[VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

[VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 19:45

Ik had het 'boktdebuut' van Bo me heel anders voorgesteld, maar helaas...

Kort paspoortje:
- Rosie's Magic, roepnaam Bo
- Engels Volbloed ( ex-renpaard)
- Merrie
- 10 jaar
- Auction House X Celtic Swing
- in mijn bezit sinds februari 2017

Na dat ik eind vorig jaar mijn merrie Wanda heb moeten laten inslapen, ben in januari weer opzoek gegaan naar een nieuw maatje. Na een aantal paarden te hebben gezien kreeg ik een linkje van de advertentie van Bo doorgestuurd. Advertentie ( en dus ook paard ) sprak mij niet aan dus in eerste instantie niet wezen kijken.

Een aantal dagen later kwam mijn moeder de advertentie weer tegen en bleek ze niet heel ver weg te staan, dus toch gaan kijken...

... en het was liefde op het eerste gezicht <3

Ze voldeed totaal niet aan mijn eisen, maar wat vond ik haar leuk! Proefgereden, klinisch gekeurd, hop op de trailer en mee naar huis! 8-)

Afbeelding
Vriendjes maken in de kudde

De eerste weken lekker aan de kudde en omgeving laten wennen. Veel gewandeld omdat de buitenbak te nat was om goed in te kunnen rijden. Ondertussen de tandarts langs laten komen omdat ik tijdens het proefrijden merkte dat ze erg veel met haar mond bezig was.
Bleek hard nodig te zijn, wang helemaal kapot door de vele haken op haar kiezen :n


Afbeelding
Eerst keer rijden thuis

Na een week of 3 hebben we voor de eerste keer goed kunnen rijden in de bak. Ging helaas niet zo goed omdat ze nog steeds erg veel bezig was met haar mond. Verschillende bitten geprobeerd, maar op geen een bitje liep ze 100% lekker. Bitloos geprobeerd en dat ging perfect!
Heb in totaal 2 keer goed en relaxed in de bak kunnen rijden, voordat ik haar met een dik voetje van de wei haalde en alle ellende begon…

22 maart is de dierenarts voor de eerste keer langs geweest. Iets onzuiver na de buigproef dus inflacam mee gekregen en 2 weken aan de hand stappen. Na 14 dagen was de voet weer dunner dus heb ik één keer gereden in de bak, alleen gestapt en een klein stukje gedraafd. Hier liep ze weer regelmatig.

Toen brak er voor mij qua school een drukke periode aan met een buitenlandse reis van een week en daarna ging ik op vakantie. Ook was het ondertussen wat minder goed weer dus de bak was wat zwaar. Niet meer gereden, maar een aantal keer gewandeld.

Afbeelding
Foto gemaakt begin mei

Inmiddels is het 6 mei als ik terug kom van vakantie en ik haar weer aantref met een dikke voet. Weer de dierenarts erbij, deze keer is ze in draf niet zuiver en na de buigproef loopt ze echt niet lekker. Dierenarts adviseert 14 dagen boxrust i.c.m. antibiotica, inflacam & koelen. Aan het eind van deze periode weer een controle om te kijken of er wat veranderd is.

Afbeelding
Onze dagelijkse bezigheid

Twee weken later is het voetje bijna 8(!) cm dunner geworden. In draf is ze weer zuiver, maar naar de buigproef loopt ze nog niet 100% regelmatig (we zitten nu op 19 mei) .
Dierenarts vind het dusdanig verbeterd dat ze nog niet meteen een echo/xray wil maken maar het nog 2 weken wil aan kijken met iets meer beweging ( afgezet stuk van 5x5 en opbouwend stappen aan de hand )



En dan zijn we alweer bij vandaag, 2 juni. Dierenarts is vandaag weer geweest voor controle. Ondertussen is het voetje alweer een stukje dunner geworden. Helaas is ze nog steeds niet 100% zuiver op de buigproef… In overleg met de dierenarts hebben we haar terplekke laten uitverdoven. Bij de eerste keer ( 2 prikjes achter de hoef ) gaf ze geen verandering. Bij de tweede keer ( 2 prikjes bovenin kootholte ) liep ze op de buigproef zuiver. De dierenarts vertelde mij dat het probleem dus waarschijnlijk in de diepe buigpees zit.
Volgende week staat er een echo gepland om te kijken hoe of wat en hoe nu verder…


Afbeelding
Als afsluiter een foto van vandaag, haar mooie en eigenwijze hoofdje waar ik als een blok voor gevallen ben <3


In dit topic ben ik van plan om de vorderingen wat betreft het herstel bij te houden en ook de wat leukere gebeurtenissen tussendoor te delen, om de moed er toch nog een beetje in te houden.

Mocht je ervaring met deze situatie of nog een tip oid hebben, dan hoor ik het graag!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:18

Mooi paardje heb je daar :) . Echt een leuk eigenwijs gezichtje :D . Jullie hebben nog niet veel geluk gehad tot nu toe, maar het is al goed nieuws dat haar blessure al zo fel verbeterd is! Hopelijk blijft het zo doorgaan en kunnen jullie binnenkort zorgeloos van elkaar genieten! :(:) :j

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:19

Wat een pech zeg :( Ik stuur jullie bij deze wat geluk toe en duim mee voor een goede afloop!

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:22

Jullie worden wel achtervolgd door pech. :+: , maar wat een mooi paardje. Snap wel waarom je haar hebt gekocht. Ze boft maar met jou als baasje. Een ander had haar misschien wel teruggebracht. Duim voor jullie op betere tijden :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 21:40

Bedankt voor alle lieve reacties tot nu toe, doet me echt goed om te horen <3

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:21

Ik stuur je ook wat geluk uit Vaassen :-)
Lief aansprekend snoetje heeft ze. Hoop dat ze snel en 100% beter wordt. Ze boft met jou! :-)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:03

Wat heeft je paard een aansprakend hoofdje. Prachtig!

Helaas veel pech gehad. Ik stuur graag wat geluk! Hopelijk valt de echo mee! Sterkte

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:16

Vanuit hier ook een stevige portie geluk voor jullie , hopen dat het snel beter gaat !

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 11:21

Bedankt! Ik zal vanmiddag even een foto plaatsen van hoe de voet er nu uitziet, voor de vergelijking :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 14:15

Net maar een klein stukje gewandeld ivm het naderende onweer. Op de foto zie je dat de zwelling rondom de kogel en iets daaronder minder is geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 16:54

Morgen om 16:00u komen ze de echo maken... ben zo benieuwd ( en zenuwachtig ) :(

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:56

Pff, wat een pech! Ik duim voor je morgen :(:)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:59

Ik snap helemaal dat jij voor dat koppie bent gevallen.
Ze ziet er echt super leuk uit!
Maar wat een pech zeg :( jeetje :(
Ik ben benieuwd wat er uit de echo komt...
Ik ga je zeker volgen. Heel veel succes morgen!
ik duim +:)+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:11

wat spijtig. Ze boft me jou als eigenaar

Veel success!

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:23

Heel veel sterkte. Ik ga voor jullie duimen morgen. Spannend hoor :(:)

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:50

wat een mooi beestje, <3 en inderdaad ze treft het maar met zon baasje :) ik stuur je alle geluk die je maar krijgen kan /3

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:59

Dierenarts is net geweest. Relatief 'goed' nieuws, maar het is natuurlijk nooit leuk om te horen. Geen grote gaten of scheuren, maar een onzuiverheid/irritatie op een bandje in de kootholte. Ze waren even bang voor een botsplinter in de pees dus ook rontgenfoto's gemaakt, maar dat was -gelukkig- niet het geval.

Stapschema mee gekregen en over 8 weken weer een echo. Compleet herstel wordt geschat op 4-6 maanden... :(

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:15

jeetje dat is een lange periode herstel.
Maar wel fijn om te horen dat er dus wel herstel van mogelijk is!

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:22

Fijn om te horen dat in ieder geval herstel mogelijk is. Ik hoop voor je dat het verstel spoedig gaat verlopen :(:)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 14:50

Dankjewel :)

Er zal natuurlijk altijd een wat gevoeliger plekje blijven door het litteken weefsel, maar ze zal er dan geen last meer van hebben ( wat voor mij natuurlijk het allerbelangrijkste is )

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:08

Even wat foto's van Bo's plekje gemaakt. Aangezien ze hier de komende tijd nog wel staat wil ik het natuurlijk zo leuk & aangenaam mogelijk maken.

Iemand nog tips tegen verveling? Hooi/gras wordt gevoerd in een hooinet en er hangt een liksteen.

Nog tips om het nog vriendelijker/luxer voor haar te maken?

Afbeelding
De uitloop ( dit stukje zit letterlijk in de wei van de andere, zo heeft ze toch nog contact met de kudde )


Afbeelding
Vanuit de deur genomen richting de opening van de uitloop

Afbeelding
Hooinet + liksteen


Dit weekend ben ik van plan om hem nog beter schoon te maken ( was inprincipe tijdelijke optie ) & wat meer zand op de platen buiten te leggen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:40

Wow, wat een stal! :wow: Ik denk dat ze daar al heel tevreden mee mag zijn ;) . Ik denk dat ze snel zal opknappen met een baasje zoals jij! Evt kan je nog zo'n bal die je kan vastmaken aan een tralie bv in de stal hangen, maar niet alle paarden doen daar wat mee natuurlijk. Of wat stukjes wortel, appel... verstoppen of er een soort intelligentiespelletje van maken? Heb het nog nooit zelf meegemaakt, gelukkig, dus heb niet zo veel tips. Of zo'n soort voerbal kan mss ook, maar dat is mss niet goed voor haar been. Veel succes en sterkte in ieder geval de komende periode :(:) !

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:57

Wat lief, bedankt! :D
Een bal had ik al geprobeerd, maar daar deed ze niks mee. Dat van die stukjes wortel is wel een goeie!

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:00

He wat balen zeg!
Wat een geweldige stal zeg, mag ze inderdaad al heel blij mee zijn.
Ik volg dit, hopelijk komt er snel wat geluk op jullie pad :)

plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Re: [VOLG] Wie stuurt ons een beetje geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:19

Ik stuur je wat geluk. Hopelijk gaat het herstel voorspoediger dan je verwacht.