Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 15:00

Hallo allemaal!
Het is alweer een hele hele tijd gelden dat ik hier wat heb gepost.

Na een hele tijd heel weinig intensief te hebben gereden heb ik mij toppertje weer opgepakt voor het komende seizoen weer te knallen. :))

Ik zat zelf wat in een dipje na klierkoorts te hebben gehad begin september, een nieuwe zwaardere studie en een heleboel nieuwe vrienden vond ik de tijd niet meer meteen om veel intensief te rijden. Ik was altijd stikop als ik thuis kwam en even wat gaan drinken met een vriendin koste in mijn hoofd minder energie dan mijn paard te rijden. Een lesrooster dat elke week veranderde maakte het er niet makkelijker op. Het rijden zelf ging toen ook niet helemaal zoals ik dat wouw en er leek geen vooruitgang in te komen.
Een dikke 2-3 maanden geleden heb ik mezelf weer bijeen geraapt en ben ik weer stilletjes aan intensief beginnen rijden met mijn toppertje.

Opdracht 1 was een nieuwe lesgever zoeken, iets wat ik al veel eerder had moeten doen. Het lukte vorig jaar niet zo en wou al langer eens een nieuw inzicht, maar durfde niet meteen de knoop door te hakken.

Na een paar lessen al snel verkocht aan Kevin van Ham, topkerel waar het voor mij meteen mee klikte! :D

genoeg gezeverd,
Hier zijn enkele foto's van afgelopen training.

!!Even ter notie: Ik heb Don Amigo nu 3jaar, hij is mijn eerste paardje en hiervoor heb ik enkel met iemand anders haar paard wedstrijd gereden op laag niveau. Hiervoor manege.
Ik ben dus een amateur, tips geven mag maar voor uitgebreide rijtechnische commentaar heb ik mijn lesgever en de jury's wel ;) Wees dus mild of reageer liever niet :)

Don Amigo /3
Lord Leatherdale x Edison
8jaar oud
Ruin
1m75

We rijden wedstrijden in Belgiƫ KR ( niveau 0 ) I1 & I2

Afbeelding

:x
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toch nog last van het achteruithangsyndroom -O-
Afbeelding

Bedankt voor te kijken! <3

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:25

Oh Kaat had helemaal niet gezien dat je een topic gemaakt had :+ Leuke foto's meid! Snel weer starten na de examens dan kan ik je misschien eens live zien rijden ;)
En wat blijft t toch een knapperd <3

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 20:50

Hahaha dankjewel!!
Ja hier ook examens!
Soms kan ie knap zijn he <3

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:15

Ziet er goed uit :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:39

Wat leuk, dat je het rijden weer hebt opgeknapt. Ik vind dat je een erg leuk en knap paard hebt.
Succes in de wedstrijden +:)+

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:07

Leuk paard en wat fijn dat je weer begonnen bent. Wat mij zo in eerste instantie opvalt is de handhouding en het lijkt alsof je wat scheef zit maar dat kan ook net het fotomoment zijn. Voor de rest zou ik vooral lekker met de instructie aan de slag gaan en genieten!

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:36

met welk niveau is dat vergelijkbaar in nederland? :o

gaaf paard! en je zit er netjes op :D

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:22

Ewelle schreef:
Leuk paard en wat fijn dat je weer begonnen bent. Wat mij zo in eerste instantie opvalt is de handhouding en het lijkt alsof je wat scheef zit maar dat kan ook net het fotomoment zijn. Voor de rest zou ik vooral lekker met de instructie aan de slag gaan en genieten!


Ik ben erg op mijn handhouding aan het letten omdat ik een te sterke binnenhand heb wat soms resulteert in dat ik deze wat hoger of lager ga houden :P
Moet er zelf ook nog goed op letten recht te zitten omdat ik met momenten toch nog de neiging om wat achteruit te gaan hangen :\ :roll: Misschien dat het dat ook is wat je ziet.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: Opnieuw opweg met m'n dressuurknollie Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:22

Dankjewel voor de fijne reacties allemaal! dankjewel!