PonyParkCity!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 20:22

Hoi! Ik weet dat hier al twee andere topics over zijn, maar die zijn gesloten of niemand is daar actief meer. Het leek me leuk om wat nieuwe mensen een groep op te richten over ppc!

Ik ben Andrea'Duo, ben nog maar een keertje geweest maar vond het geweldig! Ik ga weer een weekendje van de zomer *\o/* . Mijn favo is/was Duo, maar die is helaas met pensioen! Ik ga de volgende keer voor Balou, heb gehoord dat dat een leuk beest dus we gaan zien! (ik sta rond 8 uur.)


Ja dat was t wel zo'n beetje, ik hoop dat er mensen zijn die mee willen kletsen! :)


pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:27

Ik hoop dat je weet dat alle pony's weg gaan? :x

[O]


Quickly2003

Berichten: 293
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:28

Ik heb er nare dingen van gehoord maar ondanks dat wilik er wel graag eens heen

Quickly* ~Dunmore Diamond Girl~

Quickly2003

Berichten: 293
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:30

pien2010 schreef:
Ik hoop dat je weet dat alle pony's weg gaan? :x




Dit was toch het ponypark in Slagharen? Dat is volgens mij iets anders dan ponyparkcity niet?

Quickly* ~Dunmore Diamond Girl~

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:32

Quickly2003 schreef:
pien2010 schreef:
Ik hoop dat je weet dat alle pony's weg gaan? :x




Dit was toch het ponypark in Slagharen? Dat is volgens mij iets anders dan ponyparkcity niet?

Het is ponyparkcity Slagharen als ik het niet mis heb :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:34

Alle pony's bij de huisjes gaan weg, dus ik neem aan dat ze allemaal weg gaan. Het attractiepark heet er volgensmij ook maar een stuk of 5

[O]

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:36

Nee, ponyparkcity en ponypark slagharen staan los van elkaar. Bij slagharen gaan de pony's weg. Bij PPC niet.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:37

Ponyparkcity is Collendoorn dat blijft gewoon. Ponypark Slagharen gaat weg. Slagharen had ook maar 80 ponys en Collendoorn wel 300.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:37

pien2010 schreef:
Ik hoop dat je weet dat alle pony's weg gaan? :x

Ze blijven toch echt hoor... Het zijn 2 losse bedrijven en de pony's die in attractiepark Slagharen lopen gaan weg. PPC blijft gewoon zoals hij is.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:39

Oh dan heb ik me vergist! Ik woon in de omgeving en hier hoor je steeds dat Collendoorn er mee stopt

[O]

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 12:19

Klopt, ze blijven gewoon! Dat gaat idd over Slagharen :)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:47

Cappuccino was altijd mijn lieveling, maar jeetje dat is alweer lang geleden.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:46

Ahw :(:)

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:16

Ooit, en dat is al minimaal 10 jaar terug, was mijn favoriet er eentje die ik Ezel had genoemd vanwege zijn rechtopstaande maanden en zijn grijze (shabrakbonte) vacht. Hij bleek Iejoor te heten. Hij wilde niet van stal weg, maar eenmaal daar weg was het een schatje. Hij was behoorlijk groot, hoewel er nog wel grotere waren.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:24

TS, wanneer ga je?
Mizora schreef:
Ooit, en dat is al minimaal 10 jaar terug, was mijn favoriet er eentje die ik Ezel had genoemd vanwege zijn rechtopstaande maanden en zijn grijze (shabrakbonte) vacht. Hij bleek Iejoor te heten. Hij wilde niet van stal weg, maar eenmaal daar weg was het een schatje. Hij was behoorlijk groot, hoewel er nog wel grotere waren.

Volgens mij bedoel je Eeyore, die heeft vroeger ook Iejoor geheten. Die is er nog steeds! :)

Het leven is geen ponykamp!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-17 13:42

Emaychoja schreef:
TS, wanneer ga je?
Mizora schreef:
Ooit, en dat is al minimaal 10 jaar terug, was mijn favoriet er eentje die ik Ezel had genoemd vanwege zijn rechtopstaande maanden en zijn grijze (shabrakbonte) vacht. Hij bleek Iejoor te heten. Hij wilde niet van stal weg, maar eenmaal daar weg was het een schatje. Hij was behoorlijk groot, hoewel er nog wel grotere waren.

Volgens mij bedoel je Eeyore, die heeft vroeger ook Iejoor geheten. Die is er nog steeds! :)


Van 4 tot 7 augustus! Klopt, Eeyore is er nogsteeds. Lijkt me een leuk dier!

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:48

Hier ponyparkcity-fan :D

Never make eye contact with anyone while eating a banana

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-17 14:19

Caitlin_K schreef:
Hier ponyparkcity-fan :D


omg, twinn! ik houdt ook nog van teenwolf en van isaac :') _/-\o_ <3

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:33

Afbeelding

Eeyore mei 2005. Het wordt dus echt al een oudje. Het was toen volgens mij geen hele jonge pony meer (niet een jaar of 3/4).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:42

Mizora schreef:
[ [url=m/anwTcu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eeyore mei 2005. Het wordt dus echt al een oudje. Het was toen volgens mij geen hele jonge pony meer (niet een jaar of 3/4).


Toen was je al veel te groot en zwaar voor die arme pony en al die touwen rond zijn hals en nog nog riem om zijn nek, wat bezielt je?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:48

Mazida schreef:
Mizora schreef:
[ [url=m/anwTcu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eeyore mei 2005. Het wordt dus echt al een oudje. Het was toen volgens mij geen hele jonge pony meer (niet een jaar of 3/4).


Toen was je al veel te groot en zwaar voor die arme pony en al die touwen rond zijn hals en nog nog riem om zijn nek, wat bezielt je?


En ik maar denken dat ze allebei weg zouden gaan, dus ik was heel blij voor die arme pony's.. gebeurd dus niet en dat betekent dat dit soort praktijken als de foto's hierboven blijven doorgaan.. arme beestjes :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:04

Hij heeft een halstertouw om zijn hals hangen. Ik was inderdaad te groot, hoewel het op dit plaatje meer lijkt dan in het echt. Nee, ik was toen niet te zwaar. Maar ik heb geen plaatjes vanaf de zijkant behalve deze, dat was nog in de tijd dat je geheugenkaartje 64mb was in je fototoestel.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:19

Vroeger leek het me geweldig, in zo'n huisje met een shetlander erbij. Maar nu vind ik het vooral zielig want ik hoor en zie vaak dat daar meiden rijden die veel te groot en te zwaar zijn voor die shetjes.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:24

Triest vind ik het.. Als je zo graag wilt rijden, ga dan gewoon naar de manege. Ik vind het altijd lastig zulke praktijken, omdat uiteindelijk de dieren iedere keer weer de dupe zijn van ons 'vermaak'. :n Wat mij betreft mogen ze het afschaffen, het hele concept.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:39

Ik denk oprecht dat deze pony's het beter hebben dan op vrijwel iedere manege (en pensionstal). De meest populaire pony's lopen 13 weken per jaar (3 weken herfstvakantie, 2 weken meivakantie, 8 weken zomervakantie) en dan nog een aantal weekenden. De rest van de pony's loopt minder. De meeste ruiters rijden zelden meer dan 1 uur per dag, alleen de aller fanatiekste rijden meer. De pony's mogen 10 tot 5 (uit mijn hoofd gezegd) bij het huisje zijn. Ze worden tegenwoordig bitloos gereden en er wordt bij de rijlessen nadruk gelegd op het feit dat ze water moeten hebben. De meeste pony's staan gewoon min of meer de hele dag te grazen aan huis. De tijden dat ze niet bij de huisjes mogen zijn hebben ze een gigantische schuilstal met onbeperkt voer. In het ergste geval staan ze dus 8 uur zonder eten. De meeste pensionstallen voeren om uiterlijk 8 uur 's avonds de laatste ronde hooi en/of brok en 's ochtends tussen 6 en 8 weer. Dan staan de paarden dus 8-10 uur zonder eten want er wordt over het algemeen zelden meer dan voor 2 uur hooi gegeven. Juist de fanatieke ruiters haalden eten bij de grote stal zodat er aan huis ook een bak eten stond, naast gras. En zelfs als ze veel reden, dan nog hadden de shetten nog minimaal de helft van de tijd de mogelijkheid om te eten.

Wij hebben een huisje aan de hoofdweg gehad en met grote regelmaat zag je een pony voorbij scheuren die richting de grote stal ging. En na enige tijd zag je dan een ruiter ook die kant op lopen, met cap nog op.

Is het ideaal? Nee, maar dat is vrijwel geen enkele stalling. Maar vergeleken met de gemiddelde manege hebben deze dieren een luizeleven.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers