Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 19:59

Volgende week zal Uno worden geopereerd aan zijn oog. Hij heeft op zijn derde ooglid een plaveiselsarcoom zitten. Zijn derde ooglid zal worden verwijderd.

Op zijn linker lies en knie heeft hij sarcoïden zitten. Volgens de arts kunnen deze geen kwaad maar hij zou ze wel weg kunnen halen. Hier ben ik nog niet over uit of ik dat laat doen of dat ik ze laat inspuiten in Utrecht.

Op dit moment is zijn oog het zorgelijkste omdat het kwaadaardig is. De operatie vind gewoon op stal plaats.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:51

Sarcoide wegsnijden kan de aandoening ook verergeren. Laat je hierover goed informeren door ( verschillende) artsen zodat je tot een goed besluit kan komen.

Succes met je paardje en de operatie

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:56

Hoe gaan ze dat oog op stal doen? Mijn paard is gisteren op Utrecht geopereerd daaraan en moest volledig onder narcose ervoor

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 22:53

F_inley schreef:
Hoe gaan ze dat oog op stal doen? Mijn paard is gisteren op Utrecht geopereerd daaraan en moest volledig onder narcose ervoor


Hij wordt op stal onder narcose gebracht en dan plat gelegd. Operatie zal hooguit 20 minuten duren volgens de arts.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:17

Kun je dat wat het paard aan zijn oog heeft ook aan de buitenkant goed zien? Heb je daar misschien een foto van.
Mijn paard heeft zeer waarschijnlijk een sarcoid bij het oog en ben me aan het oriënteren op het proces wat komen gaat.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 22:20

LauraO schreef:
Kun je dat wat het paard aan zijn oog heeft ook aan de buitenkant goed zien? Heb je daar misschien een foto van.
Mijn paard heeft zeer waarschijnlijk een sarcoid bij het oog en ben me aan het oriënteren op het proces wat komen gaat.


Plaveiselcelsarcoom zit echt in het oog zelf. Vaak op het derde ooglid. Zal straks proberen om een foto te uploaden maar als je op bokt zoekt dan kom je andere topics tegen waar al foto's in staan

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:29

Mijn paard is afgelopen jaar aan een sarcoid in zijn lies geholpen. Zijn in Utrecht geweest voor BCG injecties. Mocht je meer willen weten hierover staat mijn PB open.

Succes met de operatie aan het oog!

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Plaveiselsarcoom en sarcoïden bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:00

Bedankt voor jullie reactie! Gister bericht gehad van de DA en vandaag heeft mijn paard haar eerste BCG injectie gehad. Moeten nog 3 x en dan zou het zo goed als weg moeten zijn.
Ik ben wel ontzettend blij dat het gewoon bij onze eigen DA kan.