[FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

[FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-17 21:30

In mei heb ik een 12-daagse rondreis door Marokko gemaakt. We zijn begonnen in Casablanca, en via de koningsstede en Atlas afgezakt naar Marrakech. Vanaf Marrakech zijn we naar de kust gereisd, naar Essaouira. Na twee dagen aan de kust zijn we teruggegaan naar Marrakech, en vanuit daar terug naar Nederland.

Het was niet mijn eerste keer in Marokko, 9 jaar geleden ben ik een midweek in Marrakech geweest.

Marokko is een land in ontwikkeling, een land met enorme tegenstellingen (in álles), een land met een prachtige en oh zo vriendelijke bevolking, een HEET land (hittegolf met 40-45 graden :') ). Het was geen onbevangen reis, je moet erg opletten op wat je eet, drinkt en wat je doet. Tijdens de reis is het halve reisgezelschap zo'n beetje ziek geweest := Ik was de sjaak op de terugreis, een dag na terugkomst ben ik geveld door een voedselinfectie en een week flink ziek geweest. Dolle pret, vakantie _O-

Afijn, ik wil jullie graag meenemen door onze reis. 15 foto's is hoe dan ook te weinig, maar dan hebben jullie een indruk!

De Hassan II moskee in Rabat:
Afbeelding

Afbeelding
Bijzondere van deze moskee is dat je er als ongelovige ook in mag. De moskee is zeer recent gebouwd, en is één van de grootsten ter wereld. De rijkdom en bewerking binnen zijn echt onvoorstelbaar :wow: Alle materialen die zijn gebruikt komen uit Marokko zelf.

De kust bij Rabat:
Afbeelding

In Meknes. Heul lang geleden heeft degene die toen aan de macht was deze stallen (en graanopslag) gebouwd. Uit mijn hoofd had hij 12.000 paarden. De stallen zijn grotendeels verwoest door een aardbeving in... Portugal.
Afbeelding

De poort van Volubilis, een hele grote Romeinse nederzetting:
Afbeelding

In de medina van Fez. Dit is de oudste én grootste in Marokko, met slechts 9.000 straatjes, steegjes, pleintjes etc. Daar wil je niet verdwalen :))
Afbeelding

Naast Kameel kun je hier van alles kopen, ook blitse nieuwe schoenen

Leerlooierijen in Fez. Hier worden 1.200 huiden per dag (!) bewerkt.
Afbeelding

Absoluut hoogtepunt was de tocht door de woestijn. Eerst per Jeep, daarna per dromedaris. Mijne heette Aura :D De tocht per Aura duurde anderhalf uur, toen kwamen we bij het tentenkamp aan. Daar hebben we onder de meest fantastische sterrenhemel ooit geslapen. Ik heb vijf vallende sterren gezien. De leegte, de stilte... het is echt niet te beschrijven.

Afbeelding

Afbeelding

Het Atlasgebergte
Afbeelding

Wat ik vooral heel verrassend vond was de grootte van de oases. Ik dacht altijd dat dat kleine groene plekjes in de woestijn waren. De grootste die we gezien hebben was echter 80 kilometer lang! De oases worden vooral gebruikt voor landbouw, ze zijn opgedeeld in kleine stukjes en mensen verbouwen daar hun gewassen.
Afbeelding

In Marrakech was het HEET. Marrakech heb ik zelf soort van overgeslagen. Het was er te heet, ik had het al eens gezien en de drukte en chaos... neh. 's Ochtends zijn we nog wel de stad in geweest, naar onder andere dit paleis:
Afbeelding

Overal, waar je ook kwam, lagen katten. Grote katten, kleine katten, kittens... Dikke katten, dunne katten, hele katten en soms ook wat gehavende katten. Wat ze allemaal gemeen hadden was dat ze allemaal volslagen onverstoorbaar hun ding deden :))
Afbeelding

De koelte van de kust was héél welkom na de hitte van het binnenland! Essaouira is een ontzéttend leuk plaatsje. Je kunt er goed winkelen, het centrum is klein en overzichtelijk en de mensen zijn er vriendelijk. Wij hebben daar onze souvenirs gekocht. Ik stond al snel bekend als de Berberwoman, omdat mijn onderhandelkunsten niet onder doen voor de Berberwomen uit de binnenlanden _O-

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een reis waarin we ontzettend veel gezien en geleerd hebben. Ik kan iedereen zeker aanraden om naar Marokko te gaan. Neem voldoende norit en Imodium mee :') maar dan heb je echt een prachtige reis in een heel bijzonder land.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Pumpkins

Berichten: 3145
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:48

Ha wat een leuk verslag!!! Voor mij vakantievoorpret :+ . Vlieg maandag naar Casablanca om vervolgens rond te reizen met eindbestemming Marrakesh. Alleen geen georganiseerde reis maar stukje trein naar Meknes en vervolgens hebben we een auto gehuurd om richting het gebergte te trekken.


Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 04:17

Leuk verslag en mooie foto`s!
Je hebt daar prachtige dingen gezien :D

Throw kindness around like confetti

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:04

Prachtige foto's, gave reis!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:35

Wat leuk dit! Ik heb er voor een stage een maand gezeten (in Fes) en vond het er fantastisch! De tegenstellingen, de lieve mensen, de geuren en kleuren.. Ik vond Marrakech zelf ietsje minder leuk vanwege de toeristische sfeer. Ik ben er met een groep Marokkaanse mannen geweest en toen was het erg leuk, maar zodra je als westerse alleen de medina ingaat vond ik de verkopers wat opdringerig. Ik ben helemaal verliefd op Fes en Asilah, toevallig ook geweest? En Chefchaouen aangedaan? Anders is dat echt een aanrader voor de volgende keer! Chefchaouen is helemaal blauwgeschilderd, echt waanzinnig!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:28

Prachtige foto's, Berdien. +:)+

Maar ik ga toch liever in de USA op vakantie ;)
Word je ook niet ziek.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:25

Mooie foto's zeg! Ben zelf al een keer naar Marrakech geweest maar ik zou dit zeker ook nog een keer willen doen!!

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 12:16

Ik twijfel nog over de USA of Zuid-Afrika Fitzroy, ben er nog niet helemaal over uit :))

Wat leuk Saar! Ik vond Fes ook absoluut een toffe stad. Minder opdringerig inderdaad. Marrakech is helaas verpest door/voor toeristen. Teveel toeristen, te druk, mensen in Marrakech vind ik ook echt beduidend minder vriendelijk dan in de rest van het land.

Bedankt voor alle leuke reacties!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:13

Wat een waanzinnige foto's :+: hele bijzondere reis zeg... Gaaf!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:25

Wat een mooie foto's! En erg bekende locaties ook, ik ben in oktober 2015 met Fox 10 dagen naar Marokko geweest, alleen niet naar Essaouira. Ook ziek geweest :+ Daardoor heb ik weinig van Marrakech gezien.
Maar het was echt een bijzondere reis, zo'n mooi land en vriendelijke mensen! Ik ben verliefd geworden op het land <3
Op mijn avatar zie je mij trouwens met één van de kamelen die ons naar het tentenkamp brachten :)

Afbeelding

Edit: Ik word helemaal enthousiast van dit topic, heb mijn eigen fotoboek maar uit de kast gepakt haha :D
Laatst bijgewerkt door Moirin op 13-06-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:27

Prachtig. Dit land stond al op mijn lijstje en deze foto's bevestigen het wederom. Gaaf zeg!

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 21:13

Grappig, wij zijn ook met Fox geweest! Jammer dat je Essaouira hebt gemist, dat is zo'n vreselijk leuk stadje. Echt een aanrader, veel leuker, knusser en aangenamer dan Marrakech.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:44

Wat een prachtige foto's van een prachtige reis! Marokko kan ook op de wish list :)

Pumpkins

Berichten: 3145
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:35

Ben nu met mijn man in Fes, morgen de stad verkennen en daarna met een huurauto richting Midelt en de valleien. Ben benieuwd wat de stad allemaal voor pracht te bieden heeft. Leuk dat je zo positief bebt Saar88! Tot nu toe waren Rabat en zelfs Volubilis zo rustig. Nauwelijks toeristen gezien, heerlijk!

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:59

Wauw Marokko! <3

Ik ben er vorig jaar in maart 8 dagen geweest. Wat een onwijs mooi en afwisselend land. En de mensen zijn heel vriendelijk.

Wij hebben ook een reis gemaakt. Zijn om ook in Marakech geweest, Essaouira, Quarzazat, Agadir en via Merzouga een stuk de Sahara in.

Echt iets om nooit te vergeten. Zou ook zeker een keer terug gaan.

Bella (v.Fonne Mundig R)
Nickie (v.Amigo 188) Rijsa (v.Marnehoeve's Everest)
<3

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 22:15

Veel plezier Weidebloem! Ik vond Fes een hele interessante, authentieke stad. Je gaat je er vast vermaken! Pas wel op kleine vingervlugge zakkenrollertjes, je wordt wel echt uitgezocht als westerse toerist.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [FOTO]Verrassend, verbijsterend en intrigerend Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:02

Marokko is echt prachtig! Mooie foto's!

Ben in Marrakech geweest en vanauit daar ook een tocht naar de woestijn gemaakt om in een tentenkamp te overnachten. Dikke kevers bahhh haha

Ik zou graag een keer naar Bades willen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, evita2, Tatjanaa, Vecar en 47 bezoekers