Prijs pensionstal voor paard en pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 16:19

Beste Bokkers,

In de maanden juli en augustus komen bij ons een paard en een pony in pension staan.
Ik wil graag weten hoe ik aan een goede pensionprijs kom. Natuurlijk kan ik wat gaan rekenen, want wat de kosten zijn is wel duidelijk. Maar ik heb eigenlijk geen idee of, en zo ja, wat de meerwaarde is van onze opties.

We hebben voor de pensionklant:
een apart gebouw met 5 boxen van ruim 3x3, waar zij er dan twee huren. Ook kunnen zij een lege box gebruiken als 'zadelkamer',
binnenrijbaan van 20x60 met agterberg bodem,
springmateriaal,
kleine kantine waar je koffie/thee kan drinken,
grote longeercirkel,
afspuitplaats met solarium,
stapmolen,
onbeperkt weidegang in een eigen weide,
onbeperkt hooi als de paarden in de box staan,
1x per dag krachtvoer,
1e voerbeurt rond 05.00 uur
laatste voerbeurt rond 23.00 uur

Ik heb begrepen dat de pensionklant zelf wil uitmesten. Ook zal ze zelf krachtvoer meebrengen.

Onze stal ligt op 15 minuutjes stappen van het bos. De stal ligt in Overijssel, tussen Dalfsen en Heino.

Wie kan mij vertellen welk pensionbedrag redelijk is?

*edit: wij zijn dus geen pensionstal, maar hebben wel ruimte genoeg hiervoor. Toevallig kwam het verzoek van iemand om twee paarden bij ons te mogen stallen.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 08-06-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:46

Hmmm, ik zou zeggen rond de 250 a 300 euro per maand, gezien de mogelijkheden bij jullie. Misschien eerder 250 euro per paard per maand, gezien ze zelf uitmesten en krachtvoer meebrengen.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:32

*nog een aanvulling: 2 ruime zandpaddocks..

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:38

Zo wat een luxe _/-\o_

Hier liggen de prijzen voor volpension met deze voorzieningen rond de 300 euro. Heb je ook een buitenrijbaan, of enkel binnen? Is de wei ruim genoeg om altijd genoeg van te kunnen eten, of wordt het na verloop van tijd echt 'kaal' ? Zet jij ze binnen en buiten, voer je ze (ook het krachtvoer)?

Omdat ze eigen brok meeneemt en zelf uitmest zou ik denken aan 250-280 euro. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de prijzen bij jullie verder in de omgeving zijn, zou je misschien eens naar kunnen informeren.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:47

Denk dat je wel aan €290/€300 mag denke

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:54

Myrth97 schreef:
Zo wat een luxe _/-\o_

Hier liggen de prijzen voor volpension met deze voorzieningen rond de 300 euro. Heb je ook een buitenrijbaan, of enkel binnen? Is de wei ruim genoeg om altijd genoeg van te kunnen eten, of wordt het na verloop van tijd echt 'kaal' ? Zet jij ze binnen en buiten, voer je ze (ook het krachtvoer)?

Omdat ze eigen brok meeneemt en zelf uitmest zou ik denken aan 250-280 euro. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de prijzen bij jullie verder in de omgeving zijn, zou je misschien eens naar kunnen informeren.


Tja, iets over the top is het wel :D

We hebben geen buitenrijbaan. Weiden zijn groot genoeg, maar als het gras niet meer groeit in het najaar/winter wordt het wel kaal natuurlijk. Maar goed, in juli en augustus is er volop gras. Wij voeren zelf, zetten ze zelf binnen en buiten.
Weet niet hoe de prijzen zijn in de buurt en weet ook niet of de accommodatie vergelijkbaar is.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:13

Hier in de buurt van Zwolle betaal je geloof ik rond de 220€ voor zoiets, heino/dalfsen ligt daar wel redelijk vlakbij toch? Ik zou rond de 250€ gaan zitten.

Edit; zit zelf bij hasselt en betaal 150€ voor volpension, maar geen binnenbak en solarium. Is wel een van de goedkope stallen.
Laatst bijgewerkt door finnens op 08-06-17 18:18, in het totaal 3 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:14

*zoekt naar jobs in Zwolle*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:19

Hier in de regio zou ik max aan 225 denken? Zeker als ze zelf mesten...

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:25

Ik sta omgeving Almelo en op de vorige stal waar ik stond was een soort gelijke als dit. Daar betaalde ik 275 per maand voor.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:28

Zelf krachtvoer meenemen en zelf mesten, geen buitenbaan. Dan kom je toch een beetje in de buurt van de doe het zelf stallen met veel weidegang. Ik vind het wel een groot bezwaar dat jullie maar 1 keer krachtvoer geven. Hoe gaat dat in de winter als de wei kaal is?

Iemand die fanatiek rijdt voert al snel 90 kilo per maand per paard bij. Dat zijn al extra kosten van ca. €50,- en dan ook nog zelf mesten. Ik denk dat je met €250,- wel aan het maximum zit gezien de diensten, accommodatie en de locatie in het land.
Er zijn heel wat stallen die boxen verhuren aan professionals. Wat ze bieden is 20-60 binnen en buiten met goede bodems, stapmolen (al dan niet overdekt), tredmolen, aquatrainer, longeerring, spuitplaatsen met warm en koud water, solarium, paddocks voor hengsten, inclusief hooi en stro maar exclusief krachtvoer. Zelf paarden voeren, zelf mesten, zelf buiten zetten, molen etc. Prijzen voor zulke stallen liggen tussen de €175 tot €225,- maar dan wel met een minimale afname van 10 stallen.

Misschien dat je nog iets kunt met die informatie.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:28

Omgeving Utrecht (zuid) zou je hier makkelijk €320 voor kunnen vragen :oo

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:37

Melisding schreef:
Omgeving Utrecht (zuid) zou je hier makkelijk €320 voor kunnen vragen :oo

Maar daar is de grond ook 2x zo duur. :')

En ik heb in die omgeving gewoond (Ommen) en in Utrecht. :')

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:51

Ik sta in Drenthe en betaal 145. Hiervoor zelf uitmesten en brok ( zoals bij jou ). Binnen/buiten zetten wordt gedaan, al staan ze sinds een maand 24/7 buiten en er wordt 4 x per dag gevoerd ( 3 x biks en 3 x kuil )als ze weer op stal staan. Verder hebben we buitenbak en paddocks en dus weiland, het ligt 900m van het bos. Ligt qua prijs dus echt aan de regio waar je zit.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 19:47

Abacab schreef:
Zelf krachtvoer meenemen en zelf mesten, geen buitenbaan. Dan kom je toch een beetje in de buurt van de doe het zelf stallen met veel weidegang. Ik vind het wel een groot bezwaar dat jullie maar 1 keer krachtvoer geven. Hoe gaat dat in de winter als de wei kaal is?

Iemand die fanatiek rijdt voert al snel 90 kilo per maand per paard bij. Dat zijn al extra kosten van ca. €50,- en dan ook nog zelf mesten. Ik denk dat je met €250,- wel aan het maximum zit gezien de diensten, accommodatie en de locatie in het land.
Er zijn heel wat stallen die boxen verhuren aan professionals. Wat ze bieden is 20-60 binnen en buiten met goede bodems, stapmolen (al dan niet overdekt), tredmolen, aquatrainer, longeerring, spuitplaatsen met warm en koud water, solarium, paddocks voor hengsten, inclusief hooi en stro maar exclusief krachtvoer. Zelf paarden voeren, zelf mesten, zelf buiten zetten, molen etc. Prijzen voor zulke stallen liggen tussen de €175 tot €225,- maar dan wel met een minimale afname van 10 stallen.

Misschien dat je nog iets kunt met die informatie.


De pensionklant wil zelf krachtvoer geven en uitmesten, maar wij kunnen dat natuurlijk ook verzorgen.
Groot bezwaar dat we maar 1 x krachtvoer geven? Zo erg is dat niet hoor. Mijn paarden krijgen per krachtvoerbeurt wat ze nodig hebben. Als het meer dan 1,5 kilo is, wordt het verdeeld in twee keer. Lijkt me prima. Als het meer moet zijn dan 3 kilo wordt het in drie beurten gegeven.
Maar omdat ze zo weinig nodig hebben (goede wei met goed gras) kunnen ze het makkelijk met 1 krachtvoerbeurt af.
Verder bedankt voor je info.
(denk niet dat ik mijn man zo gek krijg om een 20x60 buitenbaan aan te leggen :o )

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:14

Ik zou zeggen 220€-275€ gezien de locatie in Nederland.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Prijs pensionstal voor paard en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:07

Wat goed dat je de voerbeurten aanpast aan de hoeveelheid brok. Dat had ik niet begrepen.

Nog over de prijs. Een kennis van me staat op een stal in het midden van het land, dichtbij grote steden waar de zelf moet mesten. Grote boxen 3 bij 4, 20-40 binnen 20-60 buiten, longeerbaan, weidegang in de zomer, paddocks in de winter (zelf buiten en binnen zetten), 3 voerbeurten in de zomer, 5 voerbeurten in de winter, diverse spuitplaatsen met warm water, zadelkamer, kleine kantine. Prijs is €225,- inclusief hooi stro en brok.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 13:10

Dank je wel, Abacab. Die kennis van jou boft! Lijkt me een betaalbare superplek.

Dank allen voor jullie reacties. De prijzen die hier genoemd worden liggen nogal uiteen, maar ik denk dat ik wel ongeveer weet welk bedrag het moet gaan worden.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 13:17

Zelf heb ik in mijn oude woonomgeving een aantal maanden op een pensionstal gestaan:
20x40 binnenbaan, 20x60 buitenbaan, 3x3 box, stapmolen, geen weidegang, uurtje of 2 per dag in de paddock, 2x per dag hooi (!, op mijn verzoek 3x), 3x per dag krachtvoer (alleen brok), geen bos in de buurt, rondje polder enige uitrijmogelijkheid.
Hier betaalde ik all incl. 350 euro voor, wat ik errug veel vond.