Hond met verlatingsangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Hond met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 16:51

Soms weet ik het even niet meer. Toen ik mn hond kreeg was ik hondentrimster en kon mn hond eigenlijk elke dag mee, maar ik woonde nog bij mijn ouders en hij kon daar ook prima alleen of althans met de andere 2 hondjes blijven. Ik kreeg een ongeluk en kon niet meer trimmen, gelukkig kreeg ik wel een mogelijkheid tot een andere baan maar de hond kan niet mee. Inmiddels ben ik gaan samenwonen en was ik in het nieuwe huis weer opnieuw begonnen met de hond leren alleen te zijn echter het lukte niet. Zodra hij merkt dat we weg zijn huilt hij als een wolf en dat gaat echt door met merg en been. Zodra ik wegga is er niks aan de hand want dan weet hij dat mijn man nog thuis is echter zodra hij door heeft dat we beide weg zijn is het paniek. Ik dacht misschien helpt het als ik de hondjes van mn ouders meeneem maar het werd 1 groot concert omdat ze elkaar aanstaken. We hadden een cd opgenomen met geluiden van dat we thuis zijn, maar ook deze trapt hij niet in. Ik dacht misschien ruikt hij dat we weg zijn ofzo? Want als ik de voordeur dicht duw en binnen stil blijf gebeurt er niks. Ik bracht hem nu elke keer dat ik moest werken bij mijn ouders, maar die willen het na 4 jaar niet meer en nu weet ik het dus ook niet meer. Ik wou een advertentie plaatsen voor oppas maar de meeste website kosten al inschrijfgeld per maand en je weet niet of het wat oplevert. Daarbij had ik ergens wel een reactie maar die vraagt 15 euro p.d.en dat word gewoon onbetaalbaar voor ons. Ik heb nu nog een camera besteld waarmee je kan kijken en kunt praten misschien dat hij rustig word als hij me hoort, maar ook geen garantie dat zoiets werkt en ik kan natuurlijk niet steeds op het werk even kijken. Mn hond betekend super veel voor me misschien nog wel extra omdat we in het weekend dus sowieso bijna het huis niet uit kunnen en we ons al 4 jaar op hem aanpassen(hij is nu bijna 8). Ik ben helaas niet zo sociaal om mensen in het park hierover aan te spreken.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:00

Lastig hoor, voor mijn husky was een maatje erbij de oplossing, maar dat werkt niet voor iedereen natuurlijk. De camara en praten werkte heel goed voor een kennis van mij dus ik hoop voor jou ook!

Als het praten via de camara niet werkt ben ik toch bang dat je al snel aan een opvang zit. Want als hij al zo slim is dat hij het direct doorheeft als je buitenstaat dan werkt oefenen ook moeilijk.

edit: persoonlijk denk dat het niet werkte met de honden van je ouders omdat zij natuurlijk niet altijd bij jullie thuiswonen. Als het mogelijk om een maatje te hebben (van jullie zelf) denk ik dat dat vrij snel goed zal gaan.
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 05-06-17 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:00

Misschien er bij zetten waar je ongeveer woont,misschien wil een Bokster wel oppassen.

Wel een vervelend probleem,voor jouw,je hond en je omgeving.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 17:03

kirri schreef:
Lastig hoor, voor mijn husky was een maatje erbij de oplossing, maar dat werkt niet voor iedereen natuurlijk. De camara en praten werkte heel goed voor een kennis van mij dus ik hoop voor jou ook!

Als het praten via de camara niet werkt ben ik toch bang dat je al snel aan een opvang zit. Want als hij al zo slim is dat hij het direct doorheeft als je buitenstaat dan werkt oefenen ook moeilijk.

edit: persoonlijk denk dat het niet werkte met de honden van je ouders omdat zij natuurlijk niet altijd bij jullie thuiswonen. Als het mogelijk om een maatje te hebben (van jullie zelf) denk ik dat dat vrij snel goed zal gaan.



We hadden de honden opgenomen met de gopro en het was duidelijk dat de mijne begon en de ander gewoon mee ging doen :o die ander kun je ook in principe overal brengen zonder dat ze geluidsoverlast veroorzaken.

Als opvang 15 euro per dag is is zijn we ongeveer 150 euro per maand kwijt soms nog meer en dat kunnen we echt niet zomaar missen

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:17

Ja opvang heb ik mij ook zo enorm op verkeken. Ik dacht ook 5 a 6x per maand is niet veel. Dat klopt ook wel maar idd 15 euro per keer en dan ben je een maand bedrag aan boodschappen kwijt!
Ik ben dolblij hij is nu 7 mnd en kan met mijn andere hond nu de 9 uur alleen zijn. In mijn pauzes kijk ik of hij nog relaxt is wat gelukkig zo is. Ik heb ze in een slaapkamer die puur voor hun ingericht is en waar ze s nachts ook liggen. Veel speelgoed en veilig knaag materiaal, gevulde kong en lekker de ruimte om te spelen. Misschien kun jij ook zo'n ruimte maken in je huis?

Hier ook camera met geluid en mogelijkheid om te praten. Super ideaal!!

Ik woon alleen maar heb een goede vriendin met ook honden die ook alleen is en beiden wetken wij in ploegen. Ben ik vrij dan heb ik haar honden erbij en is zij vrij dan de mijne bij haar. Soms dus dezelfde diensten maar dat is niet vaak en gelukkig kunnen ze dat inmiddels allemaal goed aan.

Misschien kun jij ook iemand vinden en het zo oplossen? Dan zit je niet met die kosten en ondertussen trainen en zoeken naar oplossingen voor alleen zijn.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:55

Willen je ouders hem helemaal niet meer hebben of misschien nog wel af en toe? Je hebt het over 150 euro per maand à 15 euro per keer voor de opvang, dus het gaat om 10 keer per maand begrijp ik? Misschien dat ze hem nog wel een keer of vier per maand op willen vangen? Dan hou je nog zes keer over, dus 90 euro voor opvang of wellicht kun je nog een alternatief vinden.

Wat heb je verder aan training gedaan met hem? Heb je er een gedragstherapeut bij gehad?

Wat doe je dagelijks met hem? Hoe lang wandel je per dag en hoe lang is de wandeling voordat je van huis gaat? Wat voor uitdagingen bied je hem? Hoe zet je zijn koppie aan het werk?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:19

Op een gedragstherapeut na heb ik volgens mij alles wel geprobeerd. Uitputten voor je weggaat, weg proberen te sluipen wanneer hij relaxt ligt, van boven direct naar buiten zodat hij misschien denkt dat je nog boven bent, via een andere deur naar buiten,kluifje als je weggaat etc. En ook uiteraard als de tijd gegeven. Mn ouders willen alleen nog oppassen als we met vakantie gaan. Daarbij hebben we wisselende roosters dus het is ook lang niet altijd 10 keer in de maand.

Ik heb de camera inmiddels binnen dus daar ga ik van het weekend mee aan de slag. Ik hoop zo erg dat het gaat werken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hond met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:24

Kan je niet op zoek gaan naar iemand in de buurt waarmee je over en weer op mekaars hond kan passen?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:29

Dat probeer ik ook, maar ik ben eigenlijk alles behalve sociaal dus in het park kom ik nooit verder dan goedemiddag :o daarbij negeert mijn hond ook andere honden maar daardoor blijf je ook nooit langer staan want er word niet gespeeld.

Ik heb wel al een advertentie op wat sites gezet. Heeft iemand ervaring met oopoeh? Ik vind het een beetje eng overkomen omdat je inschrijfkosten en maandelijkse kosten betaald.