Riool regenwater wie betaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Riool regenwater wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 08:03

Onder mijn erf ligt het riool vd buren, deze moet worden vernieuwd. Moet ik hier aan mee betalen ja of nee? Mijn afwatering komt pas verder op zelfde systeem uit, echter die loopt prima af.
Ze toegang geven om te repareren/ vervangen vind ik geen probleem.

Het nu gegraven gat.
Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Riool regenwater wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:07

Volgens mij moeten de buren betalen niet jij. Je moet volgens mij wel toegang verlenen

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Riool regenwater wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:15

jij moet toegang verlenen (wat je aan aangeeft), maar als jij er geheel niet op aangesloten bent zijn de kosten verder voor de buren.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Riool regenwater wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:15

En je erf/tuin moet netjes weer opgeleverd worden. Tegels weer gelegd, graszoden netjes e.d. Spreek dat duidelijk van te voren af.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 15:07

Gelukkig werkt mijn hemelwater afvoer wel, die komt pas later op stuk uit waar dit ook op uit komt.

Gisten heeft hij het gat ontplugd zodat hij bij zijn duiven in de achtertuin kan komen zonder er tot zijn enkels door het water te moeten waarden :D :+ 8-) , plan is dat hij samen met een vriend de boel gaat uitgraven en de gres pijp gaat vervangen door moderne pijp. Op een zaterdag..
(Jippie... want ik zal wel alle planten en bankjes en mijn fontein etc. moeten verslepen)

Hij is netjes, heeft wel vaker wat verklust en is er nooit slechter van geworden, zo ook onze gezamelijke schutting.

Heb hem ook al gezegd dat het allicht handig is om stuk uit te graven, niet alles en als je genoeg ruimte hebt, de nieuwe pijp in stukken door te voeren door de oude gres pijp (die toch veel grotere diameter heeft), want klein dingetje is ook nog dat de pijp onder mijn schuur doorloopt (waar onbekend, hoever onbekend, jaren 30 woning).

Zijkant had hij gisteren ook mijn regelpijpen ontmanteld en toen ik hond uit ging laten waren die ook weer netjes aangesloten (minus mijn houten regenton, denk dat ie die te zwaar vond om bij herhaling te verslepen).

Maar ik weet genoeg, hij betaald en hij klust :Y) 8-) want zijn afvoer deel, da's mooi, want ik heb het al gehad met riool werk de laatste tijd (afvoer toilet dus vuil water net begin dit jaar laten vervangen, quanta costa... 2000 euro... omdat ik nu zelf niets kon, anders had ik nog wel wat gekund, maar had het ook nog 1500 euro geworden of iets in die geest) geld is op :$ ^) .