Ervaringen Derby rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 11:29

Na aanleiding van topic ervaringen Petrie laarzen, Ben ik benieuwd of er ook mensen zijn met ervaringen Derby laarzen.
Heb zelf al 8 jaar fijne laarzen van Derby en heb 2 weken geleden nieuwe op maat laten maken
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 26-05-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:43

Ik heb heel tijd getwijfeld tussen Petrie en Derby, op t laatste moment toch voor Petrie gekozen. Ik kon beide laarzen vergelijken en de Derby vond ik minder mooi afgewerkt bij de stiksels enzo. Neemt niet weg dat het nog steeds hele mooie laarzen zijn!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:46

Ja, hier ook! Ik heb ze nu een half jaar denk ik? Ook op maat gemaakt en ik ben er zo onwijs blij mee, ze zitten heerlijk! :D

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:41

Ik heb ze ook al meer dan 8 jaar! Echt blij mee.
Een paar maanden geleden heb ik er een nieuwe rits in moeten laten zetten en er moesten een keer nieuwe zolen onder. Ze zien er nog steeds heel mooi uit.
Mochten deze het echt gaan opgeven dan koop ik zo weer nieuwe van Derby.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:49

Ik ben er niet tevreden over. Na 3 jaar zijn ze eigenlijk gewoon versleten, de zool en hak zijn vervangen, noem ik normale slijtage. De ritsen al 2 keer, inmiddels zijn ze weer kapot. En het leer begint nu wel echt grote slijtage plekken te vertonen. Ik heb een paar Königs van 18 jaar oud, die zien er beter uit dan de derby's. Ze zijn dan ook een pak goedkoper, maar ik hoef geen tweede paar.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:05

Ik heb Derby's en vind ze heel fijn.
Ik heb een paar op maat laten maken en die gebruik ik als in de bak rijd en op wedstrijd, soms voor een buitenritje, maar als ik naar strand ga trek ik een paar oudere Derby's aan die ik 2e hands heb gekocht.
Zo blijven mijn goeie laarzen een beetje netjes.
Ik heb laatst wel de ritsen laten vervangen maar verder zijn ze nog heel netjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3594
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:26

Afbeelding

Ik heb op maat gemaakte Derby's tweedehands overgenomen. Hele mooie laarzen en het lakleer is zo stevig dat er echt geen krassen in komen!

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:40

Mijn lak was binnen 4 maanden al op sommige plekken aan het bladderen/scheuren, echt superlelijk, al zie je t alleen van dichtbij. Kan er verder ook niet aan wennen, dus ga ze voor n schijntje verkopen.
Verder vind ik het voetbed van bijv Petrie of De Niro veel fijner.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:12

Mijn simpele Softjumpers van Derby gaan al 12 jaar probleemloos mee. Ik heb nu 1x nieuwe zolen laten plaatsen en de ritsen zijn nu zwakker. Maar de originele ritsen hebben het 9 jaar volgehouden.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:48

Ik heb Softjumpers gehad en de rits was binnen 2 jaar kapot. Zeer slecht dus. Heb ze helaas daarom weg moeten gooien, want een nieuwe rits was te duur.
Ik heb nu al een tijdje model Bento, zonder rits. Dit omdat Petrie geen laarzen zonder rits meer maakt. En wat zitten ze fijn. Derby heeft net als Petrie standaardmaten die lekker hoog zijn. Dus ik heb hierdoor geen maatwerknodig. 56 cm hoogte past gewoon.
Wel vind ik dat de bogen van Petrie VEEL mooier zijn. Derby is toch wat ouderwets gebleven. Maar dat is ook het enige. Voor nog geen 200 euro heb je tenminste nog topkwaliteit laarzen.

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:09

Ik heb had 2 paar model Marrigje, met veters en rits. Mijn trainingslaarzen heb ik na 9 jaar trouwe dienst afgelopen winter afscheid van genomen. De ritsen gingen stuk, en het leer was inmiddels zo dun geworden dat nieuwe ritsen plaatsen door de schoenmaker niet opportuun werd geacht.
Mijn wedstrijdlaarzen zijn ouder, 10-11 jaar, maar door omstandigheden qua gebruiksuren nog vrijwel nieuw.

Ik had destijds voor Derby gekozen omdat die een uitgebreider maatsysteem hebben dan Petri en mij wel een laars konden leveren die bij het lichtrijden aan de voeten bleef. Ik heb namelijk smalle voeten, smalle enkels en lage wreef, en kwam daardoor altijd uit in deels maatwerk om de voet. En mijn rundleren laarzen van Derby waren de helft goedkoper en maar een fractie minder soepel dan het peperdure handgemaakte kalfsleren alternatief van Petri.

Ik heb nu voor de training voor het eerst in mijn leven een paar confectie-laarzen. De Felix Bühler Sevilla van Krämer. Ik hoef geen lak, croco of bling, en dit zijn heerlijke soepele laarzen, smal gesneden om de voet en elastiek in de schacht.


@Germie: 2 nieuwe ritsen plaatsen is ca. 60 euro. Hoe kan dat duurder zijn dan een paar nieuwe laarzen?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:16

Roodvos schreef:
Ik heb had 2 paar model Marrigje, met veters en rits. Mijn trainingslaarzen heb ik na 9 jaar trouwe dienst afgelopen winter afscheid van genomen. De ritsen gingen stuk, en het leer was inmiddels zo dun geworden dat nieuwe ritsen plaatsen door de schoenmaker niet opportuun werd geacht.
Mijn wedstrijdlaarzen zijn ouder, 10-11 jaar, maar door omstandigheden qua gebruiksuren nog vrijwel nieuw.

Ik had destijds voor Derby gekozen omdat die een uitgebreider maatsysteem hebben dan Petri en mij wel een laars konden leveren die bij het lichtrijden aan de voeten bleef. Ik heb namelijk smalle voeten, smalle enkels en lage wreef, en kwam daardoor altijd uit in deels maatwerk om de voet. En mijn rundleren laarzen van Derby waren de helft goedkoper en maar een fractie minder soepel dan het peperdure handgemaakte kalfsleren alternatief van Petri.

Ik heb nu voor de training voor het eerst in mijn leven een paar confectie-laarzen. De Felix Bühler Sevilla van Krämer. Ik hoef geen lak, croco of bling, en dit zijn heerlijke soepele laarzen, smal gesneden om de voet en elastiek in de schacht.


@Germie: 2 nieuwe ritsen plaatsen is ca. 60 euro. Hoe kan dat duurder zijn dan een paar nieuwe laarzen?

De laarzen waren 300 toen en een rits zou 120 moeten kosten. Ik vind laarzen zonder rits dus veel beter.
Derby is wel een stuk goedkoper dan Petrie. Het leer liet helemaal los van de binnenlaag met leer. En dat heb ik niet bij de Bento. Maar had ik wel bij de Softjumper. Dat was gewoon een miskoop.

De Bento is gewoon goed. Het is geen Petrie Perfect, maar ook niet slecht.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:04

germie schreef:
Ik heb Softjumpers gehad en de rits was binnen 2 jaar kapot. Zeer slecht dus. Heb ze helaas daarom weg moeten gooien, want een nieuwe rits was te duur.
Ik heb nu al een tijdje model Bento, zonder rits. Dit omdat Petrie geen laarzen zonder rits meer maakt. En wat zitten ze fijn. Derby heeft net als Petrie standaardmaten die lekker hoog zijn. Dus ik heb hierdoor geen maatwerknodig. 56 cm hoogte past gewoon.
Wel vind ik dat de bogen van Petrie VEEL mooier zijn. Derby is toch wat ouderwets gebleven. Maar dat is ook het enige. Voor nog geen 200 euro heb je tenminste nog topkwaliteit laarzen.


Ik had bij Derby zelf voor nog geen €60,- in beide laarzen nieuwe ritsen...

Ik heb laarzen helemaal op maat gemaakt, heb ze nu al een aantal jaar in gebruik en ben er nog steeds blij mee.
Mijn laarzen waren wel een stukje duurder dan €300,-...

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:08

Ik ben behoorlijk verbaasd om te lezen dat een rits vervangen 120 zou moeten kosten.
Heb t een x bij Derby laten vervangen dat was 40 euro voor een rits en bij mijn eigen schoenmaker ben ik 20 euro kwijt.

Ik heb verschillende modellen van Derby en wat mij betreft kan er geen enkele laars aan tippen. Afgelopem X wel Petries in overweging genomen, maar na het passen was dat al snel geen optie meer. Vind petries echt verschrikkelijke dingen aan de voet.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 18:28

Krijg ze volgende week binnen als het goed is zal dan een foto er op zetten

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:14

Mijn Bento's zijn nu 2 jaar oud. Heb ze vandaag voor de 2e keer schoongemaakt en ingevet. Ze zijn nog als nieuw. En worden nog steeds soepeler. Ik rij er 1-2 keer in de week mee, de andere keren met Petrie. Maar alles zonder rits.
Ik was na 2 jaar die Softjumpers zat, het leer liet gewoon los (de binnenlaag van de buitenlaag), en toen ging ook nog een rits en dat zou 120 moeten kosten. Ik was er mee teruggegaan naar de ruitersportzaak. Maar daar kom ik om een ander garantieakkefietje niet meer (ik had een rijbroek van 120 euro gekocht die ging pluizen. Toen ik er mee terugging werd er gesteld dat ik geen stropakken mocht tillen er mee. Ik zo ja, de broek kruist in het kruis, ik til stropakken in het kruis :+ )

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 16:24

Afbeelding

Afbeelding

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 18:59

Vandaag opgehaald

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:41

Mooi hoor Paardje. De mijne vind ik ook enorm mooi. Net of Derby mooier geworden is de afgelopen jaren, ze waren altijd zo oubollig. Maar ook de Bento laarzen vind ik best mooi.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 21:05

Ben er ook erg blij mee helemaal op maat laten maken.
Germie, heb je een foto van je laarzen?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 05:54

paardje1983 schreef:
Ben er ook erg blij mee helemaal op maat laten maken.
Germie, heb je een foto van je laarzen?

Kan ik maken. Ze staan op stal. Moet het dus niet vergeten.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:21

Mooie laarzen!!

Ik heb ook nieuwe, heb ze nu 2 maanden, eindelijk laarzen die mij passen zonder ze op maat te hoeven laten maken.

En wat zijn ze mooi hoog. Wel zit er nu al aan de binnekant beschadigingen na het rijden, misschien van zweet ofzo?

Hoe verzorgen jullie je laarzen? Ik doe na het rijden een vochtige doek erover.

Afbeelding

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:36

Afbeelding

Mijn derbys van 2 jaar oud. Ik poets weinig. Loop er ook niet echt op, maar rij er natuurlijk wel mee. Model bento.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 22:38

Zijn ook mooie laarzen

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:51

Ik vind mijn derby's prachtig maar ik zou de volgende keer toch weer voor de niros gaan. Die zitten echt als sloffen, 1 keer rijden en ze zitten als gegoten. Dat vind ik bij de Derby toch echt wel anders... Maar mooi zijn ze wel, en de mijne waren heel betaalbaar