Knie brace zakt af , doet pijn.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 01:20

Hoi allemaal ,

Ik heb 15mei waarschijnlijk mijn kruisbanden een stukje gescheurd ( 6juni krijg ik de uitslag ).
Ik heb diezelfde dag een brace gekregen voor heel mijn been zodat ik mijn knie niet zoveel zou bewegen. Nu zit ik alleen met het probleem dat zodra ik ga lopen / zitten / liggen zakt mijn brace af , en drukt op mijn knie ( wat verdomde veel pijn doet ).
Nu was mijn vraag naar jullie , hebben jullie in zo'n soort situatie gezeten , en wat deden jullie tegen de pijn?
Lig trouwens nu weer wakker van de pijn , hoera !

trotse verzorgster van Chantal <3


MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 04:53

Terug naar de huisarts met je brace en vragen of ze er 1 hebben die beter past.

Het is een hulpmiddel die je steun moet geven, geen extra pijn en last.

Wat duurt zo'n uitslag lang joh. Of kijken ze het eerst aan of je zelf hersteld?

Beterschap en voor nu 2 ibuprofen er in en hopelijk nog even slapen!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 05:33

Even terug naar van wie je hem hebt en laten aanpassen of een andere brace. Wat voor 1 is het?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:14

ik heb verschillende kniebraces, maar allemaal zakken ze wel n beetje af, nou moet ik wel zeggen dat ik ook niet veel kuit heb. als t echt pijn doet dan zou ik even teruggaan en zien of ze het aan kunnen passen of een beter passende brace aan kunnen meten.

#snotterzegt

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 11:58

MarliesV schreef:
Terug naar de huisarts met je brace en vragen of ze er 1 hebben die beter past.

Het is een hulpmiddel die je steun moet geven, geen extra pijn en last.

Wat duurt zo'n uitslag lang joh. Of kijken ze het eerst aan of je zelf hersteld?

Beterschap en voor nu 2 ibuprofen er in en hopelijk nog even slapen!


Ik heb deze brace van het ziekenhuis gekregen , nou zeggen ze allemaal dat hij wel een 'beetje' afzakt , maar bij mij zakt hij echt gewoon bijna onder mijn voet zonder overdrijven.
Het ging bij het ziekenhuis allemaal enorm langzaam

trotse verzorgster van Chantal <3

SincereQ
Berichten: 903
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:12

Stukje van anti-slip mat eronder doen, dus tussen brace en je huid. Werkt perfect.

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 21:39

Eline1510 schreef:
Stukje van anti-slip mat eronder doen, dus tussen brace en je huid. Werkt perfect.


Het probleem is dat die brace van mijn heup tot mijn enkel hoort te komen , dus het niet een hele kleine

trotse verzorgster van Chantal <3

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:43

Je kunt je brace vaak over een strakke spijkerbroek dragen.
Ik denk dat het zoon robocop idee is of niet?
met van die zachtere banden om je been heen en dan een soort scharnier wat je kunt installen met graden ter hoogte van de knie.
Die kunt je het beste over je broek dragen. Die om je bovenbeen mag vrij strak, want die slagaders zijn erg sterk dus die zul je niet zo snel afknellen.

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 23:19

Zo ziet de brace er ongeveer uit

trotse verzorgster van Chantal <3

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:43

Past deze brace dan wel??

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 11:53

moonfish13 schreef:
Past deze brace dan wel??


Nee , ik heb deze brace als sinds het begin en deze zakt de heletijd af.

trotse verzorgster van Chantal <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:58

Aha het bekende het kreng zoekt af probleem. :j Ik heb twee braces waarvan een die ik gekregen heb voor mijn rechterknie. De ander zelf aangeschaft voor mijn linker onstabiele knie. Ze hebben idd de neiging af te zakken. Enige dat daartegen helpt is heel strak omdoen. Vooral het deel om je bovenbeen moet goed vastzitten. Voor je gevoel eigenlijk te strak maar dan blijft het het beste zitten. Ideaal zijn ze nooit maar dan heb je er het meeste steun aan. Wel moet je regelmatig de boel weer ophijsen en strakker zetten over de dag.

Ik kan met beide knieen ingebraced inmiddels wat skieen ook. Moet zeggen dat mijn thuasne brace beter blijft zitten dan die van het ziekenhuis.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:15

Is het geen idee om een orthese te laten aanmeten? Weet niet hoelang je de brace nog nodig gaat hebben, maar een orthese wordt door je verzekeraar vergoed mits het wordt gemaakt door gecontracteerde orthese maker. Is een brace maar dan voor jou op maat.

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 16:40

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van mijn knie , meniscus gescheurd , kruisbanden gescheurd , en nog iets met mijn andere banden ( heb daar niet goed naar kunnen luisteren ). Mooi poedersuiker dus , komende 4 weken sowieso uit de running , en daarna gaan ze kijken of ik geopereerd moet worden. Dokter zei dat het er niet al te best uit zag , en het dus echt heel knap van me was dat ik ben blijven lopen . Verder heb ik ook een nieuwe betere brace gekregen

trotse verzorgster van Chantal <3

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:20

Howly crap,
Ik wil je niet ontmoedigen maar gaaar uit van 12 weken minimaal niet veel met je been kunnen.
Vorige jaar mijn buitenste meniscus gescheurd, helaas 2 maanden verder gelopen ondat de artsen zeiden dat het gekneusd was.
En nu heb ik 1/3de buitenmeniscus, atrose en botschade in mijn rechter knie...

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 17:16

hagelslag schreef:
Howly crap,
Ik wil je niet ontmoedigen maar gaaar uit van 12 weken minimaal niet veel met je been kunnen.
Vorige jaar mijn buitenste meniscus gescheurd, helaas 2 maanden verder gelopen ondat de artsen zeiden dat het gekneusd was.
En nu heb ik 1/3de buitenmeniscus, atrose en botschade in mijn rechter knie...


Bah bah , ben blij dat ze er bij mij toch redelijk snel achter gekomen zijn. Jij ook beterschap !

trotse verzorgster van Chantal <3

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:21

Ach joh, ik ben al 1.5 jaar verder.... Veel beter word het niet


Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Knie brace zakt af , doet pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:42

Jeetje, mijn exvriend had 1 kruisband een scheurtje in en de meniscus gescheurd.
Hij is toen geopereerd aan de meniscus (gehecht) maar dat ging na 1,5 jaar alsnog fout, scheurde alsnog. dus weer geopereerd en toen merkte ze dat 1 van de kruisbanden disfunctioneel was. Dat blijkt bij heel veel mensen dat de kruisbanden hun werk soms helemaal niet goed doen. Als hij een reconstructie van 1 kruisband nodig zou hebben moest hij 12 maanden revalideren. Dus hij heeft zitten bidden dat dat niet nodig zou zijn (bouwvakker). We kwamen ook een jongen tegen die zon constructie had gehad en die was toen op 8 maanden revalidatie maar was verkeerd gestapt en moest helemaal opnieuw beginnen. Hij kon wel janken.
Ga er maar niet vanuit dat je met 4 weken weer iets kunt.
Zonder kruisbanden en meniscus kom je niet ver. zeker niet op ouderen leeftijd. Als je er te lang mee doorloopt kun je voor je 40e een nieuwe knie uitzoeken (en knieeprotheses gaan maar 10 jaar mee ofzo, dan moet ie vervangen worden)

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 13:48

RoyceMack schreef:
Jeetje, mijn exvriend had 1 kruisband een scheurtje in en de meniscus gescheurd.
Hij is toen geopereerd aan de meniscus (gehecht) maar dat ging na 1,5 jaar alsnog fout, scheurde alsnog. dus weer geopereerd en toen merkte ze dat 1 van de kruisbanden disfunctioneel was. Dat blijkt bij heel veel mensen dat de kruisbanden hun werk soms helemaal niet goed doen. Als hij een reconstructie van 1 kruisband nodig zou hebben moest hij 12 maanden revalideren. Dus hij heeft zitten bidden dat dat niet nodig zou zijn (bouwvakker). We kwamen ook een jongen tegen die zon constructie had gehad en die was toen op 8 maanden revalidatie maar was verkeerd gestapt en moest helemaal opnieuw beginnen. Hij kon wel janken.
Ga er maar niet vanuit dat je met 4 weken weer iets kunt.
Zonder kruisbanden en meniscus kom je niet ver. zeker niet op ouderen leeftijd. Als je er te lang mee doorloopt kun je voor je 40e een nieuwe knie uitzoeken (en knieeprotheses gaan maar 10 jaar mee ofzo, dan moet ie vervangen worden)


Oh gadverdamme. Ik blijf toch een beetje hopen dat het over 4weken beter gaat.. kans is klein ik weet het

trotse verzorgster van Chantal <3

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:33

Na 26 jaar en 6 operaties kan ik zeggen dat met kniebanden, kruisbanden gescheurd en meniscus kapot, de knie nu versleten is.
Zit bijna bot op bot nu.
Wel heb ik ongeveer 10 jaar kang redelijk normaal kunnen sporten en paardrijden.
Nooit meer kunnen skiën, tennissen, hockey of iets in die geest. Na de laatste operatie ook niet meer paardgereden.
Maar ieder lijf is anders! Neem de tijd ervoor en oefen op kracht als dat weer mag later. Daar ga je veel steun uit halen.
Sterkte en beterschap!

Pronkdame fan Bommelsteyn B+10, L1+2 (verkocht)
Toke Fan Faerch (Bartele 472 x Andries 415) B+6

MoonWencke

Berichten: 5443
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:28

@TS: Hoe gaat het nu met je? Inmiddels zijn de vier weken om, dus ik verwacht bijna dat er nu een operatie gepland staat?

Ik heb twee weken geleden mijn voorste kruisband gescheurd en word aanstaande woensdag geopereerd.

.

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 16:27

MoonWencke schreef:
@TS: Hoe gaat het nu met je? Inmiddels zijn de vier weken om, dus ik verwacht bijna dat er nu een operatie gepland staat?

Ik heb twee weken geleden mijn voorste kruisband gescheurd en word aanstaande woensdag geopereerd.


Hey , dan gaat het sneller bij jou dan bij mij , ik heb 8 augustus weer een afspraak bij het ziekenhuis voor een properatieve screening , en dan ga ik vragen of de operatie na 20augustus gedaan kan worden ( omdat namelijk mijn ouders terug van vakantie zijn en dan ze erbij kunnen zijn.

trotse verzorgster van Chantal <3

MoonWencke

Berichten: 5443
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:30

Ja, het gaat hier inderdaad snel. Zou ook daarmee te maken kunnen hebben dat ik in Duitsland woon. En een beetje geluk heb gehad met het krijgen van afspraken. Daarnaast is het bij mij enkel de voorste kruisband, verder is alles (volgens MRI) in orde en kunnen ze al opereren.

Snap dat je de operatie liever eind augustus laat doen. Dan zit je nog steeds rond de drie maanden na het gebeuren. Wat heb je eigenlijk gedaan?

Nog steeds problemen met de brace of is dat inmiddels opgelost?

.

osanta
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 19:01

MoonWencke schreef:
Ja, het gaat hier inderdaad snel. Zou ook daarmee te maken kunnen hebben dat ik in Duitsland woon. En een beetje geluk heb gehad met het krijgen van afspraken. Daarnaast is het bij mij enkel de voorste kruisband, verder is alles (volgens MRI) in orde en kunnen ze al opereren.

Snap dat je de operatie liever eind augustus laat doen. Dan zit je nog steeds rond de drie maanden na het gebeuren. Wat heb je eigenlijk gedaan?

Nog steeds problemen met de brace of is dat inmiddels opgelost?


Hey sorry voor de late reactie , ik ben met het voetballen erdoor heen gegaan , en ik weet absoluut niet hoe , en heb toen dus die banden allemaal afgescheurd , heb ondertussen alweer een nieuwe brace, zakt nog steeds af maar zit wel veel beter dan mijn vorige !

trotse verzorgster van Chantal <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Charaz, Gompernikkel, HELder, IASCrawler, Kaplaars, marija81, Miez, Sasqiua en 39 bezoekers