenarts nu ook niets meer aan doen.


Wij hebben een hond gehad die enkel licht misselijk werd van een halve kilo pure smeltchocolade, de buren hebben een hond die doodziek lag van 1 mars reep.

Zou zeker niet zeggen dat chocolade niet erg is, verschilt heel erg per hond.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:35

tengeltje11 schreef:
ik zou mij persoonlijk niet zoveel zorgen maken.

chocolade is niet gezond voor honden,maar chocolade op een paar koekjes,daar gaan ze hun heus niet dood van.(ken een oudere man die dagelijks samen met zijn keesje een reepje chocolade at(hij een reepje en het hondje ook een reepje)....beestje is er 12 geworden)

dat papier zal waarschijnlijk ook in stukjes gescheurd zijn en komt er waarschijnlijk ook zo weer uit.

hoe lang is het geleden?
dierenarts kan de hond doen kotsen,maar als het echt uren geleden is,heeft zoiets weinig zin en is het echt puur in de gaten houden of de hond nog goed mest en of het eruit komt(de plastic dan)



Je durft wel goede aannames te maken. Als dit een klein hondje is, en dit ook nog eens pure chocolade is, is er niet zoveel voor nodig om een kleine hond de pijp uit te laten gaan. Er wordt niet voor niets goed gewaarschuwd voor chocolade. Dat keesje dat jij kent dat chocolade at, ging er misschien niet dood van omdat het melkchocolade was en voelde zich misschien wel beroerd, hoe weet je dat nou? Ook niet iedereen wordt even ziek van een een slangebeet, maar dat wil niet zeggen dat het dan maar veilig is...

Ts, ik weet niet hoe groot je hond is, en wat voor chocolade dit was maar ik raad je aan gewoon even met je dierenarts te bellen voor plan van aanpak. Want hoe goed bedoeld alle reacties hier ook zijn, ze komen niet van de dierenarts die ervoor gestudeerd heeft. Neem geen risico met je hond waar je later spijt van gaat krijgen.

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:37

Het is een rhodesian rigeback en het was pure chocola maar wel meer koek dan chocola

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:40

Wat vervelend TS! Maak je niet teveel zorgen omdat jij het pak hebt laten slingeren, dat kan ons allemaal gebeuren. De DA is altijd bereikbaar voor advies dus misschien is dat een goede optie? Dan voel je je misschien meteen wat meer gerust en weet je wat je kan doen voor je hond. Sterkte!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:43

Het is een grote hond, hoeveel heeft hij er op? Alles? Ik zou sowieso de DA bellen, zeker voor het plastic.

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:49

Ik heb het stuk plastic gevonden. Het lag onder de bank. De koekjes zijn wel op. Ik denk dat het ongeveer 6 koekjes waren.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:50

Inderdaad dierenarts bellen en overleggen. 6 koekjes voor zo'n grote hond is niet veel, maar altijd het zekere voor het onzekere nemen en een dierenarts bellen.
Als je de hond wil laten braken: Niet met ZOUT (verouderd en gevaarlijk advies), maar met waterstofperoxide 3% (2 ml per kilo lichaamsgewicht, te koop bij apotheek en misschien zelfs drogist) of dmv een injectie van de dierenarts.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:56

Ik zou de dierenarts bellen :) karma eet/drinkt echt alles. (afgelopen zaterdag nog water met schoonmaak middel gedronken, weer een tripje := )

Persoonlijk zou ik niet zelf laten braken, maar een injectie van de DA krijgen en daar te laten braken. Mochten er complicaties zijn kunnen ze gelijk ingrijpen.

Noem mij een muts, maar ik zou met chocolade (puur) gewoon gelijk gaan :o

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:40

Bel de dierenarts even. Hij/zij kan je neter helpen.
Misschien wil dedierenarts het aankijken of behandelen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:46

Eerst was het 3 kwart pak koekjes en nu 6 koekjes. Denk dat het met 6 wel mee valt, maar alsnog kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:01

maar er staat wel dat het puur chocola is, dat is het meest gevaarlijke! Dus hop, bel de da

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:02

finnens schreef:
Eerst was het 3 kwart pak koekjes en nu 6 koekjes. Denk dat het met 6 wel mee valt, maar alsnog kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Het pak was voor driekwart leeg ;)

Fijn dat je het plastic terug hebt gevonden. Ik denk dat die paar koekjes wel meevallen, maar ik zou voor de zekerheid even de da bellen.

Anoniem

Re: Hond heeft chocolade koekjes met plastic gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:35

Niet naar bedoeld ofzo, maar wat wil je met dit topic nu eigenlijk? Je vraagt hier wat moet ik doen, iedereen roept bel gelijk de DA en jij zegt alleen maar ja het zijn maar een paar koekjes zit amper chocola op en over het stuk plastic, de chocola is een stuk erger dan de plastic hoor. Lees nergens dat je nu daadwerkelijk ook de DA gebeld hebt dus wat wil je nu precies?