Verliezen vam beugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jejeamber
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-05-15

Verliezen vam beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 19:07

Heii, morgen heb ik een wedstrijd *\o/* alleen simds kort verlies ik mijn beugels in galop Erg vervelend als je midden in je proef zit, Hebben jullie tips voor me of iets wat ik er tegen kan doen

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Verliezen vam beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:08

Waarschijnlijk trek je ongemerkt je benen op of klem je iets, daardoor vallen je beugels uit, been lang houden en ontspannen.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:10

Oei... Dat is lastig...
Herken dit zelf ook, alleen nog geen wedstrijden gereden. Maar ik volg dus wel even.

Jejeamber
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 19:11

Sjolvir schreef:
Waarschijnlijk trek je ongemerkt je benen op of klem je iets, daardoor vallen je beugels uit, been lang houden en ontspannen.

Ga ik es proberen dank je!
Laatst bijgewerkt door Jejeamber op 10-06-17 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Verliezen vam beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:12

Dan zit je waarschijnlijk niet zo goed...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:14

Jejeamber schreef:
Sjolvir schreef:
Waarschijnlijk trek je ongemerkt je benen op of klem je iets, daardoor vallen je beugels uit, been lang houden en ontspannen.

Dan stuiter ik heel erg ;(

Op je kont zitten. Mee gaan met de bewegingen van het paard. Als je dat doet, dan stuiter jij niet en kan je je benen lang houden.

Succes morgen! Vooral genieten.... En geef dit aan in de les, dan kan je instructie je hierbij gaan helpen.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Verliezen vam beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:16

Stuiteren heeft vaak te maken met een paard dat niet ontspannen loopt en/of ruiter die niet ontspannen zit. Daarnaast zijn er ook paarden die erg hoog opgooien en daardoor lastig uit te zitten zijn.

Belangrijkste is gewoon veel oefenen.

Anna_98

Berichten: 452
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:17

Zoals al gezegd werd trek je dan waarschijnlijk je benen op in de galop. Ik had hier ook veel last van tot een paar maanden geleden, ook ik ging wat stuiteren als ik m'n benen langer ging maken. Ik ben er gewoon ontzettend goed op gaan letten. Iedere keer als ik ging rijden een paar rondjes galopperen en volledig letten op je zit. Het heeft even geduurd, maar ik kan inmiddels heel netjes zitten, al zeg ik het zelf :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Verliezen vam beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:24

Kan je op wedstrijd niet proberen, maar in de les wel een keer.. ietsje te ver achterover gaan zitten (niet overdrijven, net tikkie meer als normaal) en dan met 1 hand voorkant van je zadel vast houden, benen lang en blijven zitten en voelen !! dan steeds je hand losser laten en blijven zitten volg de beweging, dus voelen! En ook je bovenlijf wel ontspannen he?! anders gaat het echt niet lukken.
Hand is puur omdat jij zegt dat je anders gaat stuiteren, dan voel je niets meer behalve dat je een pongoballetje op het paard bent.

Keer zitlesje nemen aan de longe zou ideaal zijn natuurlijk.