Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

hoeveel kleding setjes heb jij in je kast (zomer en winter totaal)

1-10
5 (3%)
10-20
22 (15%)
20-30
17 (11%)
40-50
17 (11%)
50-60
8 (5%)
60 of meer
24 (16%)
geen idee, m'n kast puilt uit
49 (34%)

Totaal aantal stemmen: 142


Zidore

Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 19:01

de vraag zegt het al.
ik ben voorjaarsschoonmaak aan het houden en m'n kast puilt werkelijk waar helemaal uit (dus onderste pollkeuze is van mij :') )

ik heb ook wel wat ruimte om wat op te bergen (zodat ik winterkleding kan omruilen en achterin de kast kan bergen en andersom in de zomer) maar ook daar barst alles uit elkaar, ben een beetje wanhopig eigenlijk.... }:0

met een setje bedoel ik broek en truitje of jurkje

Nu wil ik hier echt eens vanaf want het kan zo niet langer. Ik weet niet waar ik moet beginnen en vroeg me af of er bokkers zijn die hier tips voor hebben.
Wat is handig in het sorteren of bij elkaar leggen?
Heb jij werk, uitgaans, vrije tijd, paardenkleding allemaal apart of door elkaar?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:23

Klinkt alsof je echt drastisch hulp nodig hebt. Zoek op marie kondo en capsule wardrobe. Bevalt mij heel goed.


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:25

Haha oliebol, ik heb 20/30 gestemd maar zag pas later dat het zomer/winter bij elkaar is :')

Ik heb 2 kledingkasten, eentje voor de winter en eentje voor de zomer. Vestjes wisselen daartussen. Ik heb geen broeken behalve nu 2 zwangerschapstuinbroeken, een korte en lange. Verder draag ik alleen maar jurken.

Rijkleding heb ik altijd op stal liggen, in mijn zadelkastje. En op mijn kamer een kledingrek met de jurkjes en vesten die ik op dat moment het liefst aan heb.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Goof

Berichten: 28603
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:27

Ik draag in mijn werk en vrije tijd hetzelfde; broek met shirtje en vestje of broek met blousje.
Verder heb ik een stapel trainingsbroeken en dikke truien gewoon voor thuis en winter. Mijn sokken, ondergoed, bikini's etc heb ik in mandjes want anders wordt het rommelig. Onderin heb ik een grote doos met mijn sportkleding (paardrijden, snowboarden, fietsen).
Dat was het eigenlijk wel.
Mijn vriend heeft iig veel meer dan ik en om die reden puilt onze kast ook een beetje uit.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:27

Mijn kast puilt ook enorm uit, en ik denk dat 95% niet past. Ik heb alleen al 45 jurkjes :')

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:30

Ik heb 60 of meer geselecteerd. Meestal probeer ik mijn kleding zo te kopen dat ik met 1 stuk meerdere combinaties kan maken. Dat betekent dat ik met 10 onderstukken (broek of rok) en 10 bovenstukken (shirt, trui, vest of sweater) al 100 combinaties kan maken :)
Nu heb ik wel iets meer dan 20 items in mijn kast, maar voor het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:31

Ik heb vrij veel kleding maar veel daarvan is gelegenheidskleding/dingen die ik amper draag. Daar moet ik eigenlijk afscheid van nemen, maar dat vind ik dan wel heel erg lastig :o

Effectief zijn de dingen die ik veel draag:
2 tuinbroeken
2 spijkerbroeken
1 spijkershort
3 pantalons
7 shirts
3 mooie, draagbare jurkjes
4 rokjes (een grijze en een zwarte kokerrok, een lichtroze wijde rok tot op de knie en een zwart rokje van een wat dunnere stof in een A-lijn model).

Zidore

Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 22:21

fijn dat er meerdere bokkers zijn die op me lijken :j na de eerste reactie dacht ik heel even dat ik hulp moest gaan zoeken ofzo.. :D
sokken, ondergoed en bikini's enzo heb ik ook al in mandjes, dus dat scheelt. eigenlijk is mijn kast ook best onlogisch want ik heb heel veel plek om dingen op te hangen maar minder om te leggen (op plank of in kast)

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

black_kelpie

Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:29

Ik ben voor 10/20 gegaan, maar ik vraag me af of ik daar aan kom. Het komt hier eigenlijk altijd neer op een spijkerbroek met een shirtje/trui/vest :') Ik loop hele dagen door het bos, tere stofjes en jurken of rokken zijn aan mij niet besteed.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:35

Ik woon alleen en heb een hele kamer als kledingkast :D Af en toe gaat er weer een zak uit. Ga gewoon alles bij langs en vraag jezelf af of je dit echt nog gaat dragen of hoe lang je het al niet hebt gedragen. Klein beetje ruimte in je kledingkast maken :) Oja en de dingen met gaatjes weggooien (als je die bewaart zoals ik) :+

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:35

Ik heb momenteel maar 1 echte broek, 1 short, 1 joggingbroek die eigenlijk te groot is, 1 3 kwarts broek, en 2 heerlijke chill broeken van de action :+ moet nodig shoppen sowieso een broek erbij hebben maar dat is heel lastig vind ik met mijn lijf/bouw.. Dan nog wel een aantal jurkjes en volgens mij nog een kokerrok maar die laatste draag ik alleen met gelegenheden. Oh ja 1 lange rok, 2 maxi jurken die draag ik dan ook het meest en hartje zomer de kortere ook wel wat. Shirtjes en topjes etc genoeg..

Hoe ik m'n kast uitmesten aanpak is gewoon per plank stapel er uit op bed gooien en dan 1 voor 1 pakken kijken evt passen en dan of op een bult dat gaat op marktplaats of opvouwen en terug in de kast :)

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:40

Zidore schreef:
Nu wil ik hier echt eens vanaf want het kan zo niet langer. Ik weet niet waar ik moet beginnen en vroeg me af of er bokkers zijn die hier tips voor hebben.
Wat is handig in het sorteren of bij elkaar leggen?
Heb jij werk, uitgaans, vrije tijd, paardenkleding allemaal apart of door elkaar?

Ik heb niet zoveel kleding dus ik heb werkkleding, paardenkleding en nette kleding door elkaar liggen, anders worden de stapeltjes wel erg klein.

Ik heb een hangstuk waar mijn bloesjes (3), jasjes (4) en jurkjes (3) hangen. In de zomer hangen daar ook mijn winterjassen. Daarboven een plank met een stapeltje lange mouwen, een stapeltje korte mouwen en een stapeltje zonder mouwen. Daarboven een plank met 2 stapeltjes truien en een stapel broeken.

Ondergoed, sokken en hemdjes enzo liggen in een apart ladenkastje.

Overigens heb ik de keuze 10-20 setjes aangevinkt.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 06:01

Op dit moment heb ik even geen kast omdat we net verhuisd zijn en ik er zelf een wil maken. Ein-de-lijk een kast die aan mijn wensen kan voldoen.

Ik heb ook erg veel kleding dus de uitpuilende kast ken ik helaas.
Ik leg zelf mijn werkkleding en gewone kleding apart omdat ik anders 'gewone' vesten en broeken naar werk ging dragen en die komen regelmatig onder de lijm, verf en andere toestanden te zitten.

Verder vind ik het fijnst om jurkjes, vesten, blousen, rokken en broeken te hangen. (Broeken en rokken op zon hanger waar je ze doorheen kan doen zeg maar.

Sokken, onderbroeken, bikini's en panty's in een soort mandje (allemaal apart) maar daar ga ik straks kleine vakjes voor maken.

Dan een plank met 'basics' een rij met hempjes die ik overal onder draag en een met longsleeves voor in de winter.
Plank met een rij gewone leuke t-shirts en een rij met werk t-shirts.
Ook nog een plank met gewone truien en daar naast werktruien.

Dan heb ik ook nog een best groot aantal pyjama's. Welke gesorteerd liggen op winter en zomer.

Op een lange plank onder het hang gedeelte had ik het beddengoed en handdoeken liggen.

Oke dit klinkt wel heel ernstig zo :=
Ik moet wel zeggen eerst was mijn kledingkast nog een grotere chaos en frustreerde het me zo. Maar sinds ik echt een indeling bedacht heb is het zo veel beter, ik weet precies wat waar moet etc.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 06:05

Ik heb door de jaren heen echt te veel kleding gekocht. Nu iets meer dan een jaartje geen impulsaankopen en alleen iets kopen als ik het echt nodig heb.

Tip! Ik verkoop mijn niet dragende of niet passende kleding op United Wardrobe. Een veilige "kledingmarktplaats". Ik heb in totaal zo'n 20 items al verkocht en er zeker 150 euro aan verdient!

bontje

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 06:13

Ik heb een stuk of 10 broeken, 10 jurkjes, 10 truien, 30 hemdjes, 30 T-shirts. De verhouding is een beetje zoek. :`)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:03

Bij het lezen van je titel moest ik gelijk aan dit artikel denken: http://www.moedersminimalisme.nl/de-min ... jst-zomer/

Zelf heb ik veel meer kleding dan daar staat hoor, maar ik vind het wel handig om eerst door te lezen voor ik mijn kledingkast weer onder handen neem :)

linoleum

Berichten: 6456
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:55

Ik had altijd heel veel kleding. 2 kledingkasten vol en nog een los rek. Inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen en ook door een verhuizing is de hoeveelheid flink uitgedund. Er bleef toen bijna niks over.

Ben nu wel bewuster aan het shoppen. Niet alles wat maar beetje leuk en goedkoop is gaat mee. Ik kijk meer naar kwaliteit en of het past bij mijn eigen stijl en of ik het goed kan combineren. Ik hoop daardoor het wat in de perken te kunnen houden en dat ik langer en meer gebruik maak van mijn kleding.

I'm not weird, I'm limited edition :D

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:59

Gewoon alles wat je het afgelopen jaar niet aan hebt gedaan weg doen :D

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:13

Ik heb 5 lange broeken, 6 korte, 2 rijbroeken en 5 rokken/jurkjes.
Verder nog wel wat aan saaie shirtjes (10 oid), blousjes en apartere stukken (5) en truien die ik meestal over shirts heen aan doe (3).

Ik heb dringend meer kleding nodig O:)
Vroeger had ik wel eens te veel, dan keek ik wat kapot was en dat gooide ik weg. Wat niet meer gebruikt werd gaf ik weg.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:18

Kleding opvouwen en sorteren is een van m'n hobby's, chaos zul je bij mij niet snel aantreffen :')
Heb alle donkere broeken bij elkaar liggen voor de winter en een stapel lichte kleuren voor de zomer. Vesten en dikke truien een aparte stapel en shirts en bloezen ook.
Verder nog een aparte stapel voor jurkjes, rokjes en shorts. Blazers aan hangers. Heb iets van 12 rijbroeken en polo's voor paardrijden die heb ik ook in de kast, wel gewassen natuurlijk.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:41

Ik heb best veel kleding...zelfs kleding wat ruim 15 jaar oud is, maar wat ik soms gewoon nog draag hoor!
Ook veel schoenen trouwens!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:54

2 broeken en 4 shirts momenteel :=

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:52

Ik wil het denk ik gewoon niet weten hoeveel ik heb :+

Ik heb geen sets, heb aantal zwarte(stuk of 4), aantal donkerblauwe(denk dat ik er nu wel aan 6 kom) en wat lichte washing spijkerbroeken. Dan nog een paar pantalons in wit. Aantal rokjes, goed aantal jurkjes en een hele hoop shirts en blazers/vesten en wat blousjes voor werk.

Stuk of 12 rijbroeken(ff snelle schatting) en goed aantal shirts die ik alleen naar de paarden aantrek(ivm speciale trainingsshirts/ speciale stof, print of merk etc) en wat vesten van ruitersport merken.

En dan nog een bergje truien en wat trainingsbroeken :')

Nee ik wil het gewoon niet weten :D Vul met al het spul(ook jassen meegenomen) 1,5 grote kleding kast (ik heb er 2 staan, in 1 heb ik het leg gedeelte gevuld met handdoeken/beddengoed(ja ook daar heb ik veeeel te veel van), het hang gedeelte is dan wel weer voor mn kleding)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:02

Oei oei :D
Ik heb
2 kasten met 3 lades die volledig vol zitten, een hangkast van 1,5m breed, een kapstok vol winterjassen en een kapstok waar trainingskleding (hondensport) aan hangt.

En dan nog maar niet te spreken over de gigantische berg kleding die er ligt in de berging, op de badkamer en op de strijkplank haha :D

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Hoeveel kledingstukken heb jij? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:54

Maar serieus, wat moet je met al die kleren? Dragen jullie alle kleren ook echt allemaal? Bij mij zou het meeste praktisch ongebruikt in de kast hangen.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.