Recente ervaringen Stal Doorstap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miekstertjuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-03-17

Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 22:45

Goedenavond,

Woensdag ga ik bij een paardje van Stal Doorstap kijken. Vanavond vond ik tijdens een rondje googelen echter een hoop negatieve ervaringen met deze stal, maar wel allemaal gedateerd. Ik vroeg me af of iemand recente ervaringen voor mij heeft?

Ik ben op zoek naar een forse tinker, zij hebben er een leuke staan. Maar ik wil natuurlijk wel bij een goede stal kopen, en daarnaast is Stal Doorstap een eind rijden voor mij en ga ik liever niet voor niets.

Dankjewel alvast!!

Moderatoropmerking:
Op pagina 6 staat een moderator opmerking, deze graag lezen voordat je reageert.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:47

Niet persoonlijk gekocht, wel weer recent een paard gezien dat daar vandaan kwam voor a) sowieso te veel geld en b) bleek hij ook nog eens niet gezond (maar zelfs als hij gezond was geweest was hij nog te duur geweest).

Edit: dat paard was in de afgelopen 3/4 maanden daar gekocht, dus wel recent.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 09-03-17 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:51

Ik denk dat je het antwoord zelf eigenlijk al weet.. Ik heb geen recente ervaringen, wel ervaringen van een jaar of 6 geleden. Het heeft me veel geld gekost en uiteindelijk heeft het me niets opgeleverd. Ik hoop dat iemand je recente ervaringen kan vertellen, maar ik zou er persoonlijk nooit meer naar toe gaan. Het is een volwassen vrouw, die een gevaarlijk paard verkocht die bedoeld was om een kind op te laten rijden , vervolgens is dit paard ingeruild en bleek het nieuwe paard gebreken te hebben. Wij hebben toen alle banden verbroken en waren heel wat geld lichter en hadden nog steeds geen paard. Ik heb toen een veulen gekocht, omdat alle vertrouwen in handelaren weg was. Ik zou er toch echt nog even heel goed over nadenken als ik jou was :)

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:28

Er was nog niet zo lang geleden een topic hierover op bokt.. weet alleen even niet zo snel waar ie staat.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 06:43

Ja klopt de naam kwam mij gelijk bekend voor.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 06:44


pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:52

Als je zoekt komt er heel veel info naar boven..Vooral negatief!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:08

Joh ga gewoon kijken, gebruik je gezond verstand en laat het dier zelf keuren. Niet meteen afgaan op verhalen van anderen. Ze verkopen paarden in het goedkopere segment en daar zitten ook gewoon prima dieren tussen.

AliyaVDS
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:15

Mijn ervaring is van een jaar geleden. Ik ging er met een vriendin kijken naar een paard voor haar dat zij al 'gereserveerd' had door 100 euro te betalen. Ten eerste wil ik zeggen dat ik zeker geloof dat er prima leuke paarden bij stal doorstap te koop zijn. Maar, bij hen kopen zou ik toch nooit doen...
Ten tweede willen zij winst maken, en dat vond ik heel sterk naar voor komen toen we waren. Zij kopen heel goedkope paarden en verkopen deze zo snel mogelijk weer voor (veel) meer geld. Ondertussen rijden en trainen ze deze dieren wel maar uiteindelijk is hun tijd ook beperkt want ze hebben een heleboel paarden staan en hoe sneller ze terug verkopen hoe lager hun kosten voor verzorging en eten etc. Daardoor ben ik van mening dat je ALTIJD te veel betaald bij hen. Het paard waar wij naar gingen kijken was 2500 euro ongeveer, wat in mijn ogen veel te veel was aangezien dit paard volledig groen in de piste was, geen stamboek had, slechte hoeven, noem maar op... Het sterke punt van het paard was dat het geen bang had van tractors enzo, maar dan nog. Ik ben er zeker van dat ze dit paard heel goedkoop ergens anders gekocht hadden want er was nog erg veel werk aan en het dier was ook heel erg nerveus (wij dachten aan een mishandeling bij de vorige eigenaar maar daar heeft stal doorstap natuurlijk niets mee te maken). Ik ben er ook zeker van dat dit paard dus nog niet zo veel had bijgeleerd sinds het bij de stal was. Het was nog altijd heel groen en onzeker, longeren was ok maar in de piste aan de longe stappen met iemand op de rug ging zelfs niet.. En ik zeg niet dat dat niet oke, het kan best zijn dat je een volledig groen paard verkoopt maar zij deden er wel over alsof het een 100% bomproof paardje voor kinderen was en vroegen ook een prijs die daarbij past, wat niet correct is in mijn ogen.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:12

Lijkt me logisch dat ze winst willen maken, het is een bedrijf toch? Of moeten die van de lucht leven?
Of ze verder betrouwbaar zijn, geen idee.

MZB
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:52

5-6-2017
Wij zijn vandaag bij stal doorstap geweest omdat we een super leuk familie paard zochten.
Ons oog viel op de Tinker Beauty, maar gezien wij 3 uur moeten rijden om er alleen te komen hebben we duidelijk gevraagd of alles oké was en of het geen schimmel, mok, of zomer eczeem had.
Paard was volgens hun 100% oke dus wij 100 euro aanbetaald en met de trailer die kant op gereden.
Nou Beauty was helaas niet zo Beauty toen we er aan kwamen, paard zat onder de mok, had zomer eczeem en toen we probeerde haar voetjes op te tillen wat ook nog eens niet echt eenvoudig was, bleek haar voet voor de helft afgebroken te zijn.
De ogen van de merrie stonden strak en angstig en haar oren lagen plat in haar nek net als de andere dieren was het alles behalve prettig.
De paarden hadden alle pus oogjes en stonden er niet verzorgt bij, toen wij nogal pissig waren dat we duidelijk gevraagd hadden naar een fijn familie paard en dat we dus 3 uur hadden gereden loodste ze ons naar een pinto die ze met geen mogelijkheid te pakken kregen.
Mensen die er liepen hadden 0,0 verstand van de dieren en konden ook niets over de dieren vertellen fijn...

Onze ervaring wat een stel lompe lui zijn het die alles willen verkopen zolang het maar geld op levert.

Afbeelding

Afbeelding

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:05

Sodeju wat ziet dat er uit!!! Als Doorstap dit leest ga je vast dreigberichten ontvangen MZB!
Hoe kan het waar zijn dat mensen dit aanbieden..arm, arm dier!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:27

Altijd je paard laten keuren.
Of dat nu bij doorstap is of die particulier op MP.

MZB
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:13

pol1 schreef:
Sodeju wat ziet dat er uit!!! Als Doorstap dit leest ga je vast dreigberichten ontvangen MZB!
Hoe kan het waar zijn dat mensen dit aanbieden..arm, arm dier!


Als wij belazerd worden door hun, vertellen wij de waarheid ik hou absoluut niet van leugens en loze beloftes.
Ik ben lid geworden van bokt omdat ik niet tegen leugens kan en om andere mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken. Als mensen geld willen verdienen prima maar dit is echt pure dieren leed wat daar gebeurd.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:17

Die voet ziet er slordig uit en zeker in combinatie met mok is dat flink balen voor jullie. Ze hadden dit dier eerst moeten opknappen voordat ze ermee gingen adverteren (of ze hadden het gewoon in de advertentie moeten vermelden), maar puur dierenleed vind ik een afgebrokkelde voet en mok niet.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:23

Goof schreef:
Die voet ziet er slordig uit en zeker in combinatie met mok is dat flink balen voor jullie. Ze hadden dit dier eerst moeten opknappen voordat ze ermee gingen adverteren (of ze hadden het gewoon in de advertentie moeten vermelden), maar puur dierenleed vind ik een afgebrokkelde voet en mok niet.


Weet niet of je de foto van de straal goed heb bekeken..?? Weet niet hoe je dat anders kan omschrijven dan dierenleed!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:24

MZB schreef:
pol1 schreef:
Sodeju wat ziet dat er uit!!! Als Doorstap dit leest ga je vast dreigberichten ontvangen MZB!
Hoe kan het waar zijn dat mensen dit aanbieden..arm, arm dier!


Als wij belazerd worden door hun, vertellen wij de waarheid ik hou absoluut niet van leugens en loze beloftes.
Ik ben lid geworden van bokt omdat ik niet tegen leugens kan en om andere mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken. Als mensen geld willen verdienen prima maar dit is echt pure dieren leed wat daar gebeurd.


Groot, groot gelijk!! Dit zou echt niet Mogen!!

Miss_F
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-13

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:35

Ik heb in december een paard bij hen gekocht, en ik kan geen slechte dingen zeggen over het dier of de verkoop. Heb enkele jaren geleden ook bij hen gekocht, en ook tevreden over.

Gewoon gaan kijken en je gezond verstand gebruiken, eventueel iemand met ervaring meenemen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:41

@MZB, sorry dat ik het zeg, maar je betaald toch ook niet aan op een ongezien paard?? Zeker niet bij handelaren waarvan je van te voren weet dat je op moet letten.

En een paard moet je ook uitproberen, laten keuren etc. als je namelijk op deze basis denkt om een gezond paard te gaan kopen, dan ga je bij zo ongeveer iedere handelaar bedrogen uit komen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:48

Sjolvir schreef:
@MZB, sorry dat ik het zeg, maar je betaald toch ook niet aan op een ongezien paard?? Zeker niet bij handelaren waarvan je van te voren weet dat je op moet letten.

En een paard moet je ook uitproberen, laten keuren etc. als je namelijk op deze basis denkt om een gezond paard te gaan kopen, dan ga je bij zo ongeveer iedere handelaar bedrogen uit komen.


Maar sommige handelaren maken het echt bont!!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:51

Echt handelaren die vaak paarden met mankementen hebben. Helaas komt met keuren ook niet alles naar boven. Zou er nooit en te nimmer iets kopen.

MZB
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:50

Sjolvir schreef:
@MZB, sorry dat ik het zeg, maar je betaald toch ook niet aan op een ongezien paard?? Zeker niet bij handelaren waarvan je van te voren weet dat je op moet letten.

En een paard moet je ook uitproberen, laten keuren etc. als je namelijk op deze basis denkt om een gezond paard te gaan kopen, dan ga je bij zo ongeveer iedere handelaar bedrogen uit komen.


Wij hebben duidelijk aangegeven dat we een gezond dier zochten zonder mok, zomer eczeem en goede voeten. Hun garandeerde ons dat het dier oké was. Ik noem dit alles behalve oké, zeg dan gewoon de waarheid dan hadden we geen 3 uur gereden om naar een paard te kijken die niet gezond was.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:55

TS, heb jij nu een paardje van ginder?

Chris_Marisa
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:19

Blijf weg van deze stal !!!!!
Ze garanderen een inruil onder alle omstandigheden, maar ze zullen je leven zuur maken !! We spraken met een meisje die ons vertelde "ja, ik weet het zeker dat het paard kan springen" en ze vertelde ons om een reservering te maken. We betaalden €100 voor de reservering en maakte zelfs een afspraak. Daarnaast was het paard op sporthorses.be gepubliceerd als springpaard niveau L.

Twee uur later bellen ze om te zeggen: "Het paard kan niet springen, hij heeft geen techniek." Ze weigerden een video te maken en dan besloten ZE dat het paard niet geschikt was voor ons. Ze hebben ons € 100 terugbetaald en verkochten hem aan iemand anders. We hebben zelfs geen kans gehad om het paard te zien of om zelf te beslissen. Het is wel mogelijk dat het paard niet geschikt was, maar dat wil zeggen dat hun advertenties niet eerlijk zijn, en hun manier van behandelen van klanten is betreurenswaardig.
De eigenares zei me zelfs op de telefoon: 'Ik wil niet met je praten' en ze hing op. Zij weigerden onze e-mails of oproepen te beantwoorden. Gelukkig is ons advocaat in geslaagd om hun medewerking te krijgen, maar ze hebben nooit een initiatief genomen om ons te laten weten dat ze ons zouden bellen als er een interessant paard kwam.

Hun enige doel is om te kopen en zo snel mogelijk te verkopen.
Ik stel me zelf de vraag of dit hele reservering proces wel legaal is. Lijkt meer op gedwonge verkoop. Want zelfs voordat je het paard gaat bezoeken, moet je beter 100 euro betalen om te reserveren, want anders wordt hij al verkocht of gereserveerd voor je afspraak.

Op een gegeven moment was er een paard te koop voor € 5.250 (Beaudora), ze was gereserveerd, vervolgens verkocht, dan opnieuw te koop. Maar tussentijds is de prijs verhoogd tot € 5.750! En dit is het paard dat ze hebben aan ons voorgesteld! Dus een advies: blijf weg van deze plek.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:27

Chris_Marisa schreef:
Blijf weg van deze stal !!!!!
Ze garanderen een inruil onder alle omstandigheden, maar ze zullen je leven zuur maken !! We spraken met een meisje die ons vertelde "ja, ik weet het zeker dat het paard kan springen" en ze vertelde ons om een reservering te maken. We betaalden €100 voor de reservering en maakte zelfs een afspraak. Daarnaast was het paard op sporthorses.be gepubliceerd als springpaard niveau L.

Twee uur later bellen ze om te zeggen: "Het paard kan niet springen, hij heeft geen techniek." Ze weigerden een video te maken en dan besloten ZE dat het paard niet geschikt was voor ons. Ze hebben ons € 100 terugbetaald en verkochten hem aan iemand anders. We hebben zelfs geen kans gehad om het paard te zien of om zelf te beslissen. Het is wel mogelijk dat het paard niet geschikt was, maar dat wil zeggen dat hun advertenties niet eerlijk zijn, en hun manier van behandelen van klanten is betreurenswaardig.
De eigenares zei me zelfs op de telefoon: 'Ik wil niet met je praten' en ze hing op. Zij weigerden onze e-mails of oproepen te beantwoorden. Gelukkig is ons advocaat in geslaagd om hun medewerking te krijgen, maar ze hebben nooit een initiatief genomen om ons te laten weten dat ze ons zouden bellen als er een interessant paard kwam.

Hun enige doel is om te kopen en zo snel mogelijk te verkopen.
Ik stel me zelf de vraag of dit hele reservering proces wel legaal is. Lijkt meer op gedwonge verkoop. Want zelfs voordat je het paard gaat bezoeken, moet je beter 100 euro betalen om te reserveren, want anders wordt hij al verkocht of gereserveerd voor je afspraak.

Op een gegeven moment was er een paard te koop voor € 5.250 (Beaudora), ze was gereserveerd, vervolgens verkocht, dan opnieuw te koop. Maar tussentijds is de prijs verhoogd tot € 5.750! En dit is het paard dat ze hebben aan ons voorgesteld! Dus een advies: blijf weg van deze plek.

Ik ben echt geen fan van Stal Doorstap, maar wat hebben ze jullie misdaan dat je je geld in een advocaat steekt? Je bent niet netjes behandeld maar je hebt je geld terug gekregen? En waarom zou een paard niet 500 euro kunnen stijgen in prijs? Misschien is de markt aangetrokken of blijkt dat dit paard talentvoller is dan voorheen? Ik vind het leven zuur maken aan de hand van deze voorbeelden wat overdreven eerlijk gezegd. En als je dan zo behandeld ben, waarom zou je dan nog willen dat ze je een paard aanbieden? :=