[FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

[FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:13

Ik had vorige week een oproepje op FB geplaatst omdat ik weer wat nieuwe foto's wilde. En zo kon ik zondagmiddag terecht op een stal voor verschillende modellen.
De laatste tijd ben ik vooral aan het bewerken geslagen om een foto nog beter te maken. Dat lukt niet altijd, maar geeft wel inzicht in wat kan en wat niet kan :D
Tips voor bewerkingen zijn overigens van harte welkom!

Ik wil nog een slagschaduw bij mijn naam onderin, maar dat kon ik niet vinden. Tips zijn hier ook van harte welkom. Ik heb een stempel gemaakt, waardoor hij altijd hetzelfde is en makkelijk te plaatsen. Maar met slagschaduw is toch niet wat mooier.

Een selectie van de foto's.
Het idee was om behalve het touwtje ook het hele halster weg te halen. Maar daar heb ik me nog niet aan durven wagen :+
Verder heeft hij een kale plek op zijn hoofd die ik wel weg wilde werken, maar de eigenaresse er nog op wilde hebben, omdat ze foto's door de tijd willen hebben de komende jaren (jong paard, net van haar). Dus voor mezelf ga ik dat nog wel doen.
Afbeelding

Zijn hoofd lijkt net wat onscherp. Ik moet nog even uitzoeken of dit nu in het origineel zit of dat het door het bewerken komt. Ik denk het eerste, want zijn manen op de schoft zijn wel scherp.
Afbeelding

Het idee hier was om een zachte sfeer te creƫren door met lagen en kleurverloop te werken. Ik ben er op zich wel tevreden over. Ik wil alleen de ketting nog weg werken. Paar keer geprobeerd, maar dat viel tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Hier een touwtje weggewerkt en het paard wat meer uitgelicht. Ook plaatselijk het oog nog net iets meer opgelicht.
Afbeelding

Deze bewerking naar zwart wit gemaakt. Ik ben er tevreden over. Eigenaresse was er erg blij mee :D
Afbeelding

Ook hier gespeeld met lagen en kleurverloop op een zachte sfeer te maken. Verder heb ik er eigenlijk niks aan gedaan.
Afbeelding

Hier alleen het touwtje weggewerkt en wat gespeeld met licht. Blijft toch lastig, een bonte :j
Afbeelding

Hier heb ik eigenlijk weinig aan gedaan. Ik zie nu ineens de hele vervelende vlieg die nog weg moet :D
Afbeelding

Hier ben ik zelf het minst tevreden over. Met name de kleurstelling. Over het wegwerken van de paaltjes en het lint (en de auto op de achtergrond) ben ik wel tevreden.
Afbeelding

Ook bij deze gespeeld met sfeer en kleur.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:27

De bewerkingen op zich vind ik al heel mooi, daar ben ik zelf niet zo'n ster in dus daar heb ik niet echt tips. Wat ik wel al heel leuk vind is dat je sommige dingen ook gewoon laat zoals ze zijn, en niet per se weghaalt omdat dat standaard is. Dan doel ik vooral op de foto met het touwhalster waar het touw nog aan zit, als je daar het touw weg had gewerkt dan had dat niet mooi geweest omdat je aan het halster ziet dat er druk uitgeoefend is.

Wat de slagschaduw betreft, dat is denk ik een beetje afhankelijk van het programma dat je gebruikt, als je photoshop gebruikt (of op je computer hebt staan) dan kan ik je wel wat helpen. Mijn eigen logo/watermerk heb ik trouwens niet als stempel opgeslagen, maar dat is een photoshop bestand. Zo heb ik 1x mijn logo gemaakt in het groot, en wanneer ik hem nodig heb kan ik hem als extra layer importeren en ter plekke vergroten, verkleinen... alles :). Misschien is dat voor jou ook fijn? Dan hoef je ook niet elke keer opnieuw schaduw eronder te zetten

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:34

Ik heb Photoshop Elements :j
Als Layer is ook wel handig inderdaad. Gewoon tekst met transparante achtergrond dan. En waar kan ik de slagschaduw er dan in zetten?

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:41

Een van de manieren in photoshop (ik neem aan dat dat in elements ook zo werkt) is om te dubbelclicken op de layer waar je tekst zich bevind, je moet wel even zorgen dat je tekst in een aparte layer staat met lege ruimte eromheen. Met dat dubbelclicken krijg je een heel menu, slagschaduw staat er als het goed is ook bij, en er zijn nog wel meer leuke effecten! Laat maar weten of het lukt of niet, ik zit nu even niet achter de pc maar als het helpt kan ik ook wel wat screenshots voor je maken. Het zit in elk geval in het layers menu :)

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:59

Zelfde menu als het werken met de laag met verloop denk ik? Waar je kunt bleken, lichter kunt maken, enz.
Dan ga ik het wel vinden. Bedankt! +:)+

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 09:28

Slagschaduw inmiddels gevonden :j
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:26

Toppie!

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:04

Hee leuk das op Keizersdijk :D

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: [FOTO]Stoeien met bewerken (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:34

Je staat in uitgelicht!! :D

Heb je de laatste foto nog voor me over de app??
Die had ik nog niet en ik denk dat de eigenaresse die wel erg mooi zal vinden <3

Je weet wat ze allemaal zeiden; moooooooii!! :))