Allergische reactie insectenbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:00

Ja hoor.. het insecten seizoen is weer vol in de gang, en dat is te merken ook #)

Ik zelf ben extreem allergisch voor muggenbeten en ook kan ik niet goed tegen dazen/horzels.
Het is nu ook weer prijs op mijn been, 2 muggenbulten die na een dag veranderen in een harde rode pijnlijke en vooral hete schijf ter grote van een klein schaaltje. Soms zo erg dat ik niet meer kan lopen van de pijn :\
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Zijn er meer bokkers die ook ontzettend allergisch zijn en hebben jullie iets wat werkt? Misschien kunnen we elkaar helpen hiermee :j

Ter voorbeeld een van mijn mooie muggenbulten, ik gok op een doorsnede van 20/25 cm

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sanso op 05-06-17 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:03

Ook al eens iets van reactine geprobeerd?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:04

Nog nooit van gehoord, ik heb eens pillen gehad en ontelbaar veel zalfjes en sprays geprobeerd

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:04

sanso schreef:
Ja hoor.. het insecten seizoen is weer vol in de gang, en dat is te merken ook #)

Ik zelf ben extreem allergisch voor muggenbeten en ook kan ik niet goed tegen dazen/horzels.
Het is nu ook weer prijs op mijn been, 2 muggenbulten die na een dag veranderen in een harde rode pijnlijke en vooral hete schijf ter grote van een klein schaaltje. Soms zo erg dat ik niet meer kan lopen van de pijn :\
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Zijn er meer bokkers die ook ontzettend allergisch zijn en hebben jullie iets wat werkt? Misschien kunnen we elkaar helpen hiermee :j

Nat washandje er op leggen en inpakken met verband was hier de opdracht van de vervangend huisarts. Zorgen dat ie nat blijft maar niet koud word. Hielp hier heel goed.
Als dat niets/weinig doet, zit ik net als met al mn allergieen een week aan een flinke prednisonkuur.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:05

Prednison ja..? Klinkt wel meteen erg extreem. Zal het washandje zo eens proberen, niet geschoten is altijd mis

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:07

Ik ben op de een of andere manier niet voor iedere mug allergisch. Maar als ik een reactie heb, dan klinkt het idd als bij jou. Grote harde bulten die gemakkelijk 15-20 cm doorsnede hebben. Ik kan er ook echt naar van worden.
Omdat ik het dus niet bij iedere beet heb, heb ik nog niet echt stappen ondernomen. Wel heb ik ooit van een vriendin een tube zalf gekregen uit Zuid-Afrika. Het werkte als de tierelier, maar het is eigenlijk niet toegestaan in Nederland.
Ik denk dat je anders informatie kan winnen bij je huisarts, dat die je eventueel zou kunnen doorsturen naar de allergoloog?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:08

sanso schreef:
Prednison ja..? Klinkt wel meteen erg extreem. Zal het washandje zo eens proberen, niet geschoten is altijd mis

Ja, ik ben een aparte. Als ik iets heb heb ik het goed.
Washandje niet te veel uitwringen(maar de straaljes hoeven ook niet van je been te rollen..) inpakken met verbandje en bij voorkeur pootje omhoog. Zo lang als mogelijk laten zitten. Dat word een avondje netflixen.. ik deed het ook in de nacht. Kussentje er onder.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:13

Apis melifica (homeopathische korreltjes) werkt bij mij als een tierelier, ik ben net zo allergisch als jij, maar om deze reactie te voorkomen moet je het wel zo snel mogelijk nemen na gestoken te zijn. Het is nu ontstoken. Ik zou het wel nog innemen in dit stadium, maar het duurt langer voordat het over is omdat het niet alleen het gif is waar tegen gevochten moet worden. Zou dus ook een pijnstiller met ontstekingsremmer nemen als ik jou was.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:15

Nou @ierusje ,dat is precies de reden waarom ik ook nog niet naar de dokter ben geweest, maar dit seizoen is voor het eerst dat ik het bij alle steken krijg :(

@kiwiwitje dat gaan we vanavond eens proberen!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:18

sanso schreef:
Nou @ierusje ,dat is precies de reden waarom ik ook nog niet naar de dokter ben geweest, maar dit seizoen is voor het eerst dat ik het bij alle steken krijg :(

@kiwiwitje dat gaan we vanavond eens proberen!

Succes. Ik heb het altijd van dazen (dacht ik)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:32

luxx schreef:
Apis melifica (homeopathische korreltjes) werkt bij mij als een tierelier, ik ben net zo allergisch als jij, maar om deze reactie te voorkomen moet je het wel zo snel mogelijk nemen na gestoken te zijn. Het is nu ontstoken. Ik zou het wel nog innemen in dit stadium, maar het duurt langer voordat het over is omdat het niet alleen het gif is waar tegen gevochten moet worden. Zou dus ook een pijnstiller met ontstekingsremmer nemen als ik jou was.


Ontstoken dus geen allergische reactie? Of houd dat verband met elkaar?
Zal zo ook een ibuprofen pakken dan

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:36

Antihistaminucum bij de drogist halen (bijv anti hooikoorts pillen, niet de homeopathische natuurlijk), maar dan is het wel zaak om het rap na de beet te nemen. Het voorkomt goed dat je allergische reactie al te erg wordt.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:40

hier ook niet muggen maar dazen.
krijg er een schotel van van een 20 cm.
naar het ziekenhuis geweest om te zien of ze me minder gevoelig konden maken hier voor,
kon niet want ben niet allergisch voor wespen (waarmee ze desensibiliseren)
wel medicatie op punt laten zetten voor als ik moest gestoken worden (liefst niet natuurlijk)

misschien ook een oplossing?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:46

sanso schreef:
luxx schreef:
Apis melifica (homeopathische korreltjes) werkt bij mij als een tierelier, ik ben net zo allergisch als jij, maar om deze reactie te voorkomen moet je het wel zo snel mogelijk nemen na gestoken te zijn. Het is nu ontstoken. Ik zou het wel nog innemen in dit stadium, maar het duurt langer voordat het over is omdat het niet alleen het gif is waar tegen gevochten moet worden. Zou dus ook een pijnstiller met ontstekingsremmer nemen als ik jou was.


Ontstoken dus geen allergische reactie? Of houd dat verband met elkaar?
Zal zo ook een ibuprofen pakken dan

Het is een allergische reactie maar het is nu een ontsteking geworden. Ik heb dat echt precies hetzelfde en ik zou als ik jou was niet aan de chemische troep gaan zoals bovenstaande veelal aanraden, koop een paar buisjes apis mellifica, zorg dat je dat altijd bij je hebt, en neem meteen nadat je gestoken bent zes korreltjes onder je tong, en gedurende de tijd er na nog een paar keer, ben je er zo vanaf... En je neemt geen onnatuurlijke troep in. Apis mellifica is trouwens gemaakt met bijengif en helpt bij alle steken met gif; mug, daas, wesp, bij....

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:52

Ik heb dit jaar ook wat jij hebt (niet bij alle muggenbeten, dus het duurde ff voordat ik ging dokteren).
Anyway, ik had afgelopen week ook zo'n mooie plaat op mn bovenbeen.
Rood, dik, gloeien etc.
Het is bij mij weggetrokken toen ik het gekoeld heb met een icepack.
Binnen 24 tot 48uur was hij weg!

Maar ik hoor van meer mensen dat de muggen dit jaar agressiever zijn dan anders.
Er zijn meer mensen die nooit last hebben en dit jaar niet weten waar ze het zoeken moeten na een beet van zo'n zoemend mormel.
Laatst bijgewerkt door Annee_S op 05-06-17 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:53

Vraag eens medicatie aan de huisarts.
Mijn vriend is ook allergisch en slikt er pillen voor.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:59

Ja hier ook! Ik heb 2 jaar terug na een hele extreme allergische reactie hooikoorts tabletten gekregen die ik moest innemen. Werkt bij mij dus inderdaad erg goed!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:01

Ik ben een keer tijdens buitenrit gestoken door een daas/horzel op mijn knie en kon een dikke week niet lopen erdoor.. ik zal zeker die homeopatische korrels proberen, ben wel fan van homeopatische dingen. Kun je die op internet bestellen of ergens halen? Bij de tuinen of zo?

Bij mij blijven die plekken wel een week tot anderhalf zitten, jeuken doen ze ook niet echt meer maar het doet echt zeer, en dat gloeien is ook heel vervelend

Ik ben, voor zover ik weet, niet allergisch voor wespen/hommel/bijen steken dus daar kan ik denk ik niks mee!?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:02

Ik krijg helaas ook wel eens extreme allergische reacties op diverse dingen.
Ik verga dan ook echt van de jeuk en brand.

En ja; een kleine korte stootkuur prednisolon is dan een heel mooi alternatief. Heftig? Nee, je slikt het hooguit 3 tot 5 dagen; en dan echt een stootkuur, dus vrij hoge doses in enkele dagen. Is niet schadelijk voor je lichaam en bijwerkingen heb je dan vrijwel nooit; daar moet je het veel langer voor slikken.

Ik wil het liever ook niet, maar ik heb helaas laatst ook weer een stootkuur nodig gehad, en wát was ik daar blij mee!

Gewoon echt even naar je HA gaan dus.

Edit:
'hooikoorts' of antiallergeen tabletten slik ik standaard al, vanwege mijn chronische huidaandoening (urticaria/netelroos); dat zijn vaak antihistaminica (ik slik Telfast en zonodig Hydroxizine).

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:03

Ik heb ook snel last van allergische reacties bij insectenbeten. Sinds ik hooikoorttabletjes gebruik voor andere allergische reacties heb ik helemaal geen last meer van insectenbeten.

Mogelijk de moeite waard om te proberen? Bij de kruitvat of Etos van het eigen merk zijn prima (ook op aanraden van mijn HA)

Edit: deze heb ik https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... dine-10-mg

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:05

Welk verband heeft dat dan? Hooikoortstabletten en dit? Ik zie dat niet helemaal maar wellicht heeft iemand een uitleg haha

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:07

Door de anti histamine. Dat vermindert je hooikoorts, maar ook andere allergische reacties.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:08

hooikoorts is ook een allergische/overgevoeligheidsreactie.....
En dat heeft, net als allergie/overgevoeligheid/huid-irritatie met histaminen te maken.

Sterker nog; mijn jongste broertje heeft hooikoorts én is flink allergisch voor o.a. paarden, maar ook voor veel soorten fruit en 'sappige' groenten.
Hij slikt precies dezelfde medicatie als ik; de Telfast. Hij voor z'n allergieen, ik voor mijn chronische huidaandoening.

En beiden doen we het er perfect op!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:09

Aha! Ik ga in ieder geval vanavond het washandje proberen, want de rest heb ik niet in huis :o
In ieder geval al super bedankt voor de vele suggesties! Heb ik weer nieuwe dingen te proberen waar ik zelf zeker niet op was gekomen +:)+

Jara

Berichten: 633
Geregistreerd: 07-01-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:10

Ik heb dit helaas ook, voor mij werken inderdaar de hooikoortstabletten (ceterizine) prima :)
Kan ze hier gewoon bij de apotheek halen, of bij de etos/kruidvat en zelfs de ah geloof ik!