Meningen gevraagd!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:19

Hallo!
Net zoals velen anderen, is het natuurlijk dé droom van mij om een eigen pony te hebben. Nu heb ik die kans, maar ik weet niet of het verstandig is het te doen. Even wat informatie: Het betreft een pony die ik nu ongeveer een jaartje ken, mijn verzorgpony. Ik heb twee verzorgpony's, maar niet op dezelfde plaats. De ene wordt nu weggedaan, maar als adoptiepaard. Ik zou het paard zelf dus niet moeten betalen. De eigenares van mijn andere verzorgpony heeft me gezegd dat ik moest ik ooit mijn eigen paard hebben, die gratis bij haar kan stallen door het vele werk dat ik met haar ander paard doe en ook buiten dat paard. Ze staan 24/24 buiten met schuilstal en er wordt alleen in de winter eten bijgegeven. Ik zou dus nog extra hooi moeten betalen, dierenarts, hoefsmid, tandarts en toebehoren.
Ikzelf ben 14, maar heb best wel wat ervaring en weet hoe ik een paard moet verzorgen.
Zouden jullie het doen in mijn situatie?


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:26

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:29

Als je ouders je bijstaan, waarom niet?
Om wat voor pony gaat het? Heb je meer info?

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:39

Naast ervaring is ook zeker het geld voor extra's die je noemt hooi, dierenarts, hoefsmid, tandarts en toebehoren. Als je dat hebt of je ouders willen dat betalen dan kun je het overwegen.
Maar hou er ook rekening mee dat als er zich iets voordoet bij het adres waar de pony mag staan dat je dan moet verhuizen en je waarschijnlijk wel stalgeld moet gaan betalen.

Ook vind ik het belangrijk ook al krijg je de pony, is hetgeen wat je met de pony wil gaan doen ook nog mogelijk, dus wat is jouw doel bij het hebben van een eigen pony? zoals recreatie, wedstrijden ed.
Is hetgeen wat jij graag zou willen doen met een eigen pony niet meer mogelijk zou ik er heel goed over nadenken of je het wel moet doen, je bent nog jong en er kan nog zoveel op je pad komen.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:41

01San schreef:
Als je ouders je bijstaan, waarom niet?
Om wat voor pony gaat het? Heb je meer info?


Het gaat om een schimmel Welsh-pony merrie van 1m35 van 16 jaar oud. Ze zou bij mijn andere verzorgpony komen te staan en de twee kennen elkaar al goed, aangezien ze vorig jaar even samen hebben gestaan. Wat mijn ouders betreft is het wisselvallig.. Ze zijn altijd heel duidelijk geweest. Het is financieel niet mogelijk, maar met de kosten die wegvallen en ik die regelmatig wat bijverdien op de manege dacht ik dat het misschien wat meer mogelijk werd. Ik heb het nog niet voorgesteld omdat ik eerst wou kijken of het mogelijk is voor iemand met mijn leeftijd...

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:44

CoRiNa1983 schreef:
Naast ervaring is ook zeker het geld voor extra's die je noemt hooi, dierenarts, hoefsmid, tandarts en toebehoren. Als je dat hebt of je ouders willen dat betalen dan kun je het overwegen.
Maar hou er ook rekening mee dat als er zich iets voordoet bij het adres waar de pony mag staan dat je dan moet verhuizen en je waarschijnlijk wel stalgeld moet gaan betalen.

Ook vind ik het belangrijk ook al krijg je de pony, is hetgeen wat je met de pony wil gaan doen ook nog mogelijk, dus wat is jouw doel bij het hebben van een eigen pony? zoals recreatie, wedstrijden ed.
Is hetgeen wat jij graag zou willen doen met een eigen pony niet meer mogelijk zou ik er heel goed over nadenken of je het wel moet doen, je bent nog jong en er kan nog zoveel op je pad komen.


Over het geld heb ik echt mijn hoofd al zitten breken.. Ik heb op dit moment iets van een 220 euro en ik verdien af en toe iets van een 40-80 euro op de manege. Mijn ouders zijn nog te bezien. Wedstrijden ben ik met haar niet van plan, ze heeft een peesblessure gehad en mag de sport niet meer in, vooral wandelingen zou het plan zijn. Wedstrijden mag ik van mijn manegebaas met haar paarden doen, dus ik ik zou het niet persé missen..


01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:45

PromiseVicky schreef:
01San schreef:
Als je ouders je bijstaan, waarom niet?
Om wat voor pony gaat het? Heb je meer info?


Het gaat om een schimmel Welsh-pony merrie van 1m35 van 16 jaar oud. Ze zou bij mijn andere verzorgpony komen te staan en de twee kennen elkaar al goed, aangezien ze vorig jaar even samen hebben gestaan. Wat mijn ouders betreft is het wisselvallig.. Ze zijn altijd heel duidelijk geweest. Het is financieel niet mogelijk, maar met de kosten die wegvallen en ik die regelmatig wat bijverdien op de manege dacht ik dat het misschien wat meer mogelijk werd. Ik heb het nog niet voorgesteld omdat ik eerst wou kijken of het mogelijk is voor iemand met mijn leeftijd...


Met je leeftijd zou je wel een kranten wijk kunnen doen of werken in een kas? Om je ouders tegemoet te komen in geld?
Maar ook nog even een vraag, gewoon een vraag voor toekomst beeld? Zou deze pony niet te snel te klein voor je worden?
Ik bedoel , ik snap heeeel erg goed dat je graag een pony wilt, maar zou ook fijn zijn als je langere tijd mee kan , zegmaar ....

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:46

Ik wil je niet afschrikken ofzo, maar 220 euro en af en toe wat bijverdienen is er zo doorheen. Entingen, hoefsmid, onverwachte kosten...

Overleg dit goed met je ouders!

Bananas

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:48

Opzich denk dat het kan, alleen zorg dat je een groot potje met geld opbouwt samen met je ouders voor de dierenarts en tandarts enzo. Als je het hooi kan betalen, en de hoefsmid en nieuwe spullen kan kopen als er wat stuk gaat zou ik het doen. Maar wel alleen als je ouders het goed vinden en je het red qua tijd met school en huiswerk.

Edit: je bent al minimaal 180 euro per jaar aan de hoefsmid kwijt voor alleen bekappen, en dan de rest nog....

Kerstmuts

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:52

01San schreef:
Als je ouders je bijstaan, waarom niet?
Om wat voor pony gaat het? Heb je meer info?


Het gaat om een schimmel Welsh-pony merrie van 1m35 van 16 jaar oud. Ze zou bij mijn andere verzorgpony komen te staan en de twee kennen elkaar al goed, aangezien ze vorig jaar even samen hebben gestaan. Wat mijn ouders betreft is het wisselvallig.. Ze zijn altijd heel duidelijk geweest. Het is financieel niet mogelijk, maar met de kosten die wegvallen en ik die regelmatig wat bijverdien op de manege dacht ik dat het misschien wat meer mogelijk werd. Ik heb het nog niet voorgesteld omdat ik eerst wou kijken of het mogelijk is voor iemand met mijn leeftijd...[/quote]

Met je leeftijd zou je wel een kranten wijk kunnen doen of werken in een kas? Om je ouders tegemoet te komen in geld?
Maar ook nog even een vraag, gewoon een vraag voor toekomst beeld? Zou deze pony niet te snel te klein voor je worden?
Ik bedoel , ik snap heeeel erg goed dat je graag een pony wilt, maar zou ook fijn zijn als je langere tijd mee kan , zegmaar ....[/quote]

Ik zal zeker opzoek gaan naar meer werkmogelijkheden, maar een krantenwijk in België is op mijn leeftijd toch echt minimaal beschikbaar...
Ik ben zelf 1m65 en groei niet meer. (Hier ben ik zeker van, dit is met röntgenfoto's die om medische redenen zijn getrokken aangetoond.)

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:54

Laurievc schreef:
Ik wil je niet afschrikken ofzo, maar 220 euro en af en toe wat bijverdienen is er zo doorheen. Entingen, hoefsmid, onverwachte kosten...

Overleg dit goed met je ouders!



Ik weet dat dit totaal niet genoeg is om een paard te houden :/ Ik hoop dus echt wel op finaciële bijstand van mijn ouders.

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:56

Bananas schreef:
Opzich denk dat het kan, alleen zorg dat je een groot potje met geld opbouwt samen met je ouders voor de dierenarts en tandarts enzo. Als je het hooi kan betalen, en de hoefsmid en nieuwe spullen kan kopen als er wat stuk gaat zou ik het doen. Maar wel alleen als je ouders het goed vinden en je het red qua tijd met school en huiswerk.

Edit: je bent al minimaal 180 euro per jaar aan de hoefsmid kwijt voor alleen bekappen, en dan de rest nog....


Waar ik haar zou kunnen stallen moet ik 3x per week komen én dat mag in het weekend zijn, dus ik maak me nog niet ongelofelijk veel zorgen over tijd, zeker omdat ik twee zussen heb die ook volledig paardengek zijn en af en toe zeker eens in mijn plaats zouden willen gaan.

Frey_x3

Berichten: 33
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:02

ik zou dit enkel doen als je hulp krijgt van je ouders
alleen op een jonge leeftijd is dit bijna onmogelijk! zelf heb ik de ervaring ervan!
ik ben er sterk uit gekomen maar moest je dit alleen doen zou ik het afraden

You don't just carry my body but you also carry my soul <3

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:04

Het zal alleen gaan, als je ouders er ook volledig achter staan.
Die zijn verantwoordelijk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:18

Ik weet niet of je ook nog eventueel hulp kan krijgen van de mensen waar je pony
staat gestald, als dat nodig is. Want dan heb je in principe alleen je ouders 'nodig'
voor de kosten, als je verder zelfstandig bent om te voeren, hoefsmid/da te regelen
enz. Ik heb het meeste ook alleen gedaan, alleen had wel (beperkte) bijdrages van mijn
ouders, dus het kon wel. Alleen vond ik het altijd erg jammer en misschien een beetje kwetsend
dat iedereen op de ponyclub zijn supportende ouders bij had en ik alles in mijn eentje
moest doen en bij wijze van niet eens naar de wc kon gaan als ik daar alleen aan het rijden was.

Ik zou je ouders even om duidelijkheid vragen. Helpen zij je in kosten? Helpen zij
je met andere dingen rondom het paard? Heb je zelf genoeg kennis, en weet je
wat je moet doen in een ernstige situatie? Dat is allemaal erg belangrijk om na te gaan.
Het is zeker niet onmogelijk aangezien je goede omstandigheden hebt en nog een goedkoop
kostenplaatje, alleen als jij in je eentje alles moet gaan financieren gaat het niet lukken.

JM :#

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:24

Je zei zelf al dat er bepaalde kosten wegvielen en dat anders financieel niet mogelijk was...

Stel de dierenarts moet komen, of de tandarts, dat kan zeer hoog oplopen.
Verder ervaring en kennis is niet hetzelfde. Van boeken kun je ontzettend veel leren, en van andere mensen ook.

sbgeers04
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 06:34

als je genoeg tijd hebt wat mij wel lijkt met twee verzorgpony's zeg ik doen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker