[TECH] Reclames maken ineens geluid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:03

Ik las al een paar minuten een topicpagina op Bokt en ineens begon er keihard een reclamefilmpje van Etos te bleren en daarna een van Suregard/Sureguard? Ik had geen idee wat er gebeurde of waar die reclame dan stond, maar die bleek helemaal onderaan de pagina te staan. Apart was ook dat ik net nog een staartje van die laatste reclame zag, maar dat was dus een heel klein filmschermpje met bewegend beeld middenin die grote, lange banner.
Daarna stond er weer een 'stille' reclame die ook niet bewoog en gewoon de hele banner vulde.

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt op Bokt: hoort dit zo?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-17 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [TECH] toegevoegd

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:10

Nee, maar dat lijkt me behoorlijk irritant.
Hopelijk hoort dit niet zo.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:11

Heb ik ook wel eens gehad, luister je muziek en dan komt er zo'n reclame met geluid, heeel irritant.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:00

Ik quote even het volgende uit de BBB:
Onderwerp: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2017

[***] schreef:
Technisch
Een ander punt dat de aandacht heeft zijn de banners. Deze heeft Bokt nodig om in de lucht te blijven maar leveren tot onze en jullie ergernis af en toe wat problemen op. Een tijd terug hebben we gezorgd dat het voor moderators erg makkelijk is om bij gevoelige topics (b.v. over een uitvaart) geen banners te plaatsen. Als je merkt dat er ergens reclame staat waar dit problemen oplevert dan stellen we het erg op prijs als je even contact opneemt met een moderator, bijvoorbeeld via de [ Afbeelding ]-knop.
Ook duiken er af en toe banners op die technische problemen geven. Bijvoorbeeld geluid dat automatisch begint te spelen, scrollen dat moeilijk gaat, traag worden van pagina's, etc. Het lastige is dat er op Bokt duizenden verschillende banners worden ingezet waardoor het vinden en blokkeren van een banner vrij soms bijzonder lastig is. We zijn aan het kijken of we het melden van zich misdragende banners makkelijker kunnen maken maar dit is nog een flinke technische puzzel. Tot die tijd horen we graag van je op het Forumzaken-topic. Helemaal fantastisch als je een screenshot van de banner hebt of als je de link achter de banner (rechts klikken, 'Link kopiƫren') door kan geven.


Als het mogelijk is een screenshot te maken en/of de link te kopieren zou dat fijn zijn.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:54

Hoort zeker niet!
Heb zelf ook een enorme pesthekel aan banners die zelf verzinnen dat geluid maken een goed idee is. Het is ook niet toegestaan via de advertentienetwerken die we gebruiken. Maar helaas worden er wel eens foutjes gemaakt waardoor dit af en toe voorkomt.

Ik heb een Shurgard banner gevonden met een Youtube filmpje. Die is geblokkeerd, ik hoop dat het daarmee is opgelost?

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:34

Ik gooi deze even omhoog, ik kom namelijk steeds een banner tegen die heel kort een geluidje maakt. Heb met devtools even gekeken waar het vandaan komt en het het beeld met de mensen erop lijkt een YT-video te zijn.

Screenshot:
Afbeelding

Verwijst naar:
http://www.mba-deeltijd.nl/evenementen. ... ingssessie

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:59

Ik ga zoeken, dank voor het melden! Hoort idd niet te gebeuren :n

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:49


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:05

Dank! Ik ga op zoek om te blokkeren :j
Als je ook een screenshot hebt is het helemaal geweldig :)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [TECH] Reclames maken ineens geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:29

Hier al maanden last van, enkel op bokt. Begin het deuntje inmiddels wel leuk te vinden, al schrik ik me nog steeds een ongeluk :Y)

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:56

BartVB schreef:
Dank! Ik ga op zoek om te blokkeren :j
Als je ook een screenshot hebt is het helemaal geweldig :)



Helaas geen screenshot, ik was niet snel genoeg. Duurde even voordat ik begreep wat er aan de hand was.